Papyr: ja by som to povedal inac - vela ludi v DPB moze byt stastnych, ze nemam tu moc ich odtial vyhodit...
A co sa tyka presnosti - pri cestnej doprave je niekedy tazke byt presny, ale za prilis roztahane chronometraze by som tiez niekoho najradsej zavesil do prievanu - napriklad vcera som isiel linkou 39 od stareho rozhlasu do ruzinova - spocitaku som len v duchu nadaval, ze ako sa ten vodic s tym vozidlom vlecie, ale ked od trnavskeho myta vetral na kazdej zastavke pomaly minutu, na krizovatkach pustal vsetkych prichadzajucich z vedlajsich ciest a nevynechal ani moznost pockat na cervenu na krizovatke a pritom dosiel na konecnu _PRESNE_ !, tak za to by naozaj niekto zasluzil nieco skarede... (pochybujem o tom, zeby si bol byval vodic nabehol taky predstih na tej relativne kratkej a vytazenej casti trate z mlynskej doliny)
A co sa tyka presnosti - pri cestnej doprave je niekedy tazke byt presny, ale za prilis roztahane chronometraze by som tiez niekoho najradsej zavesil do prievanu - napriklad vcera som isiel linkou 39 od stareho rozhlasu do ruzinova - spocitaku som len v duchu nadaval, ze ako sa ten vodic s tym vozidlom vlecie, ale ked od trnavskeho myta vetral na kazdej zastavke pomaly minutu, na krizovatkach pustal vsetkych prichadzajucich z vedlajsich ciest a nevynechal ani moznost pockat na cervenu na krizovatke a pritom dosiel na konecnu _PRESNE_ !, tak za to by naozaj niekto zasluzil nieco skarede... (pochybujem o tom, zeby si bol byval vodic nabehol taky predstih na tej relativne kratkej a vytazenej casti trate z mlynskej doliny)
martiner
ano, velke projekty sa financuju z uverov. Napriklad Kosicky most (diskusiu o tom aky je si snad uz odpustime, budme radi ze sa stava). Ako si spravne poznamenal, za pozicku treba niecim rucit, aby sme na tom neskoncili tak ako Kosice. Pritom sa BA mori s viac ako 3miliardovym dlhom, ktory treba splatit tento rok. Viac info na www.bratislava.sk
Investovat treba, ale len tolko, kolko mame. A BA, to nie je len MHD. Sa mozem vykaslat na take mesto, kde MHD funguje 100%, ale nemam dovod ju vyuzivat, pretoze v meste nic nie je. A to tiez nedojde uplne same.
#13744 KLF: btw preco by ten BUS nemohol mat Mercedes na Slovensku?? To ze stoji take velke prachy neznamena, ze za take velke sa aj vyraba
#13752 m@rtin:
1) to este nevie nik. Rozpocet je v stadiu schvalovania.
2) nemusis. mozes. ak chces prepocitavat podla kurzu rozpocet, mal by si aj platy, naklady za energie.. proste vsetko. Lepsie je ratat to relativne, ako byva dobrym zvykom. (% rozpoctu mesta). Peknym prikladom je, kolko %hdp dava stat univerzitam. Cim mensie %, tym na to viac serie...
3) zas udrzba. a zas sme pri tom ako sa na vsetko systematicky sralo. Bohuzial chodia tu aj stare polorozpadnute I280. Ty by si do nich investoval, ked vies, ze ich coskro vyradis? Ja osobne by som ich nechal jazdit v takom stave ako su a neinvestoval by som do nich ani korunu. Boli by to vyhodene peniaze.
To vsak neznamena ze neinvestovat do novych Ikarusov, rovnako to neznamena ze sa tie stare nemozu umyt...
5) existuju aj sofistikovanejsie metody ako urcit perspektivu regionov, nez je sedliacky rozum
6) taaak a tento bod obsahuje nieco, preco sa o Tebe vela ludi vyjadruje ako sa vyjadruje. Dobre si precitaj poslednu vetu "Jdi se lecit". Podla mojho skromneho nazoru tato veta ma velmi daleko od konstruktivnej diskusie, skor sa mi to podoba na uraznie ludi. Ale dost bolo, toto nie je forum o slusnom spravani, ale o MHD.
A aby som zareagoval.. mozne to je... dokonca velmi pravdepodobne. Jednak Bratislave sa fakt zacina darit, a jednak sa meni legislativa (politici tomu nadavaju reforma verejnej spravy). Potom aj tu ostane vacsia cast dani a nepojde do centralneho. Mozno aj cast DPHcky.
7) treba riesit vsetko... a opakujem znova neviem kolkykrat, ze vsetko chce cas. Dopravny system v Petrzalke sa riesi tiez. Bude sa rekonstruovat dalsi kus elektrickovej trate (s tym ze prispeje mesto, stat a sukromne firmy). Tu by sa dalo poznamenat, ze nepotrebujes vysoky rozpocet, ak dokazes najst spoluinvestorov