Reakcia na: no.ev.di. #158194:
už som ti písal, že si myslím, že ak budú financie, budú INÉ priority v oblasti električiek, ako budovať pararelnú trať....
Predstav si spoločenstvo vlastníkov bytov a nebytových priestorov 5 poschodovej bytovky s výťahom, ktorí majú k dispozícii spoločný účet, kde si šetria. Čo myslíš, postavia si za peniaze nový druhý výťah, ak by sa starý pokazil, alebo ich investujú do niečoho lepšieho? hm?
Ike
1) chcel som tým povedať, že nie je potreba mať dve súbežné električkové trate. Radšej by som priority a financie koncentroval do iných oblastí (z teritoriálneho aspektu).
2) Nestáva sa to často do roka, ale predsalen tu existuje trasovanie tranzitnej dopravy. V tomto kontexte možno očakávať zvýšené dopravné nároky. Minimálne križovatka s Bajkalskou by sa značne skomplikovala, lebo by bolo potrebné zrušiť dva veľmi dôležité odbočovacie pruhy.
Každopádne, som za budovanie električkových tratí, ale zrovna táto by mala byť priorita číslo n z n. Netvrdím, že si to neviem predstaviť. Ale ako som vravel, prínos by to malovzhľadom na vynaložené usielie a financie nízky v porovnaní s inými traťami.
Ja osobne by som sa sústredil na výstavbu električkovej trate do Petržalky, trate po Dostojevského, spájajúcej všetky radiály a prestupného uzla Šafko-Eurovea.
Všetko tak, aby električka mohla ísť v maximálnom možnom rozsahu aspoň 60 kmh mimo CMO a 50 v CMO s plnou preferenciou....
V klude by som na úseku Dostojevského rad - Nový most obmedzil cestnú dopravu. Tento úsek je síce ako I. bratislavský okruh, má však len lokálny význam a viem si predstaviť obsluhu tejto oblasti aj bez toho aby tu bola štvorpruhová cesta