Reakcia na: Ike #100143:
1. Ja sa za teba namahat nebudem. Dal som ti navod, je na tebe, aby si podla neho postupoval. Ak mas zaujem o nove info, urobis tak. Ak uvidim uprimny zaujem, pomozem ti viac.
2. Zivot prinasa zmeny. Nie inak je tomu aj v pripade dopravneho systemu - je to dynamicky system. V zmysle matematickom i bezne hovorovom.
Potrebny dopyt je uz do znacnej miery uz dnes. Dolezitejsi je vsak vyhlad uz do roku 2015, kedy dopravne potreby prave v tomto prude sa rapidne zmenia.
3. Ano, vsetko to, co uvadzam je lacnejsie. Investicne aj prevadzkovo. Pre porovnanie investicne naklady:
Planovana trat do Petrzalky - 8 mld Sk
Trolejbusova trat v Petrzalke - cca 700 mil Sk
BTW: Rozdiel rekonstrukcii Stareho mosta v uprave s a bez upravy pre elektricku je cca 400 mil Sk v prospech (lacnejsie) bez upravy pre elinu.
4. Cize si osobne zainteresovany na presadeni elektricky?
5. Az absolvujes tie doucka, potom novonadobudnute vedomosti konfrontuj so sucasnymi vyjadreniami a povedz v com spociva nazorovy posun.
Kedze si uz nacal kategorizaciu ciest, mohol by si este mierne zabrdnut do kategorizacie zeleznicnych trati (medzinarodny koridor, regionalna trat atd.)
Az to absolvujes, pochopis aj to, akym sposobom nadradena dopravna infrastruktura dikutuje podmienky nizsim...
P.S. Skus dat do googlu aj interpunkciu...
P.S.S. Cekol si aj tu technicku normu?
Ike
1) "vyplyva z platnej legislativy" - uz by si mohol uviest aj zdroje
2) "Dopravne planovanie moze reagovat bud na existujucu situaciu alebo moze aktivne vytvarato novu situaciu. Podmienkou je len dopravna potreba/narok. "
Novu situaciu zvycajne nevytvara tam, kde je uz stovky rokov zauzivana ista relacia, navyse v tvojom pripade nie je ani potrebny dopyt /skus si spravit anketu/ - Petrzalka - Nivy - Filialka
3) "Nerozumiem, preco podporujes tvorbu novych elektrickovych trati, ktore su investicne aj prevadzkovo najdrahsie. "
Vystavba nadvlaku, prestavba elektrickovych sieti na nadvlak, kupa nadvlakov, vystavba trolejbusovych trati, nakup trolejbusov, to je vsetko lacnejsie ano? Elektricka je z dlhodobeho hladiska najefektivnejsia a najvhodnejsie financne narocna. nehovoriac o dodrzani dochadzkovych prudov, resp ich zdokonaleni... v tvojom pripade ide o degradaciu..
4) "Koho a aky zaujem tym hajis? " zaujem mojho mozgu, zial IQ mam len 116, cize v porovnani s tebou som vlastne hlupak...
5) "Tak to hybaj na doucovanie..."
na toto mi je usmevne aj reagovat, pretoze pri zadani prveho retazca mi to vprvom rade vyhodilo tvoje prispevky a potom nejaku tu dokumentaz z ktorej je jasne ze slovicko nadradeny vyjadruje dialnicnu a rychlosntnokomunikativnu siet dokopy a je v tom zmysle, ze je to vyssia trieda ako cesty 1.triedy...
ty to spajas s vystavbou a dopravnymi vztahmi (vid #100136)...
to by ma teda sakramentsky zaujimalo, ako taka D1ka na useku BA-PB diktuje podmienky nizsim stupnom, ked dialnica tu je by očko vyse 25 rokov, ale medziokresne cesty 1.triedy uz nejake to storocie...
praveze castokrat je to naopak, dialnice a rychlostne cesty robia akoby spojnicu dopravnych vztahov, ktore tu uz davno boli... a akurat sa vyprofiluju