Reakcia na: vlado13 #129523:
Keď by sa vybudovala električková trať cez Dostojevského rad, tak ale ber na zreteľ to, že to bude praktické len pre električky idúce cez Jesenského a Starý most. Pričom aj tak električky idúce zo Starého mosta neobslúžia zastávku Šafárikovo nám. Trať cez Dunajskú už ako som písala by mala výhodu v tom, že by bola výhodne položená pre linku nie len z Jesenského ale aj z tunela a Starého mosta a navyše by mohla byť medzi AS a Kamenným nám. na Dunajskej zastávka (cca Lazaretská). Všetko by to však bolo treba riešiť v súlade s prestavbou Kamenného námestia kde by bola veľká električková križovatka. Navyše by už nebolo treba chodiť pešo z Rajskej kdejak cez parkovisko do TESCA ale by ťa pohodlne doviezla električka k TESCU a pokračovala daľej, čiže by si ani nemusel prestupovať a ísť pešo z Rajskej na Kamenné nám.
21Tr
- cez Dunajskú by to síce stálo vylúčenie trolejbusov 202 a 205 no mohla by napr. premávať potom električka v trase Dúbravka - KV - nábrežie / tunel (dve varianty)- Kamenné nám. - Dunajská - AS - (prípadné predĺženie cez Prievozskú a Gagarinovu k Cintorínu Ružinov, kde by mohol byť prestupný terminál z prímestských bus liniek a P+R, avšak pochybujem, že zástavba a ostatné veci okolo by umožnili trať predĺžiť cez Vrakunskú ulicu na Dolné hony)
- dočasne by však určite bola potreba obratiska električiek pri ASMN, ktoré by sa dalo zapracovať do návrhu rekonštrukcie AS, kedy by malo dojsť ku kompletnému prebudovaniu celého priestoru a lepšiemu využitiu (aspoň dúfam, že sa tak stane), alebo trať od Kamenného nám. ťahať cez Dunajskú - Mlynské nivy a Košickú (podľa starých plánov) a vznikla by tak alternatívna trať pre električky z Ružinova (dala by sa tak v úseku od Herlianskej po Šafko nahradiť L50.
- ďalej by bolo podľa mňa vhodné odkloniť za linku 50 v úseku ASMN - Šafko L202 (v budúcnosti L72), za predpokladu, že sa podarí vybudovať trolejbusovú trať na Dostojevského rad a k EUROVEA, ako bolo sľubované, čiže 202 smer Šafko a 205 by odbočovala do EUROVEY pri Malej Scéne.