Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mike #180561:
tak keď to rátam tak nič moc. 700€ brutto.
?
A čo myslíš, ktorá vozovňa je najlepšia čo sa týka vzťahov na prac. a podobne?
Reakcia na: mirofilo #180559:
Závisí od toho že na akú prevádzku (vozovňu) by si išiel robiť a podľa toho linky a typ vozidla to zaváži dosť veľa. Ale čo je všade rovnaké že keď máš ranné služby vstávaš často o 2:30, aby si bol na nástup 3:40 vo vozovni v lepšom prípade budeš mať také nástupy že Ti bude stačiť vstávať okolo 4.00, a zasa tie "večerné" končia najčastejšie okolo 23:30, ale bežne aj po polnoci takže zasa kedy budeš doma... jedine že by si sa dostal na tzv. delené služby (iba počas špičiek prac. dní) a to by si mal každý deň rovnaký režim približne, ale zasa voľné víkendy a do práce chodiť na dva krát to tiež mnohých odrádza...
Čo sa týka platu tak jeden vodič mi pred chvíľou hovoril že je to v priemere okolo 750€ (v čistom)...
Ale to si ľahko vypočítaš aj sám, len fakt sa to mení: platený si od hodiny tak si vypočítaj keď robíš iba toľko hodín čo je mesačný úväzok (to závisí od tzv. zadelenia že aké služby by si robil), alebo môžeš robiť aj z voľna ale to je tiež obmedzené zákonom... teoreticky by si mohol mať napr. do 200 hodín mesačne (ale to isto nie každý mesiac; skôr je reálnych tých 170-180) a to si daj krát základná hodinová sadzba je tušim 3,60? 3,80? neviem presne.

K tomu príplatok za kĺbový voz (pár centov na hodinu), nočný príplatok (po 22 hod a do 6.0 hod - tiež pár centov na hodinu), víkendový príplatok je +30% a v ideálnom prípade aj výkonnostné odmeny +19% lenže tie sa teraz krátia vo veľkom za úplne hocičo a ľahko sa stane že vodič ich nedostane za nejaký mesiac vôbec .. takže toto keď si spočítaš máš svoju hrubú mesačnú mzdu ?
Reakcia na: Ike #180556:
Po prepočte na 35mm kinofilm je ohnisková vzdialenosť 675mm 😉
A vieš mi o tom niečo podrobnejšie povedať?
Reakcia na: mirofilo #180557:
Ak Ti nakecali že budeš mať plat 1000€ v čistom tak tomu určite never ?
Ahojte nieje medzi vami nejaký vodič autobusu MHD BA?
mám záujem o prácu vodiča a rád by som vedel podrobnosti aj z druhej strany ako je personálne odd.
Reakcia na: luky133 #180555:
tak napokon je to 250 mm, po stiahnutí fotky je možné pozrieť si parametre.

Sám som také fotky robil.
Toto je napríklad pohľad zo Slavína smerom do Ružinova. V diaľke je vidno mesto Senec, sýpku a dokonca pohorie Tríbeč pri Nitre. Všetko sa zdá byť blízko, čo by kameňom dohodil 🙂 ale je to len optický efekt

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/269552_1995300295829_1643107214_1937738_4509747_n.jpg
Reakcia na: Ike #180553:
Díky za obšírne vysvetlenie ? Už by ich len mohli natrieť. ?
Reakcia na: 810zssk #180545:
a Luky:

Tá fotka je robená teleobejktívom s ohniskovou vzdialenosťou odhadujem väčšou ako 300mm. Jedná sa o optický efekt, pretože záber je vo veľmi ostrom uhle.

http://img408.imageshack.us/img408/8245/pulaubatuputeh.gif
Táto fotografia je rovnako fotená - horná fotka je teleobjektívom a dolná fotka je štandardným. Všimni si výšku kopca.

Pri teleobjektívoch sa strácajú vzdialenosti. Vysvetlím jednoducho:

Predstav si, že fotíš dva automobily, ktoré sú od seba vzdialené 500 m . Keď sa pozstavíš 5 m pred prvé auto a odfotíš to štandardným objektívom, tak prvý automobil bude na fotke obrovský a druhý malinký. Keď sa však postavíš do vzdialenosti 2km a nasadíš si poriadny teleobjektív a odfotíš automobily, tých 500 m bude v porovnaní s 2 km nič, na fotke to bude vyzerať, akoby tie automobily šli tesne za sebou.

Podobne je to aj pri stĺpoch na tej fotke.
Reakcia na: S499.1023 #180551:
A mne je to absolútne jedno. ?
Reakcia na: luky133 #180544:
Ja si myslím, že si práve posilnil moje klišéovité myslenie o Dlhodielčanoch.
Reakcia na: anbis #180549:
Práve preto som sa lukyho133 pýtal, čo z fotky vyhodnotil. Tie päťdesiatžiare sú totiž v štandardnej vzdialenosti, trolejové vedenie po rekonštrukcii a ružinovská trať je najlepšia trať na BKV paneloch, akú poznám (nielen v Bratislave ale všobecne).
Reakcia na: luky133 #180546:
tie trakčné stožiare sú v úplne normálnych vzdialenostiach, čo určite potvrdí aj S499.1023, rozdiel oproti iným radiálam je ten, že sú umiestnené na kraji električkového pásu, zatiaľ čo na všetkých ostatných až za cestou na chodníkoch. Tým sa otvára krásna možnosť postaviť sa do osi el. pásu a odfotiť toto stĺporadie, čo inde nejde - maximálne sa postaviť vo vhodnom uhle na chodník, ale nebude to také efektné ako tu, o čo sa stará perspektíva... ? Je to tak na ktorejkoľvek fotke, napr. aj v Belického knihe Bratislava z r. 1976...
Reakcia na: luky133 #180547:
este ked do nej nalozia tych 25 ton, tak nam aj pekne vyzehli trate ?
Otázka do pléna. Ten orezaný asfalt okolo koľajníc (niekedy dĺlžky len cca 20 cm) v centre mesta je asi kvôli električke Bombardier? Mali by nám častejšie požičavať nízkopodalžné električky a možno by sme mali trate v lepšom stave. ?
Reakcia na: 810zssk #180545:
Asi to bude skôr tým uhlom... Tiež som sa pozastavil nad tým či ich je tam naozaj tak veľa, ale nakoľko do tejto končiny mesta chodím minimálne tak som si to nikdy nejako nevšimol. ?

Reakcia na: luky133 #180542:
Tie stlpy v skutocnosti vobec nie su take nahustene, to bude fotomontaz, alebo velmi sikovny uhol 🙂
Reakcia na: S499.1023 #180543:
Tuším sa to volá zrak? ?

Minimálne pojem "nahustené vyblednuté stĺpy" sa ním da dokonalo opísať. To ako vyzerá trať na fotografii "vlnkatá" môže byť spôsobené i fotením. 🙂 A tú fotografiu si treba zväčšiť na maximum aby to bolo vidieť...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.