Reply on: Solider #164979:
Ak by sa cestujúci z IC nevyháňali príplatkami, a jazdili by v 2h takte, tak by sa zaplnili. Či po Košice alebo Humenné sa hádať nejdem, sám v tomto nie som na 100% presvedčený...Ono celkovo mi slovenská železničná doprava pripomína Balkán: Máš párkrát denne spojenie luxusnými vlakmi (IC, niektoré R sú tiež celkom v pohode), avšak čo z toho, keď sa ti vlak trmáca od dediny k dedine v nevyhovujúcich časoch (platí hlavne pre trať 160). V Česku síce majú Béčka aj na IC, ale človek sa tým vlakom niekam aj dostane, kým u nás môžeš akurát tak počítať drahé nové vozy odstavené v burine... Ale máme pekné vozne no...
barack40
Ak sa však pri železničnom cestovnom poriadku použije letecký tarif (čo sa úspešne na západe darí), tak sa totálne odpíšu prestupné relácie, a nesieťová železnica bude použiteľná iba pre pár relácií, kde vlaky jazdia priamo. Príklad - SNCF, dokonalé aerolinky na koľajách. Ak ja potrebujem niekam ísť, tak chcem vedieť, za akú cenu sa tam dopravím (nie že zistím si cenu a za polhodinu to už nie je pravda), pokiaľ moja trasa je mimo tých hlavných, tak chcem, aby som pri tom finančne neskrachoval a navyše chcem mať istú flexibilitu - ak nestihnem jeden z dvoch priamych vlakov denne, tak s prestupom to už nepôjde, lebo mám taký a taký lístok a predražilo by sa...
Skrátka železnica sú jedna vec, aerolinky vec druhá a každý tarifný systém je robený tak, aby vyhovoval. Ak sa však na železnicu použije letecký tarif, výsledkom bude súčasná nepoužiteľná doprava, akú nám predvádza západná Európa