Reakcia na: Andy #17401:
Ze ti ta osoba nevydala peniaze za stare listky, za to moze nariadenie DPB. Stare listky jednoducho iba vymienaju za nove plus doplatok. Druha vec je, ze nema co ziapat na zakaznikov. Ona tam ma predavat. Bohuzial sa obavam, ze staznost na DPB je strata casu, ale ja by som to na tvojom mieste riskol. Ak nad takymto spravanim ako zakaznik mavnem rukou, nikdy sa nic nezmeni. Hoci nie je iste, ze staznost pomoze, za pokus to stoji.
.

)
. Sa priznam, ze sa asi rozmaznavam a kedze nemusim casto chodievat vlakom, tak si zvacsa priplatim za 1Tr. a tam aj tak skoro nikto nejazdieva. A castejsie, ako IC pouzivam EC a tam su zvacsa 1Tr. ako kupatka klasicke - ale s vacsim komfortom, takze tam je to idealne - clovek je sam v kupe -nikym neruseny a pohoda.
Andrej (Anndy008)
Teraz som pozeral, ze na EC/IC su osobitne cenniky podla poctu km. Tak isto ako na obyc. R. Kdezto R je podla km, ako OS a potom priplatok za R, tak u EC/IC je to len podla km.
Co plati plosne vsade je, ze 1Tr. je vzdy +50% z ceny 2Tr.
Ono sa tazko porovnava na kratke vzdialenosti, lebo napr. IC najblizsi stoji az v ziline (ak nahodou uz nie aj v trencine) co je dost cez 100km, resp. 203km. A tak isto sa s EC odviezt menej, ako 40km sa snad ani u nas neda - tak max BA-Kuty, alebo Ba - Sturovo (co je ale dalej, ako 40km).
Ale ked si clovek porovna 2Tr.:
BA-Zilina - obyc. R-242,- aj s DPH. IC - 313,- co je rozdiel 71,- SKK.
BA-KE - 445km - R - 476,- IC - 560,- - rozdiel 84 SKK
Co ma zaujalo - pri EC/IC je v polozke cenniku - 451 a viac km - jednotna cena. A pri obycajnom je nejaka za kazdych zacatych 50km. Asi to bude tym, ze EC, ani IC u nas na dlhsej trati nejazdi a ked si kupujete listok na EC, iduci cez viacere krajiny platite podla tarify daneho prepravcu v danej krajine, resp. len na uzemi SR sa pocita podla cenniku ZSSK.
sorry, za offtopic