Posli ich nech si prejdu trat KV - Kapucinska napriklad ? ceresnicku typu tunel, Molecova, Kuklovska ich urcite potesia ?
Re #113466 S499.1023: tak zas nemyslel som to tak ze sa v 80kmh vrutia do pravuhlej zatacky ? ale nie je to ako u nas, ze su useky kde elektricky takmer zastavia
Včera som si prešotil novú trať do Radlíc. Zaujal ma výjazd z konečnej, riadený svetelnou signalizáciou (niečo ako v KV). Električka nabrala cestujúcich a OKAMŽITE odišla z nástupišťa. A to sa tu ľudia sťažujú, že sa električky preferujú málo.
Autá využívajú odbočoanie z 29.8. doprava na Špitlásku smer Kamenné nám., ako náhradu uzavretého Nám. SNP. Podľa mňa by inak tiež stálo za úvahu to zrušiť. Namiesto toho sa však zrušil prechod pre chodcov....
Myslim si, ze je efektivnejsie mat moderne vozidla na kopcovitych tratiach. Uspora je tym viditelnejsia.
Avsak nove vlaky na trati BA-DS-KN spolu s taktom by mohli pritiahnut novych cestujucich a zmiernit tak zapchy, ktore sa pri vstupe do BA tvoria.
Len aby mu potom nestúpla sláva do hlavy ako Ďurkovskému. Ak by spolu s Ďurkovským vyletel aj zvyšok magistrátu, najmä Chudinová a Cílek, tak by to bola fantázia.
No tak trať na Hlavnú stanicu je otrasná. Spomínam si na jednu z mojich prvých jázd ešte 1 zo Šafka na stanicu a úplne som bol vydesený. Inak neviem či nejaká fotka zachytáva aj to v akej úrovni je poklop kanála na Americkom námestí medzi koľajami električkovej trate. Odporúčam pozrieť, robí to určite 15 až 20cm a k tomu ten kanál je šikmu, ja už nechápem čo sa tu vlastne deje, ako môže dakto nechať tú trať v takom stave. Keď tam naprší, tak to vyzerá ako keby boli povodne, skrátka normálne nevidno koľaje na Americkom.
to "vysunutie zastavky MHD" (neviem presny nazov v slovencine, mozno ani neexistuje) vyzera asi tak, ze namiesto zastavkovej niky (z ktorej ked autobus vychadza, musi cakat, kym mu daju auta prednost-a to je ta nevyhoda) sa nika zrusi, a na mieste niky sa urobi zastavka, a namiesto praveho jazdneho pruhu sa urobi autobusova zastavka. Cize autobus pri vychadzani zo zastavky pokracuje rovno, a nemusi cakat kym mu da niekto prednost. To je najnovsi trend v preferencii MHD.
Co som si vsak vsimol, v BA sa veselo buduju aj nadalej zastavkove niky..
Ja si pamatam, ze pred niekolkymi rokmi sa napr. cesty v Petrzalke zuzili z 2+2 na: cyklisticky pruh, pruh na parkovanie+1+1+pruh na parkovanie+cyklisticky pruh.. Nejaky cas to tak bolo (boli tak namalovane pasy na cestach), a potom sa to zrusilo. Este dnes je z toho mozne vidiet pozostatky, napr. zastavky Ovsistske namestie a Bulikova su urobene tak, ze zaberaju jeden jazdny pruh (a tak to mabyt, to je takzvane vysunutie zastavky a tym sa zvyhodnuje MHD) a su tam aj najazdy pre cyklistov..
Cize uz sme tu poporovanie cyklistickej dopravy a MHD mali, ale potom sa to z neznamych pricin zrusilo a zacala sa podporovat IAD..
hoppusmark01: vrelo s Tebou suhlasim. Po novom Starom moste by mala ist regulerna cyko trasa do Petrzalky a aj ostatne spojenia treba pokryt. Ja mam tiez konicka bycykel a je to 50% adrenalin ci skoncim pod autom, alebo musim porusovat vyhlasku o premavke... a jazdim po chodnikoch...
Neviem ci sa s cyklo problematikou u nas vobec niekto seriozne zaobera. Mozno nadsenci ako bicyba, ale realne to maju u nas bicyklisti fakt na vlastne riziko.
a zjednosmernenim vnutorneho okruhu by sa mozno nasiel priestor aj na BUS-pruhy..
Samozrejme na takej Sancovej asi tazko, tam je podmienkou urychlene vybudovanie tunela pod Jaskovym radom.
a este k tym cyklistickym trasam.. Mali by byt nielen na Dunajskej, ale na viacerych uliciach. Cyklisticke trasy sa maju planovat tak, aby spajali potencionalne body, odkial cyklisti idu a kam smeruju. Cize napriklad spojenie z Petrzalky cez Stary most a Sturovu ulicu, Spitalsku a na Kolibu alebo do Lesoparku.. A naslo by sa este viac smerov..
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
ivanbuto