M.F.: Nie som si isty, ale je tam (oficialny) jednorazovy poplatok 30 000,- Sk na zmenu CP a oznaceni zastavok a dalej je tam rocny poplatok za prenajom, ale jeho vysku nepoznam (zeby 100 000? nie, to by som len tipoval...).
Neskusajte dvihnut brko na laminake ked ste pod 3000 V js. To iste plati o Bobine ktora sa nahodou ocitne pod 25 000 V 50 Hz. Alebo persing pod 15 000 V 16 2/3 Hz.
Jazda s oboma typmi TGV bola pre mna obrovsky zazitok-najväcsiu rychlost na dlhych usekoch dosahoval cca. 270 km/h
Nasiel sa tam jeden chlapik, ktory sa pri ovela nizsej rychlosti vlaku pokusil otvorit okno-bolo to ako vybuch-obrovsky hukot
Pritom ked sa minali dve supravy v tej 270 km rychlosti, neboto to takmer ani poznat
TGV ma vnutorne usporiadanie na sposob kabiny lietadla, je klimatizovany a nastupiste ma presne oznacenie, kde pristanu jednotlive dvere tej-ktorej casti supravy-uzasne :o)
Juro
Presne ako pises - u vlakov sa to vola pantograf. Niektore lokomotivy - ktore jazdia vo viacerych statoch mozu mat aj pre kazdy system alebo normu zvlast pantograf.