Pokojne si viem predstaviť napr. trolejbusy do Ovsišťa, napr. predĺženie L209, podmienené ale rekonfiguráciou monštróznej Košickej v prospech MHD a s priestorom pre cyklistov.
Nemyslím si, že má pravdu ohľadne trolejbusov tým spôsobom, ako to napísal.
Čo sa týka trakčného vedenia, estetické vnímanie je subjektívne, ja si zas myslím, že na mnohých miestach pôsobí toto vedenie skôr pozitívne (Koliba, Mudroňova, Trnávka).
Iba dodám že onen domiešavač takto blokoval trať napr. od 13:24 do 13:36 (teda Obchodná neprejazdná presne 12 min obojsmerne), potom okolo 14:30-14:40 tiež cca 10-12 min. a ešte do večera asi viackrát.. už to riešila aj mestská polícia, netuším s akým výsledokm...
ešte jedna vec je to, že elektrina je obnoviteľný zdroj, zatiaľ čo ropa a zemný plyn už nie. Čítal som, že t-bus sa oplatí tam kde v jednom smere prejde denne aspoň 70 spojov.
trolejbus sa oplati tam, kde ma dostatocnu frekvenciu (pocet spojov). To je ekonomicke hladisko. V kopcoch sa prejavuje technicka vyhoda.
Pokial nejake mesto nema trolejbusy, moze rozmyslat a zvazovat aku trakciu zvoli. Lenze ani CNG autobusy nie su zadarmo a ekologicky prinos proti modernym dieslom nemusi vzdy prevazit zvysene naklady.
Argumentom v prospech trolejbusov (elektriciek) je aj "viditelnost siete". Kazdy vidi a vie tu je MHD.
celkovo ale so začatím posúvania zastávok v okolí blumentálu, treba dačo porobiť so zastávkami STU, Mariánska, Americké a Odborárske nám. a Jesenského v smere k Nám.Ľ.Š., síce to ide už len pri jednej zastávke ako lačnému sr... ale snáď sa to rozhýbe.
ja keď vidím KDHákov tak sa mi robí zle ? Ďurkovský je priam ukážkový príklad prašivého psa, ale hlavne čo vie vytočiť, že s akým kľudom a stoickým pokojom vedel všetko komentovať čo dosral, aj keď by sa druhý prepadol od hanby pod zem, tak on tým jeho homo hláskom. To isté Chruňo Gardenescu, za neho DPB sa dostal do takých prúserov, po jeho odchode sa zistili, že pri koľkých súťažiach postupoval DPB nezákonne, umelo presadzoval kšefty so SORkou, "vysúťažil" (ak to vôbec bola súťaž) MBCC, ktoré nám sú na figu, vyhadzovanie peňazí na Karloveské lokálne linky, "čistenie" vozidiel,... a zhodou okolností sa na kauzy obidvoch grázlov prišlo na koniec ich pôsobenia. Som silne proti náboženstvám ale asi sa začnem modliť nech Ftáčnik neskĺzne k podobným praktikám, inak z tohoto mesta utečiem radšej.
"najideálnejšie by bolo mať zastávku Floriánske nám. pred daňovým úradom obojsmerne " projekt s ostrovčekom (smer rača) údajne existuje x rokov, ale nie sú peniaze...
Na Obchodnej ul. na tej strane ako je McDonald je nejaká stavba a žeriav. Dnes podvečer sm tam videl aj dispečera. Neviete prečo? Nemal som dojem, že by tá stavba alebo stavebné mechanizmy nejako obmedzovali električky..
O gyrobusoch a podobných somarinách som čítal v knihách, čo vyšli pred dvadsiatimi rokmi a dodnes sa z toho nič do bežnej premávky nedostalo. A práve Nitra je jedným z tých miest, kde by sa tie trolejbusy jednak uživili a jednak je terén na ne viac než vhodný. ?
ibaže PKO nám ani Ftáčnik asi nezachráni už. Arogantný investor (aká paralela s naším predošlým primátorom) sa rozhodol, že ho zbúra. Takže Ďurkovský zavŕšil svoje pôsobenie v Bratislave ozaj triumfálne. Nebolo by od veci, keby sa dostal do basy, lebo to čo tu vykonal on a tá Karloveská zberba nemá snáď v histórií mesta obdoby ? alebo keby konečne dostal guľku medzi oči on a nie furt tí nesprávni ľudia, plne by si ju zaslúžil chrapúň KDHácky úchylný ☠
ivanbuto