Z mas uplnu pravdu. VOITH v kasosach 900 aj CB zodpoveda SORom. Je to ako v luxusnych Mercedesoch, elektronika vie sama lepsie kedy preradit. Konkretne v B941 pusti motor minimalne o 200 otacok vyssie. Nove Iveco ma iny rozsah otacok. Prevodovka ho bezne pusta pod 1000 otacok, takze znie naskapatie. Ak to vodic flaka a ide do kopca na pol plynu, tak sa prevody mozu menit cyklicky 1-2. Ale to iste robi aj TAM 272, ale ten je "hlupejsi". Mechanicke prevodovky na tom istom mieste drzia 3ku - zodpoveda Molecovej, ci Palisadam.
Automaticky zatazovy regulator podla zatazenia napravy (tlak vzduchu) nastavuje silu brzd (tiez pneumaticky). Podobne sa udrziava konstantna vyska vozidla. Maju to uz K700.
O citybus sa stara elektronika ktora nema zotrvacnost takze je obcas "opity".
Automaticky zatazovy regulator podla zatazenia napravy (tlak vzduchu) nastavuje silu brzd (tiez pneumaticky). Podobne sa udrziava konstantna vyska vozidla. Maju to uz K700.
O citybus sa stara elektronika ktora nema zotrvacnost takze je obcas "opity".
J
tulenique: Chystaj sa na to pivo
Smernica EU o nákupe NP vozidiel neexistuje no však existije tzv. antidiskriminačná smernica a tu je už jasné, že VP vozidlo obmedzuje ľudí s teleným postihnutím, s kočárom, starých ľudí. Dokonca existujú sankcie za používanie VP vozidiel či nákup nových. Tak toto som zistil. U nás zrejme na tie sankcie za prevádzku VP bude prechodné obdobie ale maxi do roku 2006. No na nákup by som sa nedivil, že hned od 1.5.2004.
Vo francúzsku neuvidíš nič iné ako agory aj preto, že sú to veľký nacionalisti a nemecký bus by si nekúpili. Keby PSA Peugeot Citroen vyrábal bus možno by to bolo zaujímavé. Karosy rady 900 sa v Fr používaju ako školské busy, čiže busy s malou úrovňou pohodlia. No dúfam, že ma pochopíte čo som tým chcel povedať.
PvvS. Česká republika sa svojím hospodárením blíži pomaly ale iste k štátnemu bankrotu. aspoň ich na to upozorňuje MMF, OECD etc. Vôbec by som sa nečudoval, keby boli dotácie značne okresané.
Kupovať Karosy 950 sa mi zdá byť ako hlúposť.
Tomáš mi potvrdí bol pri tom rozhovore, keď nám nemnovaný človek rozprával o tom, ako sa MB nechce baviť o cene, pretože dokážu Bratislave značne "pomôcť" či v nejakom takom zmysle. O tej korupcii, mi je jasné. Hlavne keď som sa dozvedel o MB oveľa skôr ako sa skúšalo. A to z úst pracovníka DPB, ktorého poznáte a raz do mesiaca sa sním aj stretávate, podaktorý. Už vtedy som si pomyslel, tak tu je nejaká tlačenka a zrejme to bude MB.
No to, že sme u Ikarusu kúpili 100 busov znamenalo servisnú techniku zdarma plus 20% zľava. Ak by nám niečo podobné poskytol MB pri kúpe prvých 50 busov, boli by ste za?