Reakcia na: luky133 #109488:
Áno, je to rozdiel, a to nielen v hluku, ale aj jazda je "hladšia", keď je trať prebrúsená... Ale odhlučňvanie tratí nie je len o brúsení, ale aj napr. o mazaní oblúkov a hlavne o technológii, akou bola trať postavená (technológia zvykne zodpovedať aj veku trate). A tiež majú na hlučnosť vplyv aj podvozky saotných vozidiel, hlučnosť sa napr. v oblúkoch výrazne zvyšuje, ak sú tieto neotočné (dobre je to vidieť napr. na našich dvojnápravových historičkákoch či v ČR na Astre a jej odvodeninách).
bwd
Vieš čo, 'Š'? Ty už nevieš, čo píšeš?
Autor: S499.1023
5.8.2008 20.22 #109399 Re:
Re #109395 Papyr: Práve naopak, trolejbus so svojou raketovou akceleráciou môže byť pohodlne rýchlejší. Povedal by som, že v takom Solingene aj bude. Paradoxné sú Pardubice s luxusným vedením ale šialenými chronometrážami, takže vodiči trolejbusov s výnimkou šotobrigádnikov sa tam ťahajú ako sopeľ po deke...