Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: eripmav #111766:
Zaujímavé, že v Brne aj na niektorých úsekoch viac menej v centre ide električka dosť rýchlo, aj keď možno sa to celkom so Špitálskou nedá porovnať.

Na Obchodnej je električka súčasťou priestorového riešenia pešej zóny.
Reakcia na: pepke #111761:
Ja sa tiež zamýšľam nad tým, prečo očakávame od nových tratí zásadne inú, lepšiu kvalitu, ak si Bratislava nevie dať do poriadku súčasné trate, či už sa to týka zastávok, preferencie, zlého stavu koľají, rýchlosti, atď.

Za tieto dva roky, čo viem, sa napriek všetkému marketingu o preferencii koľajovej dopravy akurát spustilo nové miesto s anti-preferenciou a výraznejšie sa začala prejavovať zraniteľnosť električkovej dopravy (výkoľaje, prejazdy cez trať, nehody s IGK,...)

O rekonštrukcii trate na Záhradíckej a dopadoch na jazdnú dobu MHD sa môžeme baviť po spustení všetkých semaforov.

Za trolejbusy môžem povedať, že posunutie zastávky "Záhradnícka" smer mesto za križovatku, a zriadenie novej CSS Jégeho/Miletičova, bude takmer isto viesť k predĺženiu jazdnej doby.

Ale hlavne, že bude štvorprúdovka!!
Reakcia na: Majo #111757:
Mesto by malo poskytovať ľuďom aj možnosť využívať bicykel aspoň relatívne bezpečne ako dopravný prostriedok...

Inak ak sa chcete zasmiať, tu je jedna perlička od pána V.M. z Oddelenia dopravného plánovania:

(parafrázované)
"Čo by sme robili, keby chodilo povedzme 10% ľudí z Dúbravky do centra bicyklom, pršalo by, potom by chceli využiť MHD, a autobusy by nezvládli ten nápor." ?
Reakcia na: d3k0 #111733:
ale elektricka je pomala... toto nie je ako v pripade petrzalky, ktora je v podstate sirsie centrum a su tu dolezite zastavky - prestupne body... tu by ten problem bol zdaleka horsi - pokial nebude nieco, co bude schopne ist 80kmh, tak nech to ani neskusaju stavat... Lebo cestovat hodinu elektrickou do centra, kde je aj autobus za 20 minut a auto aj za 10, je trocha prehnane... a druhak by sme brali Dubravcanom kapacity... Ako vravi ivanbuto, ked elina, tak na pokrytie vztahov v zapadnej casti okresu BAIV. Buducnost by som videl prave v tej zeleznici... alebo, co je nerealne, druha expresne radiala cez prazsku, do ktorej by sa zbiehali rychloeelektrickove trate (na tomto useku by stacila aj ta 60kmh) a zastavky by mali len na Patronke a nasledne na HLST
Reakcia na: Peto02 #111756:
To bol aký šuchtoš na 208, keď mal po Prievozskej vmax. 35 km/h?
Reakcia na: d3k0 #111733:
Na Lamačskej chceme práve preto ten BUS pruh, či nie? ? Stačí sa pozrieť na rozostavané objekty v okolí a možno predpovedať narastajúcu dopravnú záťaž....

Ad. Lamačská brána, snáď tam môžu chodiť aj iné, nové autobusové linky... Otázne je, z akých peňazí, keďže výkony MHD sa zvyšovať nemajú. ?

Ohľadne električkového prepojenia Dúbravka - Lamačská brána, som za, ale nedá sa očakávať, že to bude prioritné spojenie s centrom BA. Ako povedali iní, skôr na pokrytie vzťahov Karlovka-Dúbravka-Lamačská brána.

A nie, nezmierili. ❗
Reakcia na: eripmav #111769:
to je smutné. ale zdá sa mi pomerne zbytočné električku zapúšťať pod zem, podľa mňa je električka v centre fajn, ako hovorí Majo, výnimkou je možno akurát Obchodná a z Nám. SNP by som električku vyhodil úplne, rovnako ako aj autá...
sme.sk :: O štvrtej to tu nemôže takto vyzerať
http://www.sme.sk/c/4059103/o-stvrtej-to-tu-nemoze-takto-vyzerat.html

*****, ešte že sme tú sliepku, čo nám zlaté vajcia znáša, nepredali! ?
Reakcia na: Majo #111772:
nie, ja vobec netlacim elektricku pod zem! prave naopak, mozno som to zle napisal, aj podla mna je lepsia elektricka po zeme a MHD by nemalo chodi pod zemou... ale su miesta kde to jednoducho inak nejde - podjazd pre elektricku pod krizovatkou je podla mna normalna vec, vzdy samozrejme hlbenym sposobom, teda aj pripadna zastavka pod zemou by bola len do vysky 1 poschodia, nie nejake katastrofalne hlboke tunely...
Napriklad taky podjazd pod Racianske myto by bol skorej plus ako minus... rovnako Obchodna pod zemou pod pesou zonou by bolo plus, ludia by jedno poschodie zisli a pripadne by mohli byt nad zastavkami presklenne stropy a tak by mali aj denne svetlo, stromy zelen - v podzemnej stanici - ono vsetko sa da spravit aj prijemne a ludsky... aj ten plot - niekto si pod plotom predstavi nejake nevkusne otrasne pletivo, ja si pod plotom v centre napriklad na Spitalskej predstavujem nieco ako sa spravilo na Staromestskej - co je ukazka toho ze aj plot ide spravit vkusne, a dokonca keby sa velmi chcelo, tak moze byt dokonca bariera aj priaznivy prvok na ulici - napriklad bariera zo zelene (o co bol pokus na Staromeskej, len tu este kompetentny nechapu ako sa zelen tvori a ako sa o nu treba starat - ze zavlazovaci system je jednoducho uz dnes pri suchych letach nevyhnutnost)
Reakcia na: Ike #111776:
Suhlasim. Predsa len by na takej Obchodnej inak ukazali Citadisy ako nejaka skripajuca rozhrkana 7076 na 7-cke...
Reakcia na: Majo #111775:
mestotvornost robia predovsetkym obcania... a ked tym nebude ponuknuta dobra MHD (aj pod zemou) tak sa na mestotvornost vykaslu a pojdu autom 😉
Reakcia na: 810zssk #111774:
V zasade nie som proti elektricke pod zemou, ak by si to vyzadovala situacia (napr. vela krizovatiek), ale zas na druhej strane je elektricka aj vyznamny mestotvorny prvok. Ved staci si pozriet stare pohladnice a vidis, ako sa uz v tych casoch chvalili mesta tym, ze im po hlavnej ulici jazdi elektricka. Ak sa pozries na mesta, kde je teraz (alebo v nedavnej minulosti bola) obnovovana elektrickova doprava (napr. Croydon, Strasbourg atd.), vsade najdes elektricku prechadzat aj najuzsim centrom mesta.
Reakcia na: Majo #111772:
Elektricka pod zemou v centre je urcite dobry napad a nebavme sa o razeni, ale o hlbeni pri ulozeni v malej hlbke - cize ziadne dlhe cestovanie.. Na vrchu moze vzniknut pesia zona a centrum bude patrit ludom.. Problem je ze v BA by tam postavili dalsie dva jazdne pruhy ?
Reakcia na: 810zssk #111771:
Tento raz mi neostava nic ine, len s Tebou uplne suhlasit.
Reakcia na: Isidor #111765:
Ok, mea culpa. Dik za opravu.

Re #111766 eripmav: Preco chces nasu elektricku silou mocou prerabat na metro? Vacsina miest, porovnatelne velkych ako BA, nema metro, nema elektricku pod zemou a vobec im to nechyba, rovnako ako u nas. Ved cez centrum sa v BA nejazdi 10 - 15 km/h, ale vo vacsine usekov okolo 30 km/h. Vacsina ludi aj tak vystupuje a nastupuje v centre a ten cas, co by ziskali rychlejsou jazdou cez centrum by sa aj tak stratil v podchodoch a na eskalatoroch, kym by sa dostali na povrch. A ako by v centre mesta vyzeral plot na oddelenie elektrickovej trate, si radsej ani nechcem predstavit. To niekde na radiale mozno, ale v centre urcite nie! Hlavnou podstatou elektricky je, na rozdiel od zeleznice ci metra, priblizit sa k ludom. To sice neznamena, ze musi ist pomaly pod branami domov a rychlostou 15 km/h, ale zas vyhodit ju na nejaky oploteny koridor v 2-metrovej vyske na okraji sidliska (nieco ako parzska trat Komorany - Modrany) a cakat, ze tam budu ludia chodit 15 minut peso, je opacny extrem.
Reakcia na: NN #111770:
Redukovat MHD a presuvat ludi na bicykle je konina.. Uplna.
Reakcia na: Majo #111764:
akym demokratickym sposobom presvedcis ludi? velmi jednoduchym, mesto by trebars prestalo dotovat MHD a zrusilo vsetky zlavy, takze vsetci by platili rovnako a zakl. listok yb stal povedzme 60Sk, to by si myslim dochodci rozmysleli ci potrebuju ist do obchodu naozaj kazdy den v spicke alebo decka ci su naozaj take lenive ze nemozu sadnut na bike, mne by to v zasade nevadilo, ak by sa vyhradil skoro vsade 1 cestny pruh pre cyklistov, spravilo sa myto vo velkej casti mesta a vyrazne zdrazilo parkovanie, aby okrem MHD ustupila aj IAD, tak by mohli byt cesty pomerne prazdne pre cyklistov

nemyslim ze je nejky zasadny problem v tej vzdialenosti, ved 15-20km/h nema problem ist ziadny cyklista a beztak velka cast ludi nejde dalej ako 5-10km, takze by boli v pohode v praci/skole za 20-30min co su v podstate aj dnes ked zaratas cakanie na bus a pod., rozdiel by bol minimalny, len co by spravili nieco pre svoje zdravie

problem dnes v bikeoch ze je to o zivot na cestach v BA a nemas kde ist bezpecne s bikeom, ak by bol ale vyhradeny jeden cestny pruh, tak by to bolo uz o niecom inom a zacali sa preferovta bikey a tvrdo potlacat IAD (myto + drahe parkovne) a tiez MHD (zrusenie dotacii a zliav)
Reakcia na: pepke #111767:
preferencia to uz je v bratislave nadavka ?
ked tu nikto nie je schopny spravit preferenciu ani na Kamennom namesti s 1 smerom aut (nekoliznym s hlavnym smerom elektriciek a malo vytazenym), 2 smerni chodcov (co je asi najvacsi oriesok - najviac vytazeny smer chodcov krizujuci sa s elektrickami), a 3 smermi elektricky tak to je smutne...
Reakcia na: eripmav #111763:
zrovna dnes na zastavke som premyslal ze sa na to spytam, cely tyzden prakticky chodim rovnakym spojom ako jedna anglicanka s dcerou, cca 9-10r odhadujem, z wustenrot ju zvykla odprevadzat na kosicku, ale dnes ju nechala uz ist samotnu z wustenrotu na kosicku, tak ma napadlo, na kosickej (resp. v okoli) je nejaka anglicka zakladna skola? pride mi to trocha divne ked vidim take decka cestovat same v MHD, v pripade ze holka nevie po slovensky to ma este blbsie medzi tymi cudzimi slovakmi

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.