Co sa tyka Predstanicneho namestia.. aj ja si myslim, ze sa teraz nic nebude rekonstruovat/stavat.. A to aj dufam, lebo henten projekt je strasny. Ako tu uz niektori napisal, primarna funkcia tam bude nakupne centrum a kancelarie, a stanica bude az na druhom mieste... A ma to byt presne naopak..
Ja som samozrejme za, aby bola stanica spojena s nakupnym centrom, to by mali byt vsetky vacsie stanice.. Ale to nakupne centrum nesmie presahovat urcitu velkost.. Ale oni chcu na hl.st. spravit hypermarket.. naco? Ta stanica je idealne miesto na normalne potraviny velkosti Billy. Tym by ziskala potraviny nielen stanica, ale aj cela severna cast Stareho mesta, kde podobne potraviny niesu (ak sa mylim a v okoli Hl.st. take potraviny su, tak ma opravte). No a samozrejme by mohli byt v tom nakupnom centre aj ine mensie obchody.. Ale to nakupne centrum nesmie byt prilis velke. Administrativu by som tam urcite nedaval.. Mozno ten hotel.. Co sa teda tyka rozdelenia priestoru, postupoval by som v nasledujucom poradi: 1. dostatocne velka stanicna hala (aspon 3x vacsia ako ta terajsia), 2. dostatocne velke obratisko pre autobusy a t-busy (aspon 1,5x vacsie ako terajsie), a az potom by som vyclenoval priestory pre supermarket a ostatne obchody.. A samozrejme treba nechat priestor aj pre zelen, nie zastavat to az k ceste.. A co sa tyka parkovacich miest v podzemi, to nie je zly napad.. Ale 1200 ich tam urcite netreba.. Lebo vela parkovacich miest na seba nabaluje aj vela dynamickej dopravy a tie cesty v okoli to nezvladnu..
K roznym mimourovnovym podchodom a nadchodom mam tiez svoj nazor.. Som absolutne proti.. Lebo tym sa vytvoria dalsie bariery a znemozni sa pohodlny pohyb chodcov, len kvoli tomu, aby cesty mohli pohltit este viac aut.. Proste toto je chore mesto, nechapem, preco mesto nedokaze zorganizovat normalnu prestavbu toho priestoru, pre potreby dopravy a obcianskej vybavenosti... V Prahe sa to da, ale v BA nie..
Ja som samozrejme za, aby bola stanica spojena s nakupnym centrom, to by mali byt vsetky vacsie stanice.. Ale to nakupne centrum nesmie presahovat urcitu velkost.. Ale oni chcu na hl.st. spravit hypermarket.. naco? Ta stanica je idealne miesto na normalne potraviny velkosti Billy. Tym by ziskala potraviny nielen stanica, ale aj cela severna cast Stareho mesta, kde podobne potraviny niesu (ak sa mylim a v okoli Hl.st. take potraviny su, tak ma opravte). No a samozrejme by mohli byt v tom nakupnom centre aj ine mensie obchody.. Ale to nakupne centrum nesmie byt prilis velke. Administrativu by som tam urcite nedaval.. Mozno ten hotel.. Co sa teda tyka rozdelenia priestoru, postupoval by som v nasledujucom poradi: 1. dostatocne velka stanicna hala (aspon 3x vacsia ako ta terajsia), 2. dostatocne velke obratisko pre autobusy a t-busy (aspon 1,5x vacsie ako terajsie), a az potom by som vyclenoval priestory pre supermarket a ostatne obchody.. A samozrejme treba nechat priestor aj pre zelen, nie zastavat to az k ceste.. A co sa tyka parkovacich miest v podzemi, to nie je zly napad.. Ale 1200 ich tam urcite netreba.. Lebo vela parkovacich miest na seba nabaluje aj vela dynamickej dopravy a tie cesty v okoli to nezvladnu..
K roznym mimourovnovym podchodom a nadchodom mam tiez svoj nazor.. Som absolutne proti.. Lebo tym sa vytvoria dalsie bariery a znemozni sa pohodlny pohyb chodcov, len kvoli tomu, aby cesty mohli pohltit este viac aut.. Proste toto je chore mesto, nechapem, preco mesto nedokaze zorganizovat normalnu prestavbu toho priestoru, pre potreby dopravy a obcianskej vybavenosti... V Prahe sa to da, ale v BA nie..
MiroBA
Zatial som našiel len:
http://www.bratislavskenoviny.sk/6451/vystavba/zamer-prestavat-predstanicny-priestor-sa-dostal-vpred#msg_2997
sú tam aj dva náhľady celkovej vizualizácie.
Nie je to také zlé ako som sprvu myslel.
Čo ma teší je zachovanie a obnova Hist budovy hl. stanice, odstránenie prístavby. Ale nezakrýval by som ju tým objektom vedľa Pražskej, že by ten hotel?
No, ako som písal určite nesúhlasím s tým nájazom v mieste
budovy skladu č.2 Technického múzea. Tam by som to posunul bed až za budovu skladu čo pozerám na satelitnej google mape priestor by tam aj bol.
Alebo prístup nechať len od Šancovej tak ako je teraz a prestavať mimoúrovňovo Križovatku pri SAV. Čo by výrazne pomohlo aj autobusom MHD napr. L93. Stáť na troch semaforoch za sebou ked sa človek ponáhľa na vlak je našľak trafenie.
Objekty v priestore dnešnej cesty k stanici a nad el. tratou by som dal pod terén a na povrchu vytvoril park so stromami.
No neviem či ten posun do podzemia by umožnovali geologické pomery.