Reakcia na: barack40 #164978:
Vedenie IC vlakov len po Košice je oveľa rozumnejšie z mnohých dôvodov. To, že by mali premávať v nejakom pravidelnom intervale, je pravda. Na moju otázku na ŽSSK, z akého dôvodu nepremáva IC z Košíc do Bratislavy v čase okolo deviatej hodiny ráno, som dostal odpoveď, že v tom čase v relácii KE - ZA premáva EC Košičan. Pritom som si stopercentne istý, že IC vlak o tomto čase by sa, aspoň v pracovné dni, určite naplnil.
barack40
Ak sa však pri železničnom cestovnom poriadku použije letecký tarif (čo sa úspešne na západe darí), tak sa totálne odpíšu prestupné relácie, a nesieťová železnica bude použiteľná iba pre pár relácií, kde vlaky jazdia priamo. Príklad - SNCF, dokonalé aerolinky na koľajách. Ak ja potrebujem niekam ísť, tak chcem vedieť, za akú cenu sa tam dopravím (nie že zistím si cenu a za polhodinu to už nie je pravda), pokiaľ moja trasa je mimo tých hlavných, tak chcem, aby som pri tom finančne neskrachoval a navyše chcem mať istú flexibilitu - ak nestihnem jeden z dvoch priamych vlakov denne, tak s prestupom to už nepôjde, lebo mám taký a taký lístok a predražilo by sa...
Skrátka železnica sú jedna vec, aerolinky vec druhá a každý tarifný systém je robený tak, aby vyhovoval. Ak sa však na železnicu použije letecký tarif, výsledkom bude súčasná nepoužiteľná doprava, akú nám predvádza západná Európa