Chapem ze sa niekomu nepaci rada BN (hoci ja osobne ju mam rad), ale NB je podla mna uplne v pohode (az na tie okna, ktore su tak divne odstupnovane, ale to sa da prekusnut)..
problem molecovej je to, ze ludia vobec musia ist na inu zastavku, nez na ktorej vystupia. keby bratislava nebola bratislava, tak by bus prisiel z DD rovno na zastavku elektricky a z nej by aj rovno odbocil smer DD. samozrejme, stalo by to peniaze, ale usetrilo by sa tym par ludskych zivotov a neviemkolko zranenych.
Katastrofalna absencia akehokolvek designu v pripade vozidiel SOR (netyka sa len absurdne monstruozneho hrbu ale celych vozidiel) bude v buducnosti spominana ako vzorovy priklad upadku estetickych hodnot po pade socialzmu v CR/SR. Vozidla SOR su esteticke monstra, podobne ako porevolucne loga vyrobene sekretarkami vo worde alebo novozbohatlicke vilky.
Naproti tomu, Solaris dokazal designom (exterier aj interier) predbehnut aj hlavnych europskych vyrobcov a nie len kvoli cene je trojka na nemeckom trhu. Pre tych, co este netusia o com hovorim: nieco ako BMW 5 proti novej Lade Samara (a to este krivdim Samare, lebo ta ma aspon daky design).
O čo viac je tá cesta frekvetovanejšia na Molecovej ako pri Novom moste (kde zo L133 polovica voza prestupuje na električku)?
Re #146441 MatejBA: V tom prípade tam ale treba postaviť policajtov a pokutovať všetkých, čo prechádzajú na červenú.
Re #146442 luky133: Nemusíš prechádzať cez celú križovatku, stačí ti len z jednej zastávky na druhú. A čo sa týka dĺžky zelenej, preštuduj si vyhlášku o premávke na pozemných komunikáciách a prípadne aj normu podľa ktorej sa navrhujú CSS, dozvieš sa zaujímavé veci. (resp. viď #146455)
Re #146463 luky133: Akurát, že v slovenských podmienkach nebude mať odpočítavadlo funkciu už len 2 sekundy zelenej to nestihnem (koniec koncov, odpočítavadlo zelenej nijako nebude meniť nastavenie dĺžok jednotlivých fáz), ale už len 2 červenej, to môžem vyraziť. Ale ak myslíš že to pomôže, tak bombarduj mesto, nech vám také na Molecovej spravia miesto tých zbytočných liniek 13x.
To je pravda, takto ma uvažovať nenapadlo. Riešiť sa to dá potom tak ako v niektorých zahraničných mestách, že by odpočítavalo vedľa semafóru koľko sekúnd ešte bude zelená avšak na Slovensku to tak skoro nebude ak vôbec bude. ?
v danom koridore by mala viesť pod zemou železnica, podľa informácií z MDPaT bude to súčasťou zásobníka projektov pre plánovacie obdobie 2014 - 2020,
problematika záplavového územia Dunaja sa prehodnotí v súvislosti s novým protipovodňovým múrom na hodnoty prietoku Q500 alebo Q1000,
ak by sa vylučovala premávka na Dost. rade, potom by sa mala aj na Šaf. nám., je to výškovo takmer to isté a námestie je tesne pri Dunaji,
Ja napr prechadzam dosť často podchodmi v bratislave ktoré sú v katastrofalnom stave myslím tím podchod na patronke a na trnavskom myte kedy ich dá mesto do normalneho stavu napr na patronke by som spravil predajni dpb a ale najviac sa hnevam na to že do tesca Lamač nechodí linka 37 celodene obojstranne a nie len z mesta ráno počas pracovnich dni tam nechodí z Lamač žiadni spojmalo by sa to riešiť tak že ráno by tam mala 63 zachadzat aspoň každú druhí odchod
"Aspoň, že Slovak Lines keď obnovovali vozový park, tak nekupovali namiesto 12m busov 10,5m."
MOhol by si vymenovat vozidla SL dlzky 12 metrov, ktore nahradzovali? Lebo ako pozeram tuna na imhd, tak Ikarus 280.10 - 16,5m, Karosa C 744 - 17,3m a Karosa C 734 - 11m. Akosi nerozumiem, ked skratenie o 30cm je neskutocne barbarsto a hroza, ale nahradenie klbaku klasickymi vozidlami je priklad hodny nasledovania. Schizofrenia, ci len obycajna zaujatost?
mňa milo prekvapilo, že v nejakej ankete ľudia dosť často si vybrali ako odpoveď na margo otázky, že ako hodnotia ľudia príchod 25 Meďákov + 15opcia a 35 SORov + 65 opcia. Odpoveď bola : Je to síce pekné, ale zaujímalo by ma kde je pôvodných sľubovaných 240 klbákov?! Teší ma, že je dosť ľudí čo sa nenechajú namotať na lacné triky týchto populistov.
To ako si dvaja zlodeji robia z DPB predvolebnú kampaň hovorí za všetko. Osobne Chruňovi a ostatným okolo neho prajem najhorší volebný výsledok. A len tak mimochodom, žeby tie pochybné tendre čo sú v DPB pomaly na dennom poriadku boli náhoda? Alebo treba peniažky na kampaň?
Chodec môže vkročiť na prechod počas CELÉHO intervalu svietenia zelenej. Predĺžením intervalu z 5 na 30 sekúnd sa nič nevyrieši, pretože chodec môže vkročiť na prechod aj v 30-tej sekunde. Čas medzi naskočením červenej pre chodcov a zelenej pre autá musí byť taký, aby chodci mohli bezpečne opustiť prechod.
S električkou alebo metrom sa ráta avšak v podzemnom variante a práve preto sa bojím, že sa ho čoskoro nedočkáme nakoľko je to príliš finančne nákladné. Osobne si nie som istý, či by bolo vhodné viesť električku po bývalej železničnej vlečke lebo pokiaľ viem tá bola v záplavovom území Dunaju takže v prípade záplav by na nej musela byť vylúčená premávka.
Dlhším intervalom pre chodcov o pár sekúnd. Niekde je to možné a niekde nie. Na Molecovej bývali i lepšie intervaly i horšie. Toto je asi najčastejšie menená križovatka v meste kvôli častým prestavbám. Ďalšia prestavba Molecovej sa chystá na budúci alebo ten ďalší rok kvôli Aquariu. Pri poslednej prestavbe zabudli dokonca aj dokončiť časť chodníku takže časť cestujúcich stojí na chodníku a čas v blate... ? Napr. pri prechode na námestí Ľ. Štúra je zelená pre chodcov tak krátka, že ani ja (čo chodím dosť rýchlo) nestihnem nikdy prísť do viac než polovice križovatky bez toho aby naskočila červená po ktorej o pár sekúnd naskočí automobilom zelená. Zrovna na tomto mieste som videl veľa situácií kedy človek na vozíčku či o paličke musel počkať na druhú zelenú v strede na električkovej trati kvôli tomu, že už automobily mali zelenú. Nedávno magistrát predlžoval zelený signál pre chodcov na niektorých križovatkách avšak na túto pravdepodobne zabudol. ?
opäť je to otázka umiestnenia trate,
keď sa likvidoval voľný pás po železnici, mesto neinvestovalo, nemalo ani kúsok strategického videnia a neprijalo aktualizáciu ÚP s verejnoprospešnou stavbou, čo by mu umožnilo vyvlastnenie, ak by sa nedalo so ŽSR dohodnúť,
zo súčasnej cesty vziať šírku cca 6 m a na určitých miestach ešte na nástupné ostrovčeky by asi nešlo, otázne je aj miesto pre riešenie iba jednosmernej premávky,
rovnakú chybu urobilo aj pri posudzovaní zámeru Eurovea, malo v rukách záväzné stanovisko, nástroj ktorý dáva právo požadovať priestor pre verejnú dopravu
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jezo
MOhol by si vymenovat vozidla SL dlzky 12 metrov, ktore nahradzovali? Lebo ako pozeram tuna na imhd, tak Ikarus 280.10 - 16,5m, Karosa C 744 - 17,3m a Karosa C 734 - 11m. Akosi nerozumiem, ked skratenie o 30cm je neskutocne barbarsto a hroza, ale nahradenie klbaku klasickymi vozidlami je priklad hodny nasledovania. Schizofrenia, ci len obycajna zaujatost?
Re #146420 no.ev.di.: Pri pohlade na "batoh" na SOR NT18 ti pride zle, ale Škoda 27 Tr Solaris nadherny super vyrobok, po ktorom tuzis? http://m.bussu18.webnode.sk/images/200011449-2ff8130f20-public/389015.jpg Schizofrenia, ci len obycajna zaujatost?