Tak tu máš tušim nárok na preplatenie cesty domov raz mesačne (alebo aspoň nejaký príspevok je na to) a potom tušim aj na ubytovnie sa tiež prispieva nejakou čiastkou ak to ešte nezrušili (čo sa plánuje)
Áno, tak čo som počul vodič čo je v tej najnižšej platovej triede pokiaľ robí iba úväzok a iba pracovné dni (víkendové 30% príplatky už spravia niečo) tak môže byť že k výplate dostane okolo 550€.
A už vidím tunajších diskutujúcich ako reagujú (alebo si to niektorí iba pomyslia), že tak nech odíde, nikto mu to nekáže robiť ? Aj preto mávame denne nevypravené služby z dôvodu nedostatku vodičov ? A tí ukrajinci sa sem nie a nie hrnúť, ako si to pred časom niekto predstavoval...
Ja som z východu PO a dnes som sa bol informovať v predchadzajucom zamestnaní SAD a od
bývalých kolegov som zistil že robia za 450 - 500 eur. Tak som to hneď pustil z hlavy a chce skusiť
Bratislavu
To ja neviem objektívne posúdiť, každá má nejaké plus a nejaké mínus. Veľké zmeny nastali k vlaňajšiemu septembru kedy sa poprehadzovali medzi vozovňami dosť zásadne vozidlá, linky ale aj vodiči takže vtedy sa menilo dosť roky zaužívaných princípov. No a plusmínus od nového roku sa vymenili na všetkých prevádzkach aj vedúci, takže tiež je to za tých +- 5 mesiacov zasa úplne iné čo sa týka vzťahov vovnútri ale aj navonok...Závisí aj kde bývaš lebo to dochádzanie môžeš mať o to kratšie... Ale napr. jeden z objektívnych ukazovateľov, najmladší vozový park má vozovňa Trnávka (1. DP).
Závisí od toho že na akú prevádzku (vozovňu) by si išiel robiť a podľa toho linky a typ vozidla to zaváži dosť veľa. Ale čo je všade rovnaké že keď máš ranné služby vstávaš často o 2:30, aby si bol na nástup 3:40 vo vozovni v lepšom prípade budeš mať také nástupy že Ti bude stačiť vstávať okolo 4.00, a zasa tie "večerné" končia najčastejšie okolo 23:30, ale bežne aj po polnoci takže zasa kedy budeš doma... jedine že by si sa dostal na tzv. delené služby (iba počas špičiek prac. dní) a to by si mal každý deň rovnaký režim približne, ale zasa voľné víkendy a do práce chodiť na dva krát to tiež mnohých odrádza...
Čo sa týka platu tak jeden vodič mi pred chvíľou hovoril že je to v priemere okolo 750€ (v čistom)...
Ale to si ľahko vypočítaš aj sám, len fakt sa to mení: platený si od hodiny tak si vypočítaj keď robíš iba toľko hodín čo je mesačný úväzok (to závisí od tzv. zadelenia že aké služby by si robil), alebo môžeš robiť aj z voľna ale to je tiež obmedzené zákonom... teoreticky by si mohol mať napr. do 200 hodín mesačne (ale to isto nie každý mesiac; skôr je reálnych tých 170-180) a to si daj krát základná hodinová sadzba je tušim 3,60? 3,80? neviem presne.
K tomu príplatok za kĺbový voz (pár centov na hodinu), nočný príplatok (po 22 hod a do 6.0 hod - tiež pár centov na hodinu), víkendový príplatok je +30% a v ideálnom prípade aj výkonnostné odmeny +19% lenže tie sa teraz krátia vo veľkom za úplne hocičo a ľahko sa stane že vodič ich nedostane za nejaký mesiac vôbec .. takže toto keď si spočítaš máš svoju hrubú mesačnú mzdu ?
Ahojte nieje medzi vami nejaký vodič autobusu MHD BA?
mám záujem o prácu vodiča a rád by som vedel podrobnosti aj z druhej strany ako je personálne odd.
tak napokon je to 250 mm, po stiahnutí fotky je možné pozrieť si parametre.
Sám som také fotky robil.
Toto je napríklad pohľad zo Slavína smerom do Ružinova. V diaľke je vidno mesto Senec, sýpku a dokonca pohorie Tríbeč pri Nitre. Všetko sa zdá byť blízko, čo by kameňom dohodil ale je to len optický efekt
Tá fotka je robená teleobejktívom s ohniskovou vzdialenosťou odhadujem väčšou ako 300mm. Jedná sa o optický efekt, pretože záber je vo veľmi ostrom uhle.
Pri teleobjektívoch sa strácajú vzdialenosti. Vysvetlím jednoducho:
Predstav si, že fotíš dva automobily, ktoré sú od seba vzdialené 500 m . Keď sa pozstavíš 5 m pred prvé auto a odfotíš to štandardným objektívom, tak prvý automobil bude na fotke obrovský a druhý malinký. Keď sa však postavíš do vzdialenosti 2km a nasadíš si poriadny teleobjektív a odfotíš automobily, tých 500 m bude v porovnaní s 2 km nič, na fotke to bude vyzerať, akoby tie automobily šli tesne za sebou.
Práve preto som sa lukyho133 pýtal, čo z fotky vyhodnotil. Tie päťdesiatžiare sú totiž v štandardnej vzdialenosti, trolejové vedenie po rekonštrukcii a ružinovská trať je najlepšia trať na BKV paneloch, akú poznám (nielen v Bratislave ale všobecne).
tie trakčné stožiare sú v úplne normálnych vzdialenostiach, čo určite potvrdí aj S499.1023, rozdiel oproti iným radiálam je ten, že sú umiestnené na kraji električkového pásu, zatiaľ čo na všetkých ostatných až za cestou na chodníkoch. Tým sa otvára krásna možnosť postaviť sa do osi el. pásu a odfotiť toto stĺporadie, čo inde nejde - maximálne sa postaviť vo vhodnom uhle na chodník, ale nebude to také efektné ako tu, o čo sa stará perspektíva... ? Je to tak na ktorejkoľvek fotke, napr. aj v Belického knihe Bratislava z r. 1976...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023