BID – OZNAČOVAČE CESTOVNÝCH LÍSTKOV
1; Načo vlastne bude treba označovače CL na železničných staniciach (str. 30, 34 Koncepcia BID)? Aby sa stali terčom vandalov a veľa sa za ne zaplatilo? Nemám síce veľa skúseností s inými IDS, ale v IDSOK som nedávno vo vidieckej oblasti nevidel ani jeden označovač.
Vodiči Connexu Morava automaticky vydali lístok na potrebný počet pásiem (stačilo si tak ako tu povedať iba cieľ svojej cesty), čas bol počítaný samozrejme od okamihu vydania CL.
2; České dráhy na staniciach vydali CL na potrebný počet zón s časovou platnosťou od odchodu vlaku podľa cestovného poriadku, teda cestujúci musel pokladníčke povedať ktorým vlakom bude cestovať. Neviem však, či majú nejako ošetrené aj prípadné meškanie vlaku. Práve v tomto môže byť „kameň úrazu“...
Ale ide o to, že mapky so zónami študovali iba tí, ktorí chceli vopred vedieť aké cestovné budú platiť.
3; Namiesto označovačov na tých staniciach, kde lístky nepredáva pokladníčka, by automaty na výdaj CL mohli od cestujúceho vyžadovať informáciu, na ktorý vlak ide. Prípadne, žeby to bol automat na predaj CL v kombinácii s označovačom CL...
Nepoznám automaty ZSSK. Dá sa v nich platiť aj platobnou kartou alebo len v hotovosti?
V takých krátkych vlakoch ako je napr. motorák do Gänserndorfu je možné dať označovače CL priamo do vlaku (tam vlastne aj sú – rakúske). A na železničných zastávkach, kde nie je ani automat na predaj CL, by lístky na BID (s časovou platnosťou od okamihu predaja cestujúcemu) mohli predávať sprievodcovia vo vlaku.
4; A myslím, že by nebolo na škodu, keby označovače CL na lístok „vyrazili“ vždy (tak ako v Ostrave) čas konca jeho platnosti, aby ľudia nemuseli v hlave počítať dokedy im lístok platí. Alebo (ak by to náhodou nebolo príliš drahé), že by vyznačili čas označenia aj čas konca platnosti. Čo vy na to?
1; Načo vlastne bude treba označovače CL na železničných staniciach (str. 30, 34 Koncepcia BID)? Aby sa stali terčom vandalov a veľa sa za ne zaplatilo? Nemám síce veľa skúseností s inými IDS, ale v IDSOK som nedávno vo vidieckej oblasti nevidel ani jeden označovač.
Vodiči Connexu Morava automaticky vydali lístok na potrebný počet pásiem (stačilo si tak ako tu povedať iba cieľ svojej cesty), čas bol počítaný samozrejme od okamihu vydania CL.
2; České dráhy na staniciach vydali CL na potrebný počet zón s časovou platnosťou od odchodu vlaku podľa cestovného poriadku, teda cestujúci musel pokladníčke povedať ktorým vlakom bude cestovať. Neviem však, či majú nejako ošetrené aj prípadné meškanie vlaku. Práve v tomto môže byť „kameň úrazu“...
Ale ide o to, že mapky so zónami študovali iba tí, ktorí chceli vopred vedieť aké cestovné budú platiť.
3; Namiesto označovačov na tých staniciach, kde lístky nepredáva pokladníčka, by automaty na výdaj CL mohli od cestujúceho vyžadovať informáciu, na ktorý vlak ide. Prípadne, žeby to bol automat na predaj CL v kombinácii s označovačom CL...
Nepoznám automaty ZSSK. Dá sa v nich platiť aj platobnou kartou alebo len v hotovosti?
V takých krátkych vlakoch ako je napr. motorák do Gänserndorfu je možné dať označovače CL priamo do vlaku (tam vlastne aj sú – rakúske). A na železničných zastávkach, kde nie je ani automat na predaj CL, by lístky na BID (s časovou platnosťou od okamihu predaja cestujúcemu) mohli predávať sprievodcovia vo vlaku.
4; A myslím, že by nebolo na škodu, keby označovače CL na lístok „vyrazili“ vždy (tak ako v Ostrave) čas konca jeho platnosti, aby ľudia nemuseli v hlave počítať dokedy im lístok platí. Alebo (ak by to náhodou nebolo príliš drahé), že by vyznačili čas označenia aj čas konca platnosti. Čo vy na to?
810zssk