Reakcia na: honzikpraha #105285:
Kolego, prosim vas. Slovensky premier tvrdi spoustu blbosti. Myslim, ze porevolucni vyvoj jak v SR, tak v CR, by oba nase narody mel konecne naucit neposlouchat _nektere_ nase premiery. Domluvme se proto, ze pulstoleti 1939-89 byla zlocinna doba, to, co bylo predtim, je uz prilis davno, nez aby to melo primy vliv na soucasny stav dopravy, a venujme se doprave.
Ámos
Re #105290 S499.1023: ? ? ze moj milovany ?
Re #105293 honzikpraha: Ale to ja nepopieram. A nehovorim o kurze medzi markou a protektoratnou korunou, ale medzi slovenskou korunou a protektoratnou. Ktorych kurz bol direktivne nastaveny v prospech tej protektoratnej.
Ja nebasnim o ziadnom slovenskom hospodarskom zazraku. Ved daj info ako sa rozvijala ekonomika v protektorate. Ano hospodarstvo islo hore vdaka zakladaniu podnikov s nemeckym kapitalom, v ktorych sa nasledne vyrabali zbrane a municia pre potreby nemcov. Ale to su zname fakty, ktore hadam netreba opakovat.
A ziadne projekty z CSR. Tie projekty vznikli pre potrebu spojit zeleznicnu siet a napojenie oblasti po viedenskej arbitrazi, ked slovensko prislo o mnozstvo zeleznicnych trati.
Ale treba hovori aj o rokoch 1918-39, kedy bolo rozhodnutim ceskej vlady prestahovane mnozstvo fabrik zo Slovenska do Ciech. Kedze sa pokracovalo/obnovila politika rozdelenia, ktore zaviedla este Maria terezia, ze Cechy bude priemyselne a Uhorsko/Slovensko agrarne.