Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: ufo #184381:
#184367

Asi zájdem k očnému. Lebo keď som naposledy v rannej špičke videl z električky linky č. 4 na Molecovej zatáčať solaris na linke č. 133 k riviére a električka kde som sedel stála ešte na zastávke, 133 tam nestojí. A keď sme prichádzali k semaforom na Šafko - stále som sedel v tej istej 4ke, tak ten istý solaris na 133 prichádzal zároveň s nami tiež na rovnakú križovatku. A to neboli na nábreží žiadne zápchy, všetkými križovatkami sa prechádzalo na prvý cyklus.
Reakcia na: ufo #184381:
Chcelo by to spraviť nejaký prieskum. Lebo som presvedčený, že električka tam zákonite musí byť rýchlejšia. Vravím, išiel som tam IGK, 20 minút som sa šmochtlil veďla autobusu L133 a medzitým nás predbehlo niekoľko električiek.
Reakcia na: Mike #184380:
Zbytočné vzkm KV-Molecova, spomalenie prestupom...
Tá 133 ide aj v tej špičke rýchlejšie ako električka v úseku Molecova-Most SNP. Ale sú električky a šotodogmy.
Reakcia na: Ike #184378:
7. Vybudovanie prestupného terminálu Molecova podľa návrhu magistrátu, fobusta, alebo aktuálne o. i. lepšia doprava, posilnenie 6tky nasadením iba duplákov, zrušenie 133 a použitie tých vozov na 33 plus nasadenie nejakých ďalších kĺbov (busov) na 33 nech premáva 33 každé 2 min a dolu na Molecovej každé 2 min električka (duplák).
Reakcia na: Mike #184375:
No teoreticky medzi Shellkou a byvalou istotou by sa dalo napratat aspon 1 kolajove obratisko (pripadne by sa urobilo aj smerom na dubravku a pri vyluke by slo operativne vyuzit) - ale toto je taka fantasmagoria ako to, ze na Slovensku nebude nikto kradnut 🙂

Ike - hlavny problem je, ze vacsinou ta L133 je rychlejsia ako elektricky (nie vzdy su tam take zapchy ze to len stoji) a tak sa ludom viac oplati ist L133. Moze tu niektorych rozdrapovat od jedu aka to je zla linka, ale keby mali moznost ist priamou linkou ci prestupom, tak 99,5% tunajsich by slo priamou linkou.

Co sa tyka tych sci-fi:
1.) asi to tak zostane
2.) niekto by nadaval, ze sa plytva vzkm
3.) nerealne (pokial viem elektricky maju iba 2 tlacitka - vsetko ci len prve dvere)
4.) vybudovanie ale napr. so skratenim L6 alebo "kazdy druhy spoj L9" 🙂
5.) to skor ja budem lietat ako sa toto stane
6.) aj keby to bolo super, otazne ako by to bolo realizovane - po Hany Melickovej/Tomankovu si to viem predstavit ale co dalej?
Na margo nesystémovosti L133:
- tá linka je nielen nesystémová z hľadiska linkovania, ale aj z hľadiska ideového - výsada MHD má byť časová konkurencia v špičke - toto L133 nespĺňa.
- okrem toho, je to zbytočné míňanie kĺbakov, ktoré naspäť jazdia naozaj doslova prázdne.

Tu je zopár riešení (aj sci-fi), ktoré ma napadli s riešením Molecky
1. nulový variant - všetko zostane ako teraz
2. zrušenie 133, vznik novej električkovej linky, ktorá by mala nástup na Molecovej, ale fyzicky sa točila na KV
3. pri jeden z KV liniek - rezervácia druhého vozňa pre Molecku (Amosova myšlienka)
4. vybudovanie obratiska na Molecke a vznik novej linky (Mike-ova myšlienka)
5. Využitie "hríbikov", vybudovanie kaliforňana a
5a. nákup určitého malého množstva obojstranných električiek, ktoré by tu mali konečnú a prestávkovali by na "hríbikoch"
5b. využitie súpravy T3 "PX" ?
6. Výstavba električkovej trate na DD
Reakcia na: 810zssk #184376:
S tým že to by sa nepochybne využilo aj počas výluk, či už plánovaných alebo operatívnych. Ale tak holt, strategické plánovanie MHD v stredno a dlhodobom horizonte v tomto meste 0 bodov...
Reakcia na: Mike #184375:
Do by bolo samozrejme idealne 🙂
Ámos, Samo: keď už nie električku na DD, tak aspoň podstane lacnejšie riešenie: obratisko niekde pri Molecke. Miesta je tam dosť. Všetci z 33 by tak mohli pri dobrom nastavení CP prestúpiť do úplne prázdnej el, ktorá by tam začínala.
Reakcia na: Petto #184359:
A to tá 6ka ide dosť skoro...
Reakcia na: 810zssk #184372:
nie nestacilo, problem je to, ze na molecke sa z L33 vyruti 120 ludi a chcu nastupit na prvu elektricku.
dnes to co pri vystavbe troflov na DD tvrdil turbo, a to ze tam treba potiahnut elektricku sa ukazuje ako najlepsie riesenie.
v kazdom pripade prazdne vozy iduce ako vlacik za inymi linkami nie je riesenie.
to uz skor zvratenost zatvorene dvere na Bcku az po molecku a az tam spristupnit B pre Dlhodielcanov. ale to by cestujuci fakt nepochopili ?
Reakcia na: Ámos #184371:
No tak dobre, ale toto nie je o tom ze by to neviezlo ludi lebo sa to tak nikdy nerobilo, ale pre zlepsenie kapacity na nejakom useku. Ale zas ked uz vozidla navyse, ktore by jazdili v celom useku, mozno by stacilo to posilnenie aj bez takehoto opatrenia. Tazko povedat.
Reakcia na: 810zssk #184370:
nie, vozit vzduch? roky sa tu bojuje za dojazdy a zrazu vozit vzduch v spicke na KV radiale je ok? no neviem..
Reakcia na: Ike #184367:
To inak vobec nie je zly napad, ta linka co by zacinala na Molecke (v smere do KV by mohla brat vlky v celej dlzke), len kde zobrat vozy?
Reakcia na: Ike #184368:
doplnil by som dalsiu rozkuskovanu linku v useku DD-Kramare - no táto "linka je časovo specifikovana na 7:00 - 8:00 ked zacinaju smenky a potom poobede z Kramárov nazad na DD.
Reakcia na: KAMIL65 #184358:
Nie je zdravé (a toto robia aj obyvatelia v lokalite obsluhovanej L41) tlačiť všetky linky na HLST. Tipujem, že reláciu DD - HLST využíva minimálny podiel cestujúcich v tejto relácii.

L32 je však dôležitá ale nie pre Dlhodielčanov - ono sú to totiž z môjho pozorovania 3 rozkúskované linky

Kuklovská - Molecka je časť, ktorá je podobná s L33
Molecka - Kramáre je časť, ktorá spája Kramáre a Mlynskú dolinu (VŠ areály s Kramármi, DD s nemocnicou)
Botanická záhrada - HLST je linka pre intrákovcov.
Reakcia na: KAMIL65 #184364:
električky zastávku Molecova obchádzajú?

Zrovna minule som mal vybavovačky a naozaj veľmi nechtiac som sa s IGK ocitol v rannej špičke pri Riverparku smer mesto. Kolóna takmer stála a celý úsek až po Šafko mi trval asi 20 minút. Keďže som šiel zarovno L133 vo vedľajšom pruhu, tak ma napadlo: "Čo je to za sadomasochizmus cestovať touto linkou?"

Chápem, že električkové linky sú plnšie v čase rannej špičky a na Molecke môže byť problém nastúpiť, ale... to by už fakt bolo lepšie, systémovejšie a pochopiteľnejšie zaviesť linku s nástupom a výstupom na Molecke s tým, že by sa točila na KV.

Detto platí pre linku 59. Cestujúci čakajúci v daždi na zastávke Pekná cesta pre Busy bez prístrešku pozerajúc na za horizont siahajúcu kolónu, pričom autobus je v nedohľadne a ak aj bude v dohľadne, tak 15 minút sa na ňho budú pozerať. Nerozumiem týmto linkám a ani cestujúcim ktorý ich využívajú a zastávajú sa ich
Reakcia na: Petto #184361:
ale je tam prepoj z L95, 78, 50, 70 a 88
Reakcia na: Petto #184361:
myslel som len príklad na širšie centrum pre tých ktorí chodia do práce skoro ráno
?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.