to čo hovoril S499.1023 že ostatné MČ ak sa siahne čo i len pohľadom na ich priame linky tak je zle nedobre.
Ešte to skúsim takto : určené spoje L56 by šli na Studenú, 65 by chodila s intervalom 10/20//10//20 len po Na Pantoch a zvyšok by celotýždenne robila s intervalom 20 minút teda trasu Jurajov dvor - Na Pantoch.
Prepáč, ale načo by som ja konkrétne pripravoval nejaké zmeny? Na to je hafo koncepcií už dávno a aj tak nie sú nič platné, záleží na MČ. Nájdi si "tr3mp-ovu dogmu" a ber to tak, že som s ňou stotožnený.
Nje som nejaký Dunčo z Bratislavy, ktorý teraz zaplavil všetky diskusie na iMHD návrhmi na zmenu linkového vedenia "od zeleného stola".
To by som pochopil... ale tych cestujucich co sa im doprava predrazi je maximalne minimum... viac by ziskal ak by trebars zvysil cestovne este o jednu Sk a bez zbytocnej buzeracie (sice by ludia stonali zo zaciatku). Ja som napr. posledny rok na strednej prestupne 10 min listok vyuzil na prestup SAV-Zochova-Einsteinova... Teraz vobec nejde o cenu, ide o princip ze by som si musel kupit na 2 zastavky 15min listok a na 1 zastavku 15 min listok... alebo kupit hodinovy asi na 7 minut cesty (dokopy). A takych ludi je minimum, pochybujem ze z toho DPB vytazi nejake megapeniaze, cize vysledok nebude zisk, ale buzeracia...
ale uz to neriesme, mne je to aj tak jedno. V sucasnosti aj tak budem pouzivat hodinovy a 2x15min
Konečne ? http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=6170
Akurát som tadiaľ šiel predvčerom L56 z Východného na ZP a ma napadlo, žeby tam tá zastávka mohla konečne byť. Tak teraz by aj šlo dačo poriešiť s tými linkami 52,54,56 a 65.
1.ZRUŠIŤ : 52, 54
2.(52/56) L56 : TBILISKÁ - Detvianska - Pri Šajbách - NA PASEKÁCH (6,5/15/8,5//15) Pri starom letisku - Čierny chodník/Pri mlyne - ŽST Vajnory (24/30/27//30)
3.(56/65) L65 : TBILISKÁ (10/15/10//15) - Nám. hrdinov ČA - Barónka - Detvianska - Púchovská - Na Pantoch - Rybničná - Roľnícka - Cesta na Senec - JURAJOV DVOR (20/30/20//30) / STUDENÁ (20/30/20//30)
Tak ale požiadal by som ťa o nejaké načrtnutie zmien, aké by si ty robil. A prečo to napríklad šlo v Petržalke a inde nie? Kde konkrétne, ktoré linky by si ty zlúčil alebo zrušil, resp. zmenil? Môžeš mi napísať rozsiahlejšiu message ohľadom toho?
Na železnici je cestovné kilometrické pásmové, čiže je tabuľka, že na vzdialenosť od X km do Y km je cestovné Z Sk. Typicky býva progresívne znižované, čiže čím dlhšiu vzdialenosť cestuješ, tým menej zaplatíš za kilometer. Ak si však vyžiadaš lístok na takú trasu, že prechádzaš jedným miestom viac než raz, znamená to, že nejdeš do cieľa priamo, a vlastne si sa vrátil na miesto, kde si už bol. Aby sa zabránilo ľuďom na základe takejto možnosti kupovať si napr. 5000-kilometrový lístok BA-KE-BA-KE-BA-KE-... (ktorý by pri tejto dĺžke mal viacdňovú platnosť, takže by sa dal využiť), tak je stanovené, že pri ceste, v ktorej navštíviš jedno miesto dvakrát sa pri druhom dosiahnutí takého miesta nuluje počítadlo kilometrov na ktoré sa vydáva cestovné - uzatvorí sa jeden úsek cesty, a ďalšia časť cesty je na ďalší úsek. Tomu sa hovorí že sa cestovné lomí. Výsledné cestovné bude teda nie cestovné podľa tabuľky na celú dĺžku cesty, ale súčet cestovného pre jednotlivé úseky cesty. Čiže po slovensky, zaplatíš viac.
Ako napríklad keď sme s ďalším kamošom cestovali z KE do BA 969 km - trasa Košice - Margecany - Poprad - Ružomberok - Vrútky - Žilina - Vrútky - Ružomberok - Poprad - Margecany - Gelnica - Červená Skala - Brezno - Banská Bystrica - Zvolen - Kremnica - Horná Štubňa - Martin - Vrútky - Žilina - Piešťany - Trenčín - Bratislava Toto bolo 2x lomené cestovné, keďže v Žiline sme menili smer cesty, a Vrútky sme navštívili dokonca 3x (ten posledný raz sme sprievodkyni v rýchliku ktorým sme šli jednu zastávku z Vrútok do Žiliny podávali lístky so slovami "A teraz si nájdite, ktoré Vrútky sú vaše ")
Odpovedal si si sám. Šľahnuté linkovanie je doteraz v prevádzke preto, že mestské časti požadujú čo najviac liniek (viď rev Dúbravky, že potrebuje ešte jednu električkovú linku) a nikto z DPB im nie je schopný vysvetliť výhody čo najjednoduchšieho linkovania a prekladaného intervalu.
Žiadnu VÝHODU im to neprináša. Len sa vám tu snažím vysvetliť, že na desaťminútový prestupný lístok nie je žiadny právny ani morálny nárok a že ak DPB potrebuje zvýšiť svoje príjmy z cestovného, je lepšie, ak si to vyberie od občasných cestujúcich ako od pravidelných.
Je ďalej od trakčného vedenia smerom von z oblúka laebo donútra oblúka? Ak von, netreba robiť paniku. Empiricky vyskúšané, že tri metre od vedenia sa s lešenárskymi rúrkami dá ísť plnou rýchlosťou ? .
tu staci aby 84 chodila po svojej povodnej trase cez ekonomicku univerzitu a nie potom nicit interval na 95 ktora v rannej spicek uz pride narvana na farskeho tam sa to len premiesa z tymi co chcu ist na 78 tak ako chodi 95 a jej intervalmi je to vsetko v ok jedine aby sa pobedna spicka predlzila o 8 minut tot vse k linkovanie a intervalu na 95 84 a 99
"Zdrazenie zo 14 na 15 Sk nikoho nezaujima, ale znemoznenie prestupu v zavedenom PRESTUPNOM systeme fakt zaujima viacero ludi a mohlo by to zaujimat aj organy cinne v trestnom konani!"
Je mi až blivno z niektorých mozgových výpadov. Keď máš pocit, že by to nejaký orgán zaujímalo, môžeš mu podať podnet. Aspoň ťa vysmejú aj niekde inde, ako na tomto fóre.
Pre všetkých ostatných nariekajúcich:
Predpokladám, že absolútne nikto z Vás sa nerozumie teórii a tvorbe taríf. Priznám sa, že ani ja sa v tom úplne neorientujem. Avšak v žiadnom prípade PRESTUPNÁ tarifa NEZNAMENÁ, že všetky druhy lístkov musia byť prestupné. Obzvlášť už nechápem, koľkí z vás reálne a zmysluplne použili 10-minútový lístok ako prestupný. Ak si mám vybrať takéto ceny #112437, tak to radšej navrhovaný systém. Ale to by ste pochopili, až keby ste mali načrieť do kešene.
"Zdrazenie zo 14 na 15 Sk nikoho nezaujima, ale znemoznenie prestupu v zavedenom PRESTUPNOM systeme fakt zaujima viacero ludi a mohlo by to zaujimat aj organy cinne v trestnom konani!" Nejdem sa tu vyjadrovat k tarife, ale ludia - Vam uz uplne j**e? Organy cinne v trestnom konani?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sati