Pre potešenie priaznivcov MHD, ďalší, síce malý, ale predsa, bratislavský dopravný skvost, tentokrát z Koliby:
Ako sa píše tu, zastávka Jeséniová smer hore kopcom sa posunula o kúsok vyššie:
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=6168
To samotné by bolo OK. Avšak:
1. Na komunikácii sa vybudoval ľavý odbočovací pruh do novej lokality Stráže. Fyzicke prekrýva pôvodný pruh dole kopcom, zatiaľ čo ten je posunutý na rozšírenú časť vozovky. Tým pádom je však už relatívne ďaleko od trakčeného vedenia. Teda ak by mal trolejbus dodržať jazdu v pruhu dole kopcom, musel by ísť zbytočne pomaly, aby mu náhodou nepadli palice. Ide sa robiť prekládka vedenia, ak nie, tak DPB si nevie zase nič ustrážiť, tak ako keď sa budoval ostrovček na Nám. 1.5. a ovyplyvnilo to odbočovanie trolejbusov z Kollárovho námestia (dodnes nevyhovujúci stav).
2. Pre istotu, aby sa ukojili policajti, dopravní experti, atď., ktorým záleží na priepustnosti a akože bezpečnosti cestnej premávky, zastávka Jeséniová smer hore kopecom je už mimo jazdného pruhu, takže je tu možné legálne obiehať stojaci trolejbus v zastávke, avšak vo veľmi úzkom pruhu, a rovno v zákrute, bez prehľadu. Takže bezpečnosť ako bezpečnosť, v Bratislave iba tam, kde sa to môže použiť proti preferencii MHD.
Ako sa píše tu, zastávka Jeséniová smer hore kopcom sa posunula o kúsok vyššie:
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=6168
To samotné by bolo OK. Avšak:
1. Na komunikácii sa vybudoval ľavý odbočovací pruh do novej lokality Stráže. Fyzicke prekrýva pôvodný pruh dole kopcom, zatiaľ čo ten je posunutý na rozšírenú časť vozovky. Tým pádom je však už relatívne ďaleko od trakčeného vedenia. Teda ak by mal trolejbus dodržať jazdu v pruhu dole kopcom, musel by ísť zbytočne pomaly, aby mu náhodou nepadli palice. Ide sa robiť prekládka vedenia, ak nie, tak DPB si nevie zase nič ustrážiť, tak ako keď sa budoval ostrovček na Nám. 1.5. a ovyplyvnilo to odbočovanie trolejbusov z Kollárovho námestia (dodnes nevyhovujúci stav).
2. Pre istotu, aby sa ukojili policajti, dopravní experti, atď., ktorým záleží na priepustnosti a akože bezpečnosti cestnej premávky, zastávka Jeséniová smer hore kopecom je už mimo jazdného pruhu, takže je tu možné legálne obiehať stojaci trolejbus v zastávke, avšak vo veľmi úzkom pruhu, a rovno v zákrute, bez prehľadu. Takže bezpečnosť ako bezpečnosť, v Bratislave iba tam, kde sa to môže použiť proti preferencii MHD.
S499.1023
Dnes má 10-minútový prestupný lístok. Na ten V ŽIADNOM prípade nestihne absolvovať trasu Mladá Garda - STU s prestupom, nakoľko čistá špičková jazdná doba je desať minút bez akého koľvek prestupu. Takže realita je taká, že buď štiká neskôr alebo ide koniec svojej cesty bez platného CL.
Aby cestoval legálne, musel používať 30-minútový CL, ktorý zanikne, takže tá jedna cesta týždenne sa mu predraží o 4 KORUNY. Pritom zo 17 nemusí vystúpiť na Vazovovaej, môže vystúpiť na Americkom a k STU už dôjde pešo aj taký leňochod, ako ja.
2) Absolútne nerozumiem tvojej argumentácii: Akú službu si ten človek zaplatil? Akú má dostať? Táto argumentácia platila v prípade električeniek a úchylného nočného príplatku. Ten človek si zaplatí 15-minútový neprestupný lístok a bude s ním môcť abslovovať jednu pätnásťminútovú cestu bez prestupu. O čo ti ide? Je snáď niekde uvedené, že tarifa sa nesmie nikdy zmeniť?
Pre takých kverulantov by som navrhoval takúto úpravu tarify:
10-min. prestupný 18,- SKK
30-min. prestupný 22,- SKK
60-min. prestupný 26,- SKK
Vy by ste boli spokojní, že se zdražilo "spravodlivo" a DPB by získal viac.
O to vám ide alebo o čo?