Juro:
Tam uz ide nielen o pantografy ale aj rozne rozmeny vloziek. Viem napriklad ze niektore (tusim Rakuske) masiny nemozu ist do Madarska lebo nesplnaju predpisy MAV. Asi by im miestami vyletel pantograf mimo vrchneho vedenia. Neviem to presne, ale zda sa mi ze Madarske masiny maju sirsie vlozky v dosledku vacsej amplitudy klukatenia vrchneho vedenia.
Tam uz ide nielen o pantografy ale aj rozne rozmeny vloziek. Viem napriklad ze niektore (tusim Rakuske) masiny nemozu ist do Madarska lebo nesplnaju predpisy MAV. Asi by im miestami vyletel pantograf mimo vrchneho vedenia. Neviem to presne, ale zda sa mi ze Madarske masiny maju sirsie vlozky v dosledku vacsej amplitudy klukatenia vrchneho vedenia.

Mala kwizova otazka
Turbo
Elektrickovy zberac = pantograf, polpantograf
Trolejbusovy zberac = tycovy zberac
Zberac na historicaku 104 = Lyrovy zberac.
Btw., v roku 1895 kez zacali v BA jazdit tramvaje, tak prve mali tiez tycovy zberac. Ale nebol ako dnesne. Miesto botky s uhlikovou vlozkou mal hore kladku. Bol to dost nedokonaly system a rychlo ho nahradil lyrovy zberac. Potom sa doslo na to ze aj pantograf to dokaze a ma aj lepsiu pritlakovu charakteristiku. Potom prisli do mody polpantografy, ich charakteristika je este lepsie, preto s s oblubou pouzivaju. Napr. vo Viedni maju aj stare Dueweagy polpantografy a va BA ich maju vsetky T6A5.