Reakcia na: Spectre #17791:
Vyrobcovia uvadzaju obsaditelnost:Solaris Trollino 12 - 104 (z toho 28 na sedenie)
Skoda 14Tr - 82 (28)
Skoda 21Tr - 86 (26)
Solaris Trollino 15 - 160 (40)
Skoda 15Tr - 150 (44)
Skoda 22Tr - 140 (41)
Solaris Trollino 18 - 175 (41 až 49)
Zdroj: www.solarisbus.pl, www.skodaostrov.cz
Neviem, nakolko sa da tymto cislam verit a ako to pocitali, ale kazdopadne to su udaje vyrobcu. Kazdopadne to "malilinko viac" je podla tychto cisiel "dvakrat viac".
K tej skrini: 15Tr velmi rychlo hrdzavie. Vid Zilina, kde su slusne hrdzave aj 5-rocne vozy. Solaris je z nerezu. To asi myslel Igorko pod pojmom "hnijuci".
Okrem toho - preco si myslis, ze sa intervaly nezlepsia? To si myslis, ze to vase neschopne vedenie DPB vynaslo tabletku nesmrtelnosti?
Okrem toho, nebasnim o 15m *****inach, ako si to nazval. 15m karoseria mi je nesympaticka a zda sa mi, ze dvere su od seba tak daleko, ze musi dochadzat k spomaleniu toku cestujucich na zastavkach a k vacsiemu zdrzaniu. Sice je to ciastocne kompenzovane tou nizkou podlahou, ale... to by bolo dobre vyskusat v praxi.
Ad "To neni pre Bratislavu" - tak co JE pre Bratislavu? Ikarusy, vsak?
J
V jednom nemáš pravdu. Kto večer pije a fajčí odovzdáva v cene DPH a spotrebné dane a to štátu. Po presmerovaní podielových daní na mestá (FD) sa bude dať argumentovať tým, že veď aj oni platia dane tomuto mestu.
A jeden z problémov je hlavne v zákone, ktorý určuje povinnú prepravu a to od tuším 5:00 do 23:00.
papyr: no ak to rátame na celé Slovensko tak tých 30 rokov bude akurát, ale Bratislava už teraz v tvorbe HDP predbehla mnohé regióny EU. Na obyvateľa máme vyššiu produkciu ako Taliansko, Portugalsko, Španielsko, Grécko, len málo zaotávame za Írskom.
Bývalé CCCP by som moc nepodceňoval. Podľa MMF a SB ekonomika Ruskej federácie vzrastie za desať rokov o 100%. Pobaltské krajiny na tom tiež nie sú až tak zle.
A tridsať rokov však možno bude teleport
Kupovať 15m namiesto 18m a zhustiť interval ak je to potrebné je podľa mňa rozumná vec. Častejší interval = viac spokojných cestujúcich, neni kĺb= lahjšie vozidlo s ľahšou údržbou. Samozrejme nadá sa vypraviť na všetky linky. Niekde je potrebný aj 18m bus. Niedke by bodol aj 22m, taká L21.
Mimochodom o investície v SR má záujem Hyundaj a ďalšie dve svetové automobilky.
Mohlo by u nás začať s výrobou busov Volvo:-p