Reakcia na: Ike #113544:
By som povedal, že máš pravdu akurát u osobných áut. Prakticky všetky nové kamióny majú robotizované prevodovky, mestské autobusy automaty. On je trocha rozdiel v tom, či jazdíš z pasie alebo či musíš radiť niekoľkotisíckrát denne. Napríklad v našej firme je už s manuálom len moje auto - kolegovia zhodnotili, že už majú dosť a zaobstarali si rôzne automaty - pričom napríklad na VW-ácku DSG by som si zvykol, ale na zlosovacie zariadenie rýchlostných stupňov zvané pilotovaná prevodovka v kolegovom C4 Grand ****sso rozhodne nie. To auto má 140 koní a nemôžeš sa s ním odvážiť predbiehať bez obrovskej rezervy, pokiaľ si to neprepneš do manuálu. Napriek tomu by sa kolega už k manálu nevrátil. Je to vec zvyku.To isté je aj s automatickým zatváraním dverí - nie je to nutnosť ale úžasne to odbremeňuje vodiča a tým prispieva k bezpečnosti premávky.
S499.1023
Ja som teda s rôznymi automatmi odjazdil pekných pár desdiatok tisíc kilometrov a automat by som aj tak nechcel - napriek tomu, že napríklad v MHD nemá vozidlo s manálnou prevodovkou vôbec čo hľadať.
Nemôžeš všetko škatuľkovať.
A špeciálne amerikánske hydrodynamiky ma fakt vôbec, ale vôbec neoslovujú.
Ale fascinuje ma, ako tu zasvätene o problematike autoamtických a manuálnych prevodoviek diskutujú ľudia, čo ešte nemajú nárok ani na vodičák na Babettu ? .