Bus pruh na Sancovej v smere na stanicu pokial sa nerozsiri vozovka nie je moc dobry napad. Uz teraz su tam poobede zapchy. Vyuzivaju sa obidva pruhy no o nieco rychlejsi je samozrejme lavy.
Mimo spiciek sa samozrejme ide v lavom. Kto by sa vliekol za trolejbusom. Plynulo sa ide na zelenu vlnu az na Prazsku. Keby sa aj skusobne zaviedol velmi rychlo by ho zrusili. Staci si spomenut na opravy vodovodnych potrubi,ked bol uzavrety jeden pruh. Zapcha bola od Bajkalskej a tiez aj na Racianskej skoro po manhattan v spickach.
Ja zase mám pozitívne spravy že keď som slušne požiadal aby takého cestujúceho vyhodil a on jasne nieje žiadny problém zatiahol ručnú brzdu. V tomto sú petržalský vodiči geniálny. Podla ma by to mali robiť všetci vodiči a aj dispečeri. Potom neviem načo lepili na každé dvere MHD prostriedku tie trápne nálepky.
Pozor, pravy pruh pouzivame aj my, flegmaticki vodici ? Kym vsetci ostatni sa tlacia v tom lavom a pretekaju kto bude na semafore cakat o 3 sekundy dlhsie, ja si idem v klude bez stresu za tym trolejbusom, spomalim kym prechadza vyhybkou a do ciela pridem ovela pokojnejsi ?
Áno, chodím tam pravidelne, či už od Šancovej, alebo Štefánikovej. A poviem Ti hneď, čo sa deje:
Zo Šancovej:
Vodiči idúci na Pražskú sa na Šancovej držia v ľavom pruhu. V pravom sa odbočuje na HLST, je tam trolejbusová výhybka a nasledujúca zastávka, kde prakticky vždy nejaký autobus vchádza, alebo vychádza. Toto všetko umocňuje zbiehanie vedenia za križovatkou na začiatku Pražskej, kde keď už nejaký trolejbus vychádza zo zastávky SAV na Šanc., tak vždy musí spomaliť.
Vodičom zo Šancovej by teda toto zavedenie BUS pruhu neuškodilo.
Zo Štefánikovej:
Vozidlá stoja v smere na Pražskú v oboch jazdných pruhoch a tak idú cez križovatku. Po zavedení BUS pruhu však bude situácia iná a aj tak pôjdu v jednom jazdnom pruhu.
"Vstup do Pražskej je v poobednej špičke zaťažený približne 1/3 až 1/4 vozidlami zo Štefánikovej a 2/3 až 3/4 vozidlami zo Šancovej"
Pokiaľ nie je vypnutá CSS, tak tie vozidlá nevstupujú na Pražskú naraz. Navyše, za križovatkou sa nenachádza dlho žiadna CSS (vynímajúc Sokolskú, kde je červená ozaj krátko). Ja osobne by som v tom problém nevidel a toto riešenie presadzoval. Keď už bude BUS pruh na Štefánikovej, tak prečo ich nespojiť. Navyše by to mohol byť dobrý predpoklad na BUS pruh na Šancovej smer SAV.
Alebo demotivujúci príklad č. 3: vodič nočného spoja odmietol zobrať z konečnej (Hlavná stanica) zapáchajúce individuum bez platného cestovného lístka a vyhlásil, že ak tento nastúpi do daného autobusu vodič sa nepohne zo zastávky až do vyriešenia záležitosti políciou.
Dispečer prikázal vodičovi toto individuum zobrať do vozidla a odchod vykonať riadne podľa cp.
Večná téma zapáchajúce individua v MHD. Áno, podľa prepravného poriadku môžu (majú? :-D) byť títo vylúčení z prepravy. A cestujúci ich isto nevylúčia (až na pár výnimiek), to by mal vodič. Ale stále sa bavíme o DPB, čiže: prístup vodičov je rôzny a potom, 2 príklady z praxe:
1. vodič vyhodil zapáchajúceho bezdomovca z busu na žiadosť cestujúcich. Dodatočne došla sťažnosť od inej cestujúcej, že to je nehumánne, že on až tak nesmrdel, že sa to tých pár zastávok dalo vydržať, a že ako sa má ten chudák človek teraz dostať do svojho cieľa. Vedúci bol rozumný a tak vodičovi prémie nestrhol, ale keby tam bol na tom mieste nejaký blbec, tak tie prémie vodičovi strhne.
2. vodič vyhodil na žiadosť cestujúcich zapáchajúcich bezdomovcov z busu. Tí však neposlúchli ani opakovanú výzvu a ostali sedieť na miestach, a tak sa na zastávke čakalo na políciu a dispečing. Prešlo 7 min., cestujúci prestúpili do ďalšieho autobusu ktorý išiel na tej istej linke podľa CP a bezdomovci si naďalej pekne sedeli pohodlne v pôvodnom buse.. teraz už prázdnom. Po ďalších 5 min došiel dispečer a keď sa blížila polícia houmlesi vyskočili z busu a pobrali sa peši preč.
Ako je to s výhodenim bezdomovcov z autobusu? Dnes som šiel 61 smer Hlavná stanica a vodič na moju výzvu odmietol takého cestujúceho vyhodiť. Vraj mal z toho problémy. Tak som volal na dispečing a keď sa mu ozvali, vynadali mu... Že vraj ma zavolať na dispečing a oni pošlú políciu. Lenže na školení im vraj vraveli niečo úplne iné, že nevyhodiť nikoho a jednoducho zostať stáť. Že cestujúci ho vyhodia. Toto je úcta k platiacim cestujúcim?
A v poobednej špičke zo Šancovej do Pražskej si už išiel? Tam by to nerobilo moc dobrotu..
Vstup do Pražskej je v poobednej špičke zaťažený približne 1/3 až 1/4 vozidlami zo Štefánikovej a 2/3 až 3/4 vozidlami zo Šancovej ?
Inak na margo BUS pruhu Štefánikova. Dnes som si to prešile ráno v špičke IGK a nevidím žiadny dôvod, prečo by sa nemohol prepojiť BUS pruh Pražská s BUS pruhom Štefánikova v smere na Patrónku.
Vodiči tento BUS pruh aj tak nevyužívajú (idú v ňom trolejbusy cez výhybky a pod) a keď tak, tak len niektorí, ktorí potom zmätkujú pred zastávkou Sokolská, keď tam stojí kĺb alebo viac vozidiel.
Prakticky by to nepomohlo veľa, ale aspoň by to bolo kontinuálne a vodiči IAD by nemenili jazdné pruhy.
Prečo si tedy vo svojom odbornom posudku vozidiel 14Tr písal, že píšeš z pohľadu vodiča z Trnávky? Podľa mojho osobného názoru nie si ani vodičom veľkej motorky, pretože na to nemáš vek.
Wow, popravde nevedel, ale mohlo to ja byt. Spevneny/dobre osetreny poctivy ocelovy ram versus tie dnesne zliatiny aby to dobre vyzeralo kym tomu neprejde zaruka......Ale viem ze sa nase vozy spevnovali urcite, avsak, 14Tr0 nasa a 14Tr0 inde nie je to iste. Kedze vozy boli upravovane pre podmienky SSSR (CSSR mala ako prva) tak je mozne ze ich prototypova seria sa mohla lisit. To iste bolo aj u elektriciek KT8. Praha testovala dva prototypy, ktore sa radiklane lisi od seriovych, nasledne bola prva, predsunuta seria ktora bola KE, Pha, Brno, Ova a uzivila sa, a bola uz bez problemov prototypov, avsak jej posledne chyby boli uz pri dodavani serii odstranene a jazdia dodnes bez problemov ako spolahlive a nenahraditelne vozy v premavke. 14Tr/15Tr to iste. Sor vsak sice dodaval serie rovnako, avsak zabudol odstranovat nedostatky. Napriklad je fascinujuce, ze druhy prototyp tu skusany bol na tom o poznanie lepsie nez seria k nam dodana (najma prva seria)
v KE to po case oficialne zrusili... ale ako v SR v niektorych verziach CP to je inde nie.. a najlepsie na zastavkach niekde je tab. na znamenie odstranena, niekde len v jednom smere alebo vobec,problem sa tu uz popisoval.... kvoli ludom co sa zdohadaju par metrov pred zastavkou...a myslia si, ze elina vie zabrzdit tak rychlo ako osobne auto
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
Vodiči tento BUS pruh aj tak nevyužívajú (idú v ňom trolejbusy cez výhybky a pod) a keď tak, tak len niektorí, ktorí potom zmätkujú pred zastávkou Sokolská, keď tam stojí kĺb alebo viac vozidiel.
Prakticky by to nepomohlo veľa, ale aspoň by to bolo kontinuálne a vodiči IAD by nemenili jazdné pruhy.