d3ko: sqely novy clanok. Ale nepatri to nahodou do sci-fi
. Inac bolo by to naozaj celkom pekne keby nebolo vynimkou ale standardom. Ale mne osobne by uplne stacilo keby sme sa dostali na uroven MHD /ID napr. Berlina, Viedne - rozdavanie mapiek MHD samozrejme zdarma, funkcna nocna doprava /cez tyzden raz do hodiny, Pi,So - kazdych 45 min s moznostu prestupov /neberme priklad od irskeho Dublinu napriklad/, ochotny personal aj pri "okienkach" aj vo vozidlach - anglicky hovoriaci vodic by malo byt standardom najma na linkach v centre, na Devin a pod. Zase si musim spomenout na Berlin, kde som vypocul pekny turisticky vyklad co vsetko mozem vidiet nalavo/napravo na linke 200 od vodica pekne v anglictine !!
to bol zazitok aspon som nemusel citat knihu. MHD v BA sa musi lepsit lebo ked sa bude takýto stav pretrvavat, nebodaj sa zhorsovat este zopar rokov/5-10/ ak ludia budu musiet prejst na IAD.


si
Este navrhovane signalizacie pre zabezpecovacku:
zelena - volny usek
zlta (oranzova) - v useku je vozidlo (vlak), jazda na dohlad (pripadne + maximalna rychlost 60 km/h)
cervena - stoj - uzavrety usek (ci uz z dovbodu vyluky alebo ze ide vozidlo z opacneho smeru (jednokolajna prevadzka))
mozno by stalo este za uvahu dat aj signal na posun (obojsmerne vozidla, napriklad na otacanie sa na konci trate bez obratiska alebo niekde na trati)
jasne v tejto fantazii uvazujem s kvalitnymi tratami, vyhybkami, vrchnym vedenim a novymi vozmi (hmm maximalna premavkova rychlost cez 110 km/h a pod:-))