mickey: teda ja si pamätám, že zákon o daniach z nehnuteľnosti bol novelizovaný (alebo mal byť) a zmena bola hlavne v tom, že už neplatíš za zastavnú plochu ale za plochy každého podlažia. Pár rokov dozadu (2-3) a mám pocit, že sa celá kompetencia presunula na mestá, ale môžem sa mýliť.
a aj keby to tak nebolo tak mestá majú páky na to aby si v NRSR presadili svoje.
a aj keby to tak nebolo tak mestá majú páky na to aby si v NRSR presadili svoje.
)
. Sa priznam, ze sa asi rozmaznavam a kedze nemusim casto chodievat vlakom, tak si zvacsa priplatim za 1Tr. a tam aj tak skoro nikto nejazdieva. A castejsie, ako IC pouzivam EC a tam su zvacsa 1Tr. ako kupatka klasicke - ale s vacsim komfortom, takze tam je to idealne - clovek je sam v kupe -nikym neruseny a pohoda.
Kami
Cena vykonu by mala zahrnat naklady, odpisy a primerany zisk (na obnovu vozoveho parku). Objednavatel by mal uhradit celu stratu. Tak to bolo pri teple. MF SR urcilo podmienky, OU schvalil cenu a danovy urad vyplatil dotaciu.
Dopravcovia znizuju nepokrytu stratu ziskom z inych cinnosti a zanedbavanim obnovy.
DPB je iny pripad, majitel = objednavatel takze odpada zisk aj odpisy. Totiz kapitalova dotacia ma len pomahat dorovnavat nizke odpisy (vozy su prevazne po zivotnosti) a ucelovo na nove trate ci nizkopodlaznost. Zaklad obnovy z vlastnych prostriedkov maju zabezpecit odpisy (danove/uctovne).