Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Tedomík #196372:
Zas až také rýchle nie sú... rozdiel je len v kvalite klopených zákrut a výhybiek, takže medzi zastávkami električka raz akceleruje a raz brzdí a nie ako u nás, že sa rozbieha a brzdí zo zastávky, pri jedne výhybke, druhej zákrute, tretej výhybke, stojí kvôli "preferencii" a pod.
Reakcia na: Ike #196383:
Trat po Dostojevskeho rade (minimalne v useku Safarikovo namestie - Legionarska) je nalogickejsia vec na svete ktora po kratkom pohlade na mapu napadne aj 3-rocne decko a uz davno mala byt ak nie vo vystavbe tak aspon v uzemnom plane. Napriek tomu sa touto tratou nebude zaoberat ani len pripravovany generel dopravy. Tolko k dopravnemu (ne)planovaniu v tomto meste.
Reakcia na: Ámos #196375:
Električky v Budapešti síce nie sú rýchle, práve naopak, asi ako naše v centre... ale odchody zo zastávky sú pomaly každú minútu, dve a hlavne električkových liniek je tam pomaly viac ako autobusových v BA. A to nehovorím o výhodách obojsmerných električiek a tomu uspôsobenej električkovej doprave (viackoľajné zastávky) a o čistote a o minimálnom reklamnom smogu.
Reakcia na: Error 0x007 #196382:
Ja stále mlem o električkovom "obchvate": Šafko - Eurovea - CBC - Tržnica - (priestor stanice Filiálka) - Zvaračák. Spojili by sa všetky radiály a odpadla by jazda cez centrum s priemernou rýchlosťou 12,5 km/h.
Reakcia na: Tedomík #196380:
Neviem co presne nechapes, ale chcel som tym vyjadrit ze elektricka vo Viedni nema taku rolu nosneho systemu ako Autoslave, kedze tam maju aj Metro (U-Bahn) a (pri)mestsky vlak (S-Bahn). Tam je elektricka skor takym doplnkovym systemom, teda hlavne v centre...
Inac to je Autoslave kde metro neni a vlak mesto obchadza, tu musi byt elektricka rychla...
Inac, niekto by mohol pozdravit dnesneho vodica 6294... Jazdil ako autoskolak, teda primerne rychlostou chodze a nemal sajnu kde je oznacnik (pochop: oznacnik v strede troflu)...
Reakcia na: Ámos #196375:
Tak na druhej strane vo Viedni je nosny system U- & S-Bahn, takze tam tie elektricky nemusia byt take rychle. V Prahe je takisto metro...
Reakcia na: gejza #196376:
takeho niet 😃
Reakcia na: Ámos #196373:
a ja by som rád videl v kresle primátora niekoho, kto nelíže anál Jepkovi & Trdkovi .....
Reakcia na: Tedomík #196372:
v centre je to fakt pomale. Sice som nebol v Budapesti v elektricke, vsetko som absolvoval pesi ale nepride mi nasa elektricka pomalsia v centre ako elektricka v centre Prahy ci Viedne. Ze je tam menej hegania, zlomov, hluku na vyhybkach to ano. Ale ze by jazdili rychlejsie. Rozhodne nie.
Reakcia na: anbis #196371:
Nuz v DPB sa rozhodli, ze radsej budu vlastnit rozne mechanizacie, ako polievacie auto/zhrnac (nikdy som ho nevidel v akcii), zametacie auto, o ktoreho vyuziti su dokazy na kazdej zastavke s pevnym povrchom. Asi 450 vezi pre udrzbu trakcneho vedenia, pricom vystavbu novych DPB nedokaze zvladnut a obiednava si na to firmy. A ked ich uz v DPB pouziju, tak dobre urobene vedenie zprostitutkuju "ved predsa tam ten trolejbus nepojde 40 ked sme desatrocia zvyknuty na 15km/hod"
Reakcia na: Mikimaus #196366:
Pri električkách sme si mnohí zvykli na nesutočnú pomalosť. Ja osobne som si to ani neuvedomoval. Teraz však keď jazdí autobus (X13) súbežné s električkou je to katastrofa. Keď pred seba na Šafku chytí L2 tak sa vlečieme asi takou rýchlosťou akoby niekto vedľa nás utekal. Najlepšieje, že L2 a LX13 majú cez víkend CP nastavený tak, aby vždy spoločne išli na úseku Šafko-Hurbanovo nám. Našťastie sa mnohí električkári "vycvičili" a sú tak empatický, že aj keď je zastávka na Šafku voľná. čakajú niekedy skoro aj minútu, aby pustili pred seba X13

Osobne som bol tak trochu v šoku keď som v Budapešti zistil, že tam sa treba v električke za jazdy držať lebo tam je tá rýchlosť až nebezpečná 😃 či je to rovina, zákruta. V centre mesta (nápr. Deák tér - Szent Gellért tér alebo na nábreží...) platí to isté. Tam je električka naozaj NS
Reakcia na: Ámos #196370:
existuje nejaký racionálny dôvod, pre ktorý sa u nás trate za bežných okolností ani nepodbíjajú, ani nebrúsia? Ako obyčajne peniaze? Zo sledovania fóra mám poznatky, že brúsiaci voz, ktorý DPB má, sa nedá použiť a podbíjačku nemá vôbec (ak som pochopil správne, brúsenie a podbíjanie sa v "súčasnosti" zabezpečovalo dodávateľsky). Nemám v tejto oblasti prehľad, ale mám nepríjemné tušenie, že sme opäť v niečom jedineční...
Ináč už dlhšiu dobu pozorujem odkopávanie štrku z priestoru medzi podvalmi v úseku Nám. Biely kríž - Mladá garda, možno aj inde (poslednú takúto akciu som zachytil asi pred 3 týždňami). Po nejakom čase tie úseky zase zasypú a týka sa to vždy asi 5 - 6 podvalov za sebou... čo to je? podbíjanie po bratislavsky? ☺
Reakcia na: Mikimaus #196366:
a je to stavom trati. su useky kde ani u nas 2xT3 nepocujes. Resp. pocujes len tiche svistanie. Bohuzial tych usekov je strasne malo. Chyba zrejme zakladna udrzba ako brusenie kolajnic a podbijanie.
Hlavne ze si ti jedrbabalovia z DPB naplanovali v Dubravke to iste o co sa roky nevedia starat miesto toho o co by sa nemuseli starat cize pevnu jazdnu drahu so zatravnenim. Tam by aj vlnkovatost kolajnic tak nehucala vdaka zatravneniu. Naklady na reko su v tomto pripade irelevantne, kedze to plati EU.
Su to proste komunisticke lamy!
Reakcia na: TeBeCe #196368:
nevyzera to zle ?
Reakcia na: Mikimaus #196366:
No to netreba chodit do Prahy. Staci tot do Viedne.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.