Kratke Requiem pre trolejbusy...
V poslednych dnoch sme svedkom toho, ze na Dlhych Dieloch nepremava ani jeden trolejbus Skoda 25Tr a la Elektroshitelis. Nastava tu situacia, ked prve Bratislavske akoze "duobusy" pomaly po polovici priemernej zivotnosti trolebusu niesu prevadzkyschopne (neviem teraz ci akoze "duobusy" maju kratsiu zivotnost). Je mozne ze dovodom situacie je nedostatok/meskanie nahradych dielov, ale koniec koncom je odstavene vozidlo.
Mam tu zlu predtuchu ze aj nove trolejbusy mozu takto dopadnut. Naznakom toho je aj to ze na nedostatky karoserie SOR sa v Bratislave nadava ovela viac ako na Shitelis. Zeby 30/31Tr uz skoncili sluzbu v tretine planovanej zivotnosti?
Dopomoct k tomu moze aj par komentarov/nazorov ze prdiace 30Tr budu nasadene na linku 33. Ked sa neskrati interval, moze dojst k tomu ze budu vozy preplnene.
Ked sa pozrieme na kapacitu 30Tr vidime jednu zaujimavu vec:
Kapacita normalnej 30Tr: cca. 90-100 vlkov
Kapacita "duobusovej" 30Tr: cca. 60 vlkov
A to napriek tomu ze tam pribudla akurat nepekna veza zaberajuca styri miesta na sedenie. Preto sa ludia domnievaju, ze kapacita bola umelo znizena z dovodu vyssiej vahy trolejbusu s pomocnym pohonom a ze by to ram neuniesol. Ak teda sa splni bod spomenuty hore, ze "duobusove" 30Tr budu jazdit preplnene na L33, mam obavy ze tieto vozy odidu na večny spanok velmi skoro.
Flotila trolejbusov:
Vela starych trolejbusov co uz davno prekrocili planovanu zivotnost, niektori uz dosiahli aj dvojnasobok
Jeden celkom novy trolebus ktory tusim bude premavat akurat tak ako historicak
Sest "duobusov" ktori sa velkymi krokmi blizia svojmu hrobu
Armada novych trolejbusov ktorych autobusovy bratranci su uz v zlom stave po par rokoch
Klinec do rakvy: Belfiho vyrok ze o trolejbusy je postarano na dalsich 25 rokov (pritom sam v Novom Case kritizoval ze jazdime v 25-rocnych trolejbusoch!)
Zeby R.I.P. trolebusova doprava v Bratislave
V poslednych dnoch sme svedkom toho, ze na Dlhych Dieloch nepremava ani jeden trolejbus Skoda 25Tr a la Elektroshitelis. Nastava tu situacia, ked prve Bratislavske akoze "duobusy" pomaly po polovici priemernej zivotnosti trolebusu niesu prevadzkyschopne (neviem teraz ci akoze "duobusy" maju kratsiu zivotnost). Je mozne ze dovodom situacie je nedostatok/meskanie nahradych dielov, ale koniec koncom je odstavene vozidlo.
Mam tu zlu predtuchu ze aj nove trolejbusy mozu takto dopadnut. Naznakom toho je aj to ze na nedostatky karoserie SOR sa v Bratislave nadava ovela viac ako na Shitelis. Zeby 30/31Tr uz skoncili sluzbu v tretine planovanej zivotnosti?
Dopomoct k tomu moze aj par komentarov/nazorov ze prdiace 30Tr budu nasadene na linku 33. Ked sa neskrati interval, moze dojst k tomu ze budu vozy preplnene.
Ked sa pozrieme na kapacitu 30Tr vidime jednu zaujimavu vec:
Kapacita normalnej 30Tr: cca. 90-100 vlkov
Kapacita "duobusovej" 30Tr: cca. 60 vlkov
A to napriek tomu ze tam pribudla akurat nepekna veza zaberajuca styri miesta na sedenie. Preto sa ludia domnievaju, ze kapacita bola umelo znizena z dovodu vyssiej vahy trolejbusu s pomocnym pohonom a ze by to ram neuniesol. Ak teda sa splni bod spomenuty hore, ze "duobusove" 30Tr budu jazdit preplnene na L33, mam obavy ze tieto vozy odidu na večny spanok velmi skoro.
Flotila trolejbusov:
Vela starych trolejbusov co uz davno prekrocili planovanu zivotnost, niektori uz dosiahli aj dvojnasobok
Jeden celkom novy trolebus ktory tusim bude premavat akurat tak ako historicak
Sest "duobusov" ktori sa velkymi krokmi blizia svojmu hrobu
Armada novych trolejbusov ktorych autobusovy bratranci su uz v zlom stave po par rokoch
Klinec do rakvy: Belfiho vyrok ze o trolejbusy je postarano na dalsich 25 rokov (pritom sam v Novom Case kritizoval ze jazdime v 25-rocnych trolejbusoch!)
Zeby R.I.P. trolebusova doprava v Bratislave

Tedomík