Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #164975:
Práveže niektorí cestujúci by prestup mali navyše oproti dnešku, napr. taká frekvencia Vrútky - Púchov... Preto som písal o garantovanom prestupe na hrane...

K prestupu... Väčšina ľudí cestuje východ - BA, alebo východ - TT, resp. východ - TT... slovom "východ" myslím všetko za Žilinou. Preto by tu malo existovať priame spojenie, keďže je tu veľká frekvencia a ešte väčší potenciál, ktorý je zabitý práve v rýchlikoch... Ale v tomto nie som na 100% presvedčený, že IC by museli byť až do Humenného, stačili by aj Košice, ale chcel som, aby bola zachovaná tá myšlienka pásmového GVD...

K nadvlakom: Tu si dovolím nesúhlasiť - totiž práve tu je krásne vidieť, ako geniálne zlyháva (ne)koncepcia ZSSK na tejto veľmi perspektívnej trati. Mieša sa tu medziregionálna, regionálna a diaľková frekvencia do jedného vlaku, pričom R by mal slúžiť na medziregionálnu a čiastočne aj regio frekvenciu. Výsledok je to, že 6xx rýchliky sú neúmerne preplnené, a to nie iba v 4, 5 a 7, ale prakticky stále (napr. také 609 je plná furt, od pondelka do nedele sa tam stojí, a v piatky sa v Leopoldove tam niektorí ani nedostanú). Ďalej je nelogické, aby človek, čo cestuje Košice - BA bol nútený cestovať o hodinu dlhšie so zastaveniami každých 20 km a navyše vlakom, ktorého prevádzka je nákladnejšia - ono totiž každé zastavenie niečo stojí a oveľa lacnejšie vyjde 10 vozové IC ako 10 vozový R. Nehovoriac o to, že R by si tým pádom vystačili s max. jedným posilovým B, čiže by sa aj tam ušetrilo na rozbehoch...

Preto by sa mala ZSSK snažiť, aby diaľková frekvencia cestovala diaľkovými vlakmi, regionálna regionálnymi a medziregionálna medziregionálnymi... Práve trate 120 a 180 majú potenciál na využitie všetkých 3 vrstiev vlakov (samozrejme neberiem do úvahy extrémy typu nedeľa ráno, prípadne 25.12. a podobne, vtedy budú vlaky prázdne všetky)
Reakcia na: barack40 #164974:
Apropo, cele je to hlupost.. ked to funguje pri sietovych aerolinkach, preco to nemoze fungovat pri sietovej zeleznici?
Reakcia na: barack40 #164974:
V com ju to podla teba rozbija?
Reakcia na: barack40 #164973:
Takže podľa tvojej teórie cestujúci zo spádových oblastí musia diaľkovými vlakmi cestovať priamo, pretože prestup je neprijateľný? Cestujúci z Prešova a okolia sú dlhodobo nútení prestupovať v Kysaku a aby kvôli tomu niekto nespal...

Humenné - Trenčín sa dá urobiť s jedným prestupom v Košiciach, čo ako problém nevidím. Príplatkový nadvlak? Prečo nie. Cestujúci majú možnosť cestovať o hodinu dlhšie rýchlikom. Ten, kto si vyberie kratšiu cestu, nech si tie tri eurá priplatí, to je naozaj donebavolajúca suma... ?
Reakcia na: 810zssk #164972:
Dovolím si nesúhlasiť s cenostvorbou podobnou aerolinkám: Toto majú na západe a rozbíja to koncepciu sieťovej železnice, čo je jedna z jej najväčších výhod. Cena by mala byť fixná na všetky vlaky, pričom zľavu by si mali uplatňovať ľudia na základe komerčných zliav (Vorteils Card, BahnCard, Klasik RP a podobne)
Reakcia na: Solider #164971:
V tom prípade by bolo najlepšie, keby jazdili humenské okuliarniky až do Košíc, ale zas ich je málo....

Mne išlo o to, že IC je v prvom rade diaľkový vlak, teda frekvencia typu Humenné - Trenčín by sa v žiadnom prípade nemala voziť v Rýchliku (to je medziregionálny vlak), ale práve v IC...

IC by podľa mňa nemal byť žiaden príplatkový nadvlak, ale jednoducho vlak na dlhé vzdialenosti, pričom miestenka má slúžiť čisto len tomu, aby sa nestálo na chodbičkách, predsalen v diaľkovej doprave to je už nežiadúce... Že tam budú cestovať aj ľudia na trase Michalovce - Humenné sa odstrániť nedá, ale zasa tá frekvencia tam až taká veľká neni, že by sa nepomestili ľudia do povedzme 5*Bmpeer + Beer + BDghmeer + WRRmeer + Ampeer
Reakcia na: Solider #164971:
IC a EC priplatky chcem zrusit najma kvoli prehladnosti, je hlupost mat prakticky tri doklady (samozrejme fyzicky ti staci jeden, ale aj tak) na jeden vlak.. miestenka by mala byt aj priplatok a zas mat priplatok na nepovinne miestenkovych vlakoch je podla mna uchylne.

Cena IC vlakov by podla mojich predstav mala fungovat na podobnom principe ako u aeroliniek.
Reakcia na: 810zssk #164968:
Podľa mňa sú IC a EC príplatky úplne zanedbateľné vzhľadom na ich cenu. Zvyšovaniu cestovného sa aj tak nevyhneme a preto je úplne jedno, či cestujúci zaplatí tri rôzne poplatky k cestovnému, alebo bude mať tieto poplatky zarátané v cestovnom. Zníženie cien miesteniek bude mať za následok premietnutie tohto výpadku do ceny cestovného.

A ak by nemala byť cena miestenky fixná, podľa čoho by sa mala odvíjať?

Re #164969 barack40: Kategóriu InterCity vlak dostane pri splnení istých kritérií. To, žeby čakal v Bánovciach na preprah niekoľko minút a zároveň na priechodnosť jednokoľajnej trate, by túto kategóriu dosť degradovalo.
Reakcia na: Peon #164945:
ale na odvoz toho "množstva" ľudí čo ide s L27 stačí aj L83. Dnes som videl ako si ľudia v pohode odšlapali zo zast. Štepná z L83 smerom hore na Cabanovu a Tranovského, hoci mohli na Žatevnej prestúpiť na L27. Síce by som radšej videl L27 v trase cez Horársku studňu, Koprivnickú, Bezekovu, Hanulovu a Jura Hronca, ale keďže treba šetriť, tak radšej L27 zrušiť. Pre ľudí z Tranovského tá linka význam má iba, ak pri ceste Pri kríži/Homolova - Tranovského, aby nemuseli šlapať do kopca, v opačnom smere to už tak nevyužívajú a keď tak robia cesty, ktoré "stoja za to". L27 by bohate stačilo keby premávala po svojej prvej trase a iba by zbierala ľudí z Tranovského a Cabanovej a odvážala ich k električke a opačne by ich rozvážala hore. Pri súčasnom intervale keď potrebuje človek v momente ísť a zrovna je tam hodinová diera a alebo príde 10-15min po odchode linky, tak môže ísť rovno pešo aj k električkám.
Reakcia na: Solider #164966:
Stačil by jeden preprah, a to buď by išla 363/362/350 do Bánoviec, alebo Okuliarniky do Košíc... Tých 3XX mašín síce neni bohvieako veľa, ale zefektívnením obehov by sa to vyjazdiť dalo
Reakcia na: Solider #164964:
Ten system miesteniek treba totalne prekopat.. v prvom rade poslat do vecnych lovisk IC a EC priplatky. Povinnu IC miestenku riesit totalne inym sposobom a to nefixnou cenou postupne sa meniacou (skratka poriadny yield management).

Dalej miestenky na kratke vzdialenosti (napr. BA-TT) predavat len na miesta ktore su v dalsiom useku predane - teda napr. tu BA-TT predat len na miesta na ktore je uz predana miestenka TT-dalej. Zaroven ale vyrazne znizit ceny miesteniek na taketo trasy (cim sa dosiahne optimalnejsie vytazenie tych vlakov).
Reakcia na: S499.1023 #164962:

2. Tak inak, je vobec nejaky zasadny rozdiel medzi tym ked by si tie peniaze uctovala SA a ked RJ? Lebo rovnako je podla mna jedno ci peniaze za pouzitie drahy idu ZSSK, alebo ZSR - majitel je ten isty.
Reakcia na: barack40 #164965:
Takže IC by malo dovedna 2 preprahy HDV?
Reakcia na: Solider #164964:
šak Zr Košice - Humenné by sa zrušili... Bol by 2h takt IC a to by stačilo (+ samozrejme nejaké Zr by asi zostalo, keďže prvé IC by aj tak do Košíc pred desiatou nedošlo)
Reakcia na: barack40 #164963:
IC do Humenného a stupňovaná cena miesteniek podľa vzdialenosti, za takéto "novinky" Ťa platí VÚD?
K téme vlakovej dopravy BA - ZA - KE:

Tu mal už dávno existovať pásmový grafikon, a síce:

R: 1h takt s takým zastavovaním, ako R 6xx doteraz (+ Dubnica a Ilava, T.Teplá asi prechodiť)

Ex: 2h takt BA, BA Vinohrady, Trnava, Trenčín, Žilina, Vrútky, Kraľovany, Lipt. Mikuláš, Štrba, Poprad, Spišská, Margecany, Kysak, Košice

IC: 2h takt BA, Trnava, Trenčín, Žilina, Mikuláš, Poprad, Kysak, Košice, Trebišov, Bánovce, Michalovce, Strážske, Humenné

Čiže BA - ZA by bolo ešte aj spojenie rýchlymi vlakmi (IC/Ex) v hodinovom takte.

Samozrejme, že by bolo treba zabezpečiť aj také veci, ako garantovaný prípoj R/Ex na hrane v Žiline, pri prestupe s miestenkou by sa platila miestenka iba raz, a tiež pri IC by mala cena miestenky so vzdialenosťou klesať - napr. BA - TT 3€, BA - TN 2€, BA - ZA až BA - Poprad 0,66€ a BA - Kysak až Humenné 0€ (aby sa nestálo), pričom na úseku Humenné - Košice by bol vlak nepovinne miestenkový...
Reakcia na: 810zssk #164958:

1) NEfunguje to uplne v pohode.
2) Ak by si kolajnice postavila sukromna firma RegioJet za svoje vlastne sukromne peniaze, tak je to uplne v poriadku.
Reakcia na: 810zssk #164952:
On totiz po tych statnych kolajniciach nejazdi len ten jeden statny dopravca s osobkou. Ale to ty urcite vies. To by potom ani statne podniky nemuseli platit za svojich zamestnancov odvody a dane, nie?
Reakcia na: intony #164948:
Aby niekde zastavovala "vacsina" zo vsetkych 4 parov IC je absolutny nezmysel. Bud vsetko alebo nic. Nie gulas typu "tento zastavime v TN, tento v TT a tento v RK, aby sa vlk nazral a kozy zostali cele". Potom v slavnom ZSSK-takte su v takte akurat odchody z BA/KE a v Ziline uz je to rozhodene.
Reakcia na: AAA #164956:
No lebo EU funguje vyborne a robi same zmysluplne veci, ze?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.