Reakcia na: Ike #180553:
Pre zaujímavosť podľa ID čísla skla v Exife a samotného Exifu Nikon 1 V1 a Nikkor VR 70-300mm f/4.5-5.6G, teda cez redukciu a poriadny orez za menší snímač (2,7x).Inak čistá záležitosť línii ktoré zbiehajú do nekonečna, ten čistý príklad s koľajnicami ktoré sa v nekonečne zbiehajú to vystihuje vždy najlepšie. Iný extrém, opak teda širokého pohľadu či doslova rybiny s 180 stupňom.
Poučka samozrejme hovorí, že úlohu nehrá použitá ohnisková vzdialenosť (mám radšej pomenovanie uhoľ, lebo každý snímač inej veľkosti má inú hĺbku ostrosti a trošku odlišnejšiu, ale nie dosť, perspektívu a bla bla bla sprosti), ale vzdialenosť od objektu.
Pokiaľ ma ten rozum neklame, tak ak by sa použila napr. pevná 600 s 35mm, tak by ten efekt bol o trošku výraznejší, ale tam je pravda skôr poznať tú fyzikálnu hĺbku ostrosti, čo väčší snímač prinesie. A pravda, sranda je to samozrejme s poriadne drahým pevným sklom čo má na to dostatočné vykreslovacie schopnosti, videl som veľa krásnych fotografií krajiny robených pevnou 500. Jeden čas som mal reflexnú 500 F8 od Minolty (jediná AFka čo existuje), ale vtedy som mal zlámané hnáty (ako aj teraz. :-)) ), tak som si ju nemohol dosť užiť, ale bola to sranda, na toto ako vyšité. I keď mne sa radšej pozdával ten špecifický bokeh čo zrkadlový objektív produkoval.
A fakt, meniť uhoľ či ohnisko naozaj nie je lupa či priblíženie, mení to hĺbku a perspektívu, na zväčšenie tu máme makro sklá s 1:1 alebo i 3x-5x zväčšením.
To len tak, k téme. Aby sa nepovedalo. ?
mirofilo
bývalých kolegov som zistil že robia za 450 - 500 eur. Tak som to hneď pustil z hlavy a chce skusiť
Bratislavu