Takže podľa tvojej teórie cestujúci zo spádových oblastí musia diaľkovými vlakmi cestovať priamo, pretože prestup je neprijateľný? Cestujúci z Prešova a okolia sú dlhodobo nútení prestupovať v Kysaku a aby kvôli tomu niekto nespal...
Humenné - Trenčín sa dá urobiť s jedným prestupom v Košiciach, čo ako problém nevidím. Príplatkový nadvlak? Prečo nie. Cestujúci majú možnosť cestovať o hodinu dlhšie rýchlikom. Ten, kto si vyberie kratšiu cestu, nech si tie tri eurá priplatí, to je naozaj donebavolajúca suma... ?
Dovolím si nesúhlasiť s cenostvorbou podobnou aerolinkám: Toto majú na západe a rozbíja to koncepciu sieťovej železnice, čo je jedna z jej najväčších výhod. Cena by mala byť fixná na všetky vlaky, pričom zľavu by si mali uplatňovať ľudia na základe komerčných zliav (Vorteils Card, BahnCard, Klasik RP a podobne)
V tom prípade by bolo najlepšie, keby jazdili humenské okuliarniky až do Košíc, ale zas ich je málo....
Mne išlo o to, že IC je v prvom rade diaľkový vlak, teda frekvencia typu Humenné - Trenčín by sa v žiadnom prípade nemala voziť v Rýchliku (to je medziregionálny vlak), ale práve v IC...
IC by podľa mňa nemal byť žiaden príplatkový nadvlak, ale jednoducho vlak na dlhé vzdialenosti, pričom miestenka má slúžiť čisto len tomu, aby sa nestálo na chodbičkách, predsalen v diaľkovej doprave to je už nežiadúce... Že tam budú cestovať aj ľudia na trase Michalovce - Humenné sa odstrániť nedá, ale zasa tá frekvencia tam až taká veľká neni, že by sa nepomestili ľudia do povedzme 5*Bmpeer + Beer + BDghmeer + WRRmeer + Ampeer
IC a EC priplatky chcem zrusit najma kvoli prehladnosti, je hlupost mat prakticky tri doklady (samozrejme fyzicky ti staci jeden, ale aj tak) na jeden vlak.. miestenka by mala byt aj priplatok a zas mat priplatok na nepovinne miestenkovych vlakoch je podla mna uchylne.
Cena IC vlakov by podla mojich predstav mala fungovat na podobnom principe ako u aeroliniek.
Podľa mňa sú IC a EC príplatky úplne zanedbateľné vzhľadom na ich cenu. Zvyšovaniu cestovného sa aj tak nevyhneme a preto je úplne jedno, či cestujúci zaplatí tri rôzne poplatky k cestovnému, alebo bude mať tieto poplatky zarátané v cestovnom. Zníženie cien miesteniek bude mať za následok premietnutie tohto výpadku do ceny cestovného.
A ak by nemala byť cena miestenky fixná, podľa čoho by sa mala odvíjať?
Re #164969 barack40: Kategóriu InterCity vlak dostane pri splnení istých kritérií. To, žeby čakal v Bánovciach na preprah niekoľko minút a zároveň na priechodnosť jednokoľajnej trate, by túto kategóriu dosť degradovalo.
ale na odvoz toho "množstva" ľudí čo ide s L27 stačí aj L83. Dnes som videl ako si ľudia v pohode odšlapali zo zast. Štepná z L83 smerom hore na Cabanovu a Tranovského, hoci mohli na Žatevnej prestúpiť na L27. Síce by som radšej videl L27 v trase cez Horársku studňu, Koprivnickú, Bezekovu, Hanulovu a Jura Hronca, ale keďže treba šetriť, tak radšej L27 zrušiť. Pre ľudí z Tranovského tá linka význam má iba, ak pri ceste Pri kríži/Homolova - Tranovského, aby nemuseli šlapať do kopca, v opačnom smere to už tak nevyužívajú a keď tak robia cesty, ktoré "stoja za to". L27 by bohate stačilo keby premávala po svojej prvej trase a iba by zbierala ľudí z Tranovského a Cabanovej a odvážala ich k električke a opačne by ich rozvážala hore. Pri súčasnom intervale keď potrebuje človek v momente ísť a zrovna je tam hodinová diera a alebo príde 10-15min po odchode linky, tak môže ísť rovno pešo aj k električkám.
Stačil by jeden preprah, a to buď by išla 363/362/350 do Bánoviec, alebo Okuliarniky do Košíc... Tých 3XX mašín síce neni bohvieako veľa, ale zefektívnením obehov by sa to vyjazdiť dalo
Ten system miesteniek treba totalne prekopat.. v prvom rade poslat do vecnych lovisk IC a EC priplatky. Povinnu IC miestenku riesit totalne inym sposobom a to nefixnou cenou postupne sa meniacou (skratka poriadny yield management).
Dalej miestenky na kratke vzdialenosti (napr. BA-TT) predavat len na miesta ktore su v dalsiom useku predane - teda napr. tu BA-TT predat len na miesta na ktore je uz predana miestenka TT-dalej. Zaroven ale vyrazne znizit ceny miesteniek na taketo trasy (cim sa dosiahne optimalnejsie vytazenie tych vlakov).
2. Tak inak, je vobec nejaky zasadny rozdiel medzi tym ked by si tie peniaze uctovala SA a ked RJ? Lebo rovnako je podla mna jedno ci peniaze za pouzitie drahy idu ZSSK, alebo ZSR - majitel je ten isty.
šak Zr Košice - Humenné by sa zrušili... Bol by 2h takt IC a to by stačilo (+ samozrejme nejaké Zr by asi zostalo, keďže prvé IC by aj tak do Košíc pred desiatou nedošlo)
Čiže BA - ZA by bolo ešte aj spojenie rýchlymi vlakmi (IC/Ex) v hodinovom takte.
Samozrejme, že by bolo treba zabezpečiť aj také veci, ako garantovaný prípoj R/Ex na hrane v Žiline, pri prestupe s miestenkou by sa platila miestenka iba raz, a tiež pri IC by mala cena miestenky so vzdialenosťou klesať - napr. BA - TT 3€, BA - TN 2€, BA - ZA až BA - Poprad 0,66€ a BA - Kysak až Humenné 0€ (aby sa nestálo), pričom na úseku Humenné - Košice by bol vlak nepovinne miestenkový...
On totiz po tych statnych kolajniciach nejazdi len ten jeden statny dopravca s osobkou. Ale to ty urcite vies. To by potom ani statne podniky nemuseli platit za svojich zamestnancov odvody a dane, nie?
Aby niekde zastavovala "vacsina" zo vsetkych 4 parov IC je absolutny nezmysel. Bud vsetko alebo nic. Nie gulas typu "tento zastavime v TN, tento v TT a tento v RK, aby sa vlk nazral a kozy zostali cele". Potom v slavnom ZSSK-takte su v takte akurat odchody z BA/KE a v Ziline uz je to rozhodene.
Vidis a pri autobusovych staniciach to uplne v pohode funguje
A este priklad: Keby si (hypoteticky) Student Agency postavila kolajnice pre ucely jazdy RegioJetov tak by to bolo v poriadku, ale keby si tie kolajnice postavil priamo RegioJet tak nie?
Ked je uz rec o LM, prave pribudla novinka na imhd v sekcii LM
V LM - Liorbuse vyhral Tempus, ktory doda 16 Citelisov 10,5 a 4 12metrove Citelisy do prevadzok LM-RK-DK - presne ako v Prievidzi
Podla mna by mali ICcka jednoznacne zastavovat v LM, hlavne kvoli cest. ruchu
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk