Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Páni, otázka pre zberateľov a šotoušov: nemáte niekto fotku Ikarusu 280.08 #4912?
Reakcia na: Nick #153415:
"zámocká dlažba" ? ?
Reakcia na: Majo #153420:
Netvrdím. Siemens mal vrátane zdedených koncepcií 3 projekty, Bombardier asi 8. O ULF bol malý záujem rovnako ako o GTX-N. Medzičasom cena ULF-u spadla, keďže variabilné náklady zaplatili WL a je v ponuke ďalej, Bombardier už GTX-N predal, okrem toho koncepcia s podvozkami z Combina znamená výrazné zlepšenie oproti povodnej. Siemens tiež opustil projekt N/MGT6.
Reakcia na: S499.1023 #153418:

3) Potom ale tvrdíš, že zatiaľ čo Siemens je obchodne úspešná firma, Bombardier je šotouš. ?
Za tou obrazovkou sa skrýva všetko HW vybavenie kamerového systému?
http://www.imhd.sk/ba/index.php?img=46330&typ=gm

Lebo rozmýšľam čo na tom môže byť až tak extra drahé. Priemerná cena na 12m autobus je cca 12 000 € a čo som si ja navrhol obdobný kamerový systém s tými istými kamerami ma vyšiel okolo 3200 € + ešte iný materiál tak po HW stránke to môže stáť max. 4000 €. Kde sa potom skrýva ostatných 8000 €? Samozrejme, že počítam ešte SW vybavenie a prácu na tom tak dajme na jedno vozidlo 2000 € a i tak ostáva 6000 €. To má ta firma zisk za jedno krátke vozidlo 6000 €? Popr. ak na prácu vyhradíme 3000 € tak zisk na jedno vozidlo 5000 € sa mi zdá aj tak vysoký. Cenu 12 000 € len odhadujem z údajov, že testovacie zavedenie stálo 130 000 € do 10 vozidiel avšak boli tu rôzne vozidlá z iným počtom kamier preto odhadujem na krátke vozidlo 11 000 € až 12 000 €. Nevie niekto koľko stál obdobný kamerový systém inde?
Reakcia na: Majo #153416:

1) Linka 1 žiadne ostré oblúky, linka 4/6 žiadne ostré oblúky - plne porovnateľné, nie ? ? Ale možno vraveli T5C5 a mysleli Iparicsukló...
2) V Budapešti som nebol od minulého leta, myslel som, že víkendové nasadenie Combin na 1 je už realitou.
3) Neodporujem, Siemens žiadne paralelné projekty nezdedil. Naopak, ešte aj z vlastného portfólia vyradil N/MGT6. Bombardier pustil Variobahn Stadleru a GTX-N Siemensu.
Reakcia na: Joyki #153413:
No tak povedzme si narovinu, chybat nam nebude.
Reakcia na: S499.1023 #153408:
Na linke 1 teda toho "veľa" zistia... Po tej trati by mohli jazdiť pomaly aj železničné vozidlá, však tam nie sú nijaké prudké oblúky. Combiná nejazdia nikde inde ako na linkách 4 a 6. Pôvodne sa plánovalo ich nasadenie cez víkendy na linku 1, ale potom z toho zišlo.

Mimochodom, neodporuješ si nejako? "Takýmito pocitmi sa riadia šotouši, nie obchodne úspešné firmy." #152976)
vs. "...Bombardier začal tlačiť svoje vlastné projektypred zdedenými." #153414). ?
Reakcia na: Nodes #153409:
Skúsenosti sú jednoznačne pozitívne. Jedinou nevýhodou vozidiel je veľa úzkych miest v priestore podvozkov, keďže od každým dielom je jeden podvozok. Kvôli tomuto (a kvôli tomu, že Bombardier začal tlačiť svoje vlastné projektypred zdedenými) bohužiaľ obidve mestá prešli na iné vozidlá - Brémy na Flexity Classic, Mníchov na Variobahny.
Osobne túto koncepciu považujem za najlepšiu zo všetkých NP vozidiel. Siemens túto koncepciu prevzal pre Combino Supra/Avenio s tým, že pod vozidlá zaviazal podvozky z Combina Classic. To prinieslo výhodu v tom, že sú obe nápravy v podvozku hnané a len zákazník si určí, koľko podvozkov chce mať poháňaných (pôvodné AEG/MAN GTX-N mali v každom podvozku poháňanú len jednu nápravu a napríklad v Prahe sa vozidlo neosvedčilo. Predsa len, Mníchov aj Brémy sú placky).
http://www.bid.sk/cestujuci/aktuality/zmena-na-poste-generalneho-riaditela-bid-as/
19.8.2010 s okamžitou platnosťou odvolali gen. riaditeľa BID, Alexandra Balleka.
Niečo sa tam stalo... ?
Reakcia na: Yogi616 #153411:
Vravelo sa, že boli určené pre BA avšak nakoniec DPB musel zrušiť tender a SOR už mal vyrobené autobusy tak povedal, že ide len o testovacie vozidlá... Ale neviem čo je na tom pravdy. Isté je, že momentálne BN12 neočakávame. ?
Reakcia na: Yogi616 #153410:
poťah sedadiel je Váš,tak preto sa pýtam...
Reakcia na: S499.1023 #153400:
ake su to skusenosti? Celkom ma to zaujima.
Reakcia na: Majo #153403:
Asi porovnaním napr. s linkou 1 ? . Inak Combiná už cez víkendy jazda aj mimo 4/6.
Reakcia na: 810zssk #153405:
atletika vs. hokej - no o väčšej európskej sledovanosti hokeja by som teda veľmi pochyboval 🙂 pozri si napr. exZlatú/Diamantovú ligu vs. už neexistujúcu Ligu majstrov 😉
ale nepredpokladám, že by sa mali zatvárať hranice...
Hug0: Pretože štvordverákom ako i niektorým trojdverákom kvôli už nefunkčnej klimatizácii spraviť otvárateľné bočné okná. Konkrétne to sú 1501, 1505, 1507, 1509, 1510 a 1511. Tieto vozy majú síce strešné okná otvárateľné,ale nie vždy. To strešné okno sa otvorí, ale absolútne žiadny vzduch neprúdi dnu. Vozy 1502, 1503, 1504, 1506 a 1508 majú otvárateľné bočné okná, čiže tam logicky prúdi ďaleko viac vzduchu.
Reakcia na: kecho #153404:
V 2005 napriklad Finsko uzavrelo hranice kvoli MS v atletike a to tiez nie je extra sledovany event 😉 Len ma zaujimalo ci sa preto nahodou nieco podobne nechysta aj u nas 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.