Reply on: Igorko #17782:
Ja mam prevodovky ZF rad, ale nech ich nedavaju o mestskych autobusov. A ver mi, ze ked bude najlacnejsia najshitnejsia vybava, tak DPB si objedna prave tu. Tak to dopadlo aj u Ik4x5 - mohli to byt vynikajuce vozy.15TrM je hnijuci postkomunisticky smejd? Urcite lepsi, ako Karosa, ale o tom teraz nechcem. Solaris kludne, ale preco 15 metrovy??? Preco nie 18 metrovy??? U nas sa interval nezlepsi a pri predstave, ze by 15 metrova *****ina chodila na 201ke ??? To by tam bola horsia kultura cestovania, ako kedysi, ked tam boli 14Tr s 8min. int., pretoze do toho 15m Solarisu by sa zmestilo len o malilinko viac ludi, ako do tej 14Tr.
A to plati pre vsetkych... prestante basnit o 15metrovych *****inach. To neni pre Bratislavu!
J
V jednom nemáš pravdu. Kto večer pije a fajčí odovzdáva v cene DPH a spotrebné dane a to štátu. Po presmerovaní podielových daní na mestá (FD) sa bude dať argumentovať tým, že veď aj oni platia dane tomuto mestu.
A jeden z problémov je hlavne v zákone, ktorý určuje povinnú prepravu a to od tuším 5:00 do 23:00.
papyr: no ak to rátame na celé Slovensko tak tých 30 rokov bude akurát, ale Bratislava už teraz v tvorbe HDP predbehla mnohé regióny EU. Na obyvateľa máme vyššiu produkciu ako Taliansko, Portugalsko, Španielsko, Grécko, len málo zaotávame za Írskom.
Bývalé CCCP by som moc nepodceňoval. Podľa MMF a SB ekonomika Ruskej federácie vzrastie za desať rokov o 100%. Pobaltské krajiny na tom tiež nie sú až tak zle.
A tridsať rokov však možno bude teleport
Kupovať 15m namiesto 18m a zhustiť interval ak je to potrebné je podľa mňa rozumná vec. Častejší interval = viac spokojných cestujúcich, neni kĺb= lahjšie vozidlo s ľahšou údržbou. Samozrejme nadá sa vypraviť na všetky linky. Niekde je potrebný aj 18m bus. Niedke by bodol aj 22m, taká L21.
Mimochodom o investície v SR má záujem Hyundaj a ďalšie dve svetové automobilky.
Mohlo by u nás začať s výrobou busov Volvo:-p