Vladimir:
Ani na karisblok ma nenalakas. Je to sice pohodlnejsie ako prelepovanie, ale zase musim prinutit cestujucu verejnost prinutit aby si sama nejakym sposobom aktualizovala CP. Zase by to robili len fanatici. V dobe PC, internetu a wapu je to trochu zbytocne. Ale to je len moj nazor - nazor cloveka, ktory uz niekolko rokov s CP pracuje.
Ani na karisblok ma nenalakas. Je to sice pohodlnejsie ako prelepovanie, ale zase musim prinutit cestujucu verejnost prinutit aby si sama nejakym sposobom aktualizovala CP. Zase by to robili len fanatici. V dobe PC, internetu a wapu je to trochu zbytocne. Ale to je len moj nazor - nazor cloveka, ktory uz niekolko rokov s CP pracuje.
Turbo
Elektrickovy zberac = pantograf, polpantograf
Trolejbusovy zberac = tycovy zberac
Zberac na historicaku 104 = Lyrovy zberac.
Btw., v roku 1895 kez zacali v BA jazdit tramvaje, tak prve mali tiez tycovy zberac. Ale nebol ako dnesne. Miesto botky s uhlikovou vlozkou mal hore kladku. Bol to dost nedokonaly system a rychlo ho nahradil lyrovy zberac. Potom sa doslo na to ze aj pantograf to dokaze a ma aj lepsiu pritlakovu charakteristiku. Potom prisli do mody polpantografy, ich charakteristika je este lepsie, preto s s oblubou pouzivaju. Napr. vo Viedni maju aj stare Dueweagy polpantografy a va BA ich maju vsetky T6A5.