Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #196390:
z objektivneho hladiska to co ratas do rychlosti na tej trati zarataj aj na centrum. hlavne tie rychloprejazdne vyhybky, retardery na Hurbanovom, preferencia Kollarko, vypnutie Florianskeho, zakaz odbocenia z Kriznej na Spitalsku, uprava signalu, etc. etc.
Uz len taky zakaz odbocenia dolava pri SNM cez el.trat by velmi pomohlo. Vodici dnes mozu pouzit pohodlne spojenie cez semafor, okolo reduty a Medenu.

To co sa ziada na Dostojevskeho je bud elektricka ale ja by som tam skor dal trofel s napojenim cez nabrezie na DD. cize spojenie L202, s L33 so skratenim L70 na Rajsku. A tym teda priame prepojenie funckie byvania (DD, KV, Dubravka) s funkciou praca (Centrum, Eurovea, Penta projek, HB reavis projekt a Apollo a okolie)
Taketo nieco by bud pytalo husty interval v spicke ak nie dvojklbove trofle.
Reakcia na: Ámos #196387:
To je ťažko zhodnotiť. Z normatívneho hľadiska keby na uvedenej "spojke" boli tri-štyri zastávky, výhybky by boli rýchlo-prejazdné a samozrejme by fungovala preferencia, myslím si, že by to mohlo konkurovať.

Rozhodne si myslím, že niečo potrebné potrebuje Bratislava ako soľ. Lebo radiálový systém so súčasným nódom definovaným Floriáskym nám., Vazovou a Americkým nám. je skutočne z viacerých hľadísk nevýhodný (aj z hľadiska plánovania výluk, prípadne mimoriadnych situácií)
Reakcia na: Ike #196383:
+ Legionarska - Sancova - hl. st.

Avsak KDI by sa jedoval kedze by to obmedzovalo IAD...

Pri ET na Dostojevskeho/Karadzicovej som mal taky napad ze by sa trat mohla potiahnut po Tovarenskej a presla by velmi blizko AS... Len ci by to dovolil postavit na svojom uzemi HaBeRG...
Reakcia na: Ike #196384:
tak reklamny smog ala SR je neskutocny. a ochota s tym robit minimalne, lebo kto na nas civi minimalne raz za rok z tch bilboardov?
Reakcia na: Ike #196383:
akurat by dojazdovy cas na filialku, racko bol este vacsi ako je dnes cez centrum
Reakcia na: Tedomík #196372:
Zas až také rýchle nie sú... rozdiel je len v kvalite klopených zákrut a výhybiek, takže medzi zastávkami električka raz akceleruje a raz brzdí a nie ako u nás, že sa rozbieha a brzdí zo zastávky, pri jedne výhybke, druhej zákrute, tretej výhybke, stojí kvôli "preferencii" a pod.
Reakcia na: Ike #196383:
Trat po Dostojevskeho rade (minimalne v useku Safarikovo namestie - Legionarska) je nalogickejsia vec na svete ktora po kratkom pohlade na mapu napadne aj 3-rocne decko a uz davno mala byt ak nie vo vystavbe tak aspon v uzemnom plane. Napriek tomu sa touto tratou nebude zaoberat ani len pripravovany generel dopravy. Tolko k dopravnemu (ne)planovaniu v tomto meste.
Reakcia na: Ámos #196375:
Električky v Budapešti síce nie sú rýchle, práve naopak, asi ako naše v centre... ale odchody zo zastávky sú pomaly každú minútu, dve a hlavne električkových liniek je tam pomaly viac ako autobusových v BA. A to nehovorím o výhodách obojsmerných električiek a tomu uspôsobenej električkovej doprave (viackoľajné zastávky) a o čistote a o minimálnom reklamnom smogu.
Reakcia na: Error 0x007 #196382:
Ja stále mlem o električkovom "obchvate": Šafko - Eurovea - CBC - Tržnica - (priestor stanice Filiálka) - Zvaračák. Spojili by sa všetky radiály a odpadla by jazda cez centrum s priemernou rýchlosťou 12,5 km/h.
Reakcia na: Tedomík #196380:
Neviem co presne nechapes, ale chcel som tym vyjadrit ze elektricka vo Viedni nema taku rolu nosneho systemu ako Autoslave, kedze tam maju aj Metro (U-Bahn) a (pri)mestsky vlak (S-Bahn). Tam je elektricka skor takym doplnkovym systemom, teda hlavne v centre...
Inac to je Autoslave kde metro neni a vlak mesto obchadza, tu musi byt elektricka rychla...
Inac, niekto by mohol pozdravit dnesneho vodica 6294... Jazdil ako autoskolak, teda primerne rychlostou chodze a nemal sajnu kde je oznacnik (pochop: oznacnik v strede troflu)...
Reakcia na: Ámos #196375:
Tak na druhej strane vo Viedni je nosny system U- & S-Bahn, takze tam tie elektricky nemusia byt take rychle. V Prahe je takisto metro...
Reakcia na: gejza #196376:
takeho niet 😃
Reakcia na: Ámos #196373:
a ja by som rád videl v kresle primátora niekoho, kto nelíže anál Jepkovi & Trdkovi .....
Reakcia na: Tedomík #196372:
v centre je to fakt pomale. Sice som nebol v Budapesti v elektricke, vsetko som absolvoval pesi ale nepride mi nasa elektricka pomalsia v centre ako elektricka v centre Prahy ci Viedne. Ze je tam menej hegania, zlomov, hluku na vyhybkach to ano. Ale ze by jazdili rychlejsie. Rozhodne nie.
Reakcia na: anbis #196371:
Nuz v DPB sa rozhodli, ze radsej budu vlastnit rozne mechanizacie, ako polievacie auto/zhrnac (nikdy som ho nevidel v akcii), zametacie auto, o ktoreho vyuziti su dokazy na kazdej zastavke s pevnym povrchom. Asi 450 vezi pre udrzbu trakcneho vedenia, pricom vystavbu novych DPB nedokaze zvladnut a obiednava si na to firmy. A ked ich uz v DPB pouziju, tak dobre urobene vedenie zprostitutkuju "ved predsa tam ten trolejbus nepojde 40 ked sme desatrocia zvyknuty na 15km/hod"
Reakcia na: Mikimaus #196366:
Pri električkách sme si mnohí zvykli na nesutočnú pomalosť. Ja osobne som si to ani neuvedomoval. Teraz však keď jazdí autobus (X13) súbežné s električkou je to katastrofa. Keď pred seba na Šafku chytí L2 tak sa vlečieme asi takou rýchlosťou akoby niekto vedľa nás utekal. Najlepšieje, že L2 a LX13 majú cez víkend CP nastavený tak, aby vždy spoločne išli na úseku Šafko-Hurbanovo nám. Našťastie sa mnohí električkári "vycvičili" a sú tak empatický, že aj keď je zastávka na Šafku voľná. čakajú niekedy skoro aj minútu, aby pustili pred seba X13

Osobne som bol tak trochu v šoku keď som v Budapešti zistil, že tam sa treba v električke za jazdy držať lebo tam je tá rýchlosť až nebezpečná 😃 či je to rovina, zákruta. V centre mesta (nápr. Deák tér - Szent Gellért tér alebo na nábreží...) platí to isté. Tam je električka naozaj NS

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.