Reakcia na: Mike #162762:
ja by som to riešil takto :- od obeda do večera vložené spoje na L212 v úseku Zimný štadión - Hodžovo nám., čím by sa zabezpečilo spojenie zimného štadiónu s centrom namiesto H4, ktorá premáva poza zimák a pochybujem, že H4 využije toľko ľudí čo linku idúcu popred zimný štadión, ak ju vôbec poriadne dakto využije...
- dočasne by vznikla pre potreby MS L60 s trasou : Žabí majer - Bojnická - Rožňavská - Zimný štadión - Trnavské mýto - Vajnorská - Bajkalská - Rožňavská - Bojnická - Žabí majer (okruh) -/20/15//20, v prípade potreby ak by existujúce linky od Predstaničného nám. nestačili, mohla by linka premávať od Zimáku k Hlavnej stanici a späť
- L78 odkloniť od Landererovej po nábreží cez Nový most a Panónskej ceste kde by zastavila na ŽST Petržalka a otočkou cez Kopčiansku ulicu kde by zastavila opäť na ŽST Petržalka by pokračovala po Novom moste späť + by boli v čase 12-23 vložené spoje v úseku Astronomická - Nový most, tak by bolo zabezpečené posilové spojenie s Petržalkou a tiež k autobusovej stanici
- prenajaté vozidlá (ak by ich v takomto variante vôbec bolo potreba) by bolo potreba akurát tak na L78, ktorá by namiesto vozenia 5-10 ľudí v úseku Nové SND - Muchovo nám. vozila ľudí do mesta a k hokeju, čo by myslím využívalo oveľa viac ľudí
Martin Fundárek
1. Na to ale nemuseli spoločnosti rozdeľovať. Ostatne, je dosť príkladov súkromníkov (nie u nás), ktorí vykonávajú aj osobnú aj nákladnú dopravu, tam to, že sú jedna spoločnosť, nevadí? Vadí to len u bývalých štátnych podnikov?
2. Rozdelenie dopravcu na ZSSK a Cargo sa urobilo spôsobom, ktorý zákonite vedie k skrytým dotáciám zo štátneho rozpočtu pre Cargo. Všetko zázemie (okrem depa Poprad) zostalo Cargu, takže ZSSK platí za jeho používanie nemalé peniaze. Aj vozidlá sa rozdelili tak, že si dnes ZSSK musí často požičiavať rušne od Carga, keď mu čo len zo dva vypadnú pre poruchy.