Hmmm. QUAKEMAN> Nooo, asi si nedával v škole na hodinách elektrotechniky dosť pozor, ale shunty celkový výkon motoru zvýšia. Totižto s otáčkami klesá odber a zaradením zoslabovača budenia sa zmení pomer stator/rotor, celkový odoberaný prúd bude väčší a P=U.I - toto hovoríme o príkone. Výkon bude znížený o straty v zoslabovacom budení. Jednosmerný motor by zvyšoval otáčky do nekonečna? Blbosť. Max. otáčky závisia od presných parametrov motora, ako je napr. konštanta vinutia a pod. Pri max. otáčkach sa napätie generované rovná napätiu zdroja. Museli by sme mať zdroj s nekonečným napätím, aby motor išiel do nekonečna. V praxi sa to však nedosiahne, lebo to platí o motore bez záťaže. Motor má istú záťaž predstavovanú trolejbusom a teoreticky dosiahne takú rýchlosť, pri ktorej je schopný motor vydať dostatočný krútiaci moment na udržanie rýchlosti trolejbusu (na konštantnom stúpaní/rovine). A shuntovaním sa tento bod posunie smerom hore, pretože sa motor odbudí a jeho stator sa môže otáčať rýchlejšie. Čím je budenie menšie, tým vyššie sú otáčky motora na úkor napr. krútiaceho momentu. Za tým si stojím, pretože mám s tým teoretické a praktické skúsenosti, nemusím ani opravovať trolejbusy aby som to vedel.
A čo sa týka toho kardanu, to fakt neviem, pretože nie som strojár, ale povedal mi to človek v dosť vysokej funkcii, ktorý má na starosti údržbu a myslím, že on sa v tom vyzná. Takéto veci by vedel lepšie posúdiť napr. Turbo.
A čo sa týka toho kardanu, to fakt neviem, pretože nie som strojár, ale povedal mi to človek v dosť vysokej funkcii, ktorý má na starosti údržbu a myslím, že on sa v tom vyzná. Takéto veci by vedel lepšie posúdiť napr. Turbo.
Spectre
Trolejbus ma lepsie jazdne vlastnosti ako autobus a to, ze pri jazde maju vodici drzat plny pedal je styl jazdy vyplyvajuci zo zapojenia el. vyzbroje, ktora je pulzna. Keby tam bol zrychlovac, tak by to bolo uplne inak
A "trasenie" trolejbusu? To ze ma vacsina trolejbusov nevyvazeny kardan je problem udrzby. Potom od toho rezonuje vsetko. Btw. vo vozoch napr. 6300, alebo 6233 nepocut jediny zakmit. Ani 6601, ale tam zase hucia napravy. Presny opak je 6625 - tam je to nieco hrozne. Takze by som to nebral takto.
Inac, to v BA nie su trolejbusy v plnej krase, chod niekedy do Brna. Tam tahaju do rovneho smeru cez stare plechovkove veksle v 30km/h rychlosti a nic sa nedeje. To su trolejbusy!