Reply on: Ike #158188:
ale aký by malo zlyhanie električky na Vajnorskej vplyv na električku na Rožňavskej mi povedz? Práve o tom to je, že ak by na Vajnorskej sa niečo stalo, tak by mohli ľudia na Zlatých pieskoch využiť električku cez Rožňavskú. Takže električka na Rožňavskej nielenže by kapacitne kryla vyťažený smer kadiaľ idú linky 39,53,61,63,204 a 205, ktoré by mohla kompletne nahradiť (asi sa ti dvihla žlč, rozumiem, ale môžem vysvetliť a ukázať ti plán obsluhy Trnavskej, Ivanskej cesty, Trnávky a Galvaniho ?, stačí povedať). Navyše električka je ešte kapacitnejšia. V prípade zápchy na Trnavskej či nejakého podujatia na Slovane, je to na cestách v okolí horšie, zatiaľ čo električka by mala cestu voľnú bez obmedzení. To neznamená, že roky sa v tom páse nič nebudovalo a nič neplánovalo, že ho necháme tak, kým nám ho nejaký dopravný antitalent nezaberie pre IAD ? aby sa nestalo, že si budeme o 20-30 rokov búchať hlavu o stenu, ako sme sa nechali o to miesto pre električku osrať, rovnako ako v prípade možnosť stavby električky do Vrakune cez Prievoz alebo od Astronomickej kde nie je kade trať postaviť!
Ike
1) chcel som tým povedať, že nie je potreba mať dve súbežné električkové trate. Radšej by som priority a financie koncentroval do iných oblastí (z teritoriálneho aspektu).
2) Nestáva sa to často do roka, ale predsalen tu existuje trasovanie tranzitnej dopravy. V tomto kontexte možno očakávať zvýšené dopravné nároky. Minimálne križovatka s Bajkalskou by sa značne skomplikovala, lebo by bolo potrebné zrušiť dva veľmi dôležité odbočovacie pruhy.
Každopádne, som za budovanie električkových tratí, ale zrovna táto by mala byť priorita číslo n z n. Netvrdím, že si to neviem predstaviť. Ale ako som vravel, prínos by to malovzhľadom na vynaložené usielie a financie nízky v porovnaní s inými traťami.
Ja osobne by som sa sústredil na výstavbu električkovej trate do Petržalky, trate po Dostojevského, spájajúcej všetky radiály a prestupného uzla Šafko-Eurovea.
Všetko tak, aby električka mohla ísť v maximálnom možnom rozsahu aspoň 60 kmh mimo CMO a 50 v CMO s plnou preferenciou....
V klude by som na úseku Dostojevského rad - Nový most obmedzil cestnú dopravu. Tento úsek je síce ako I. bratislavský okruh, má však len lokálny význam a viem si predstaviť obsluhu tejto oblasti aj bez toho aby tu bola štvorpruhová cesta