Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #99298:
Akurát, predpokladám, že tie ich Karosy ani zďaleko nemajú toľko najazdených kilometrov a toľko odvezených vlčákov, ako vozidlá DPB. Navyše ďaleko lepšie a šetrnejšie sa jazdí po dedinách ako po prepachtom meste.
Reakcia na: Valec #99299:
Skrátka električenka by mala byť all inclusive. ? Mne len jedna vec už dlhšiu dobu nie je jasná - ako je možné, že taká vzdelaná, inteligentná a rozhľadená osoba, aká stála dlhé roky na čele žilinského DP toto, čo píšeš nevedela pochopiť a nedala si vysvetliť.... Ale to je už do iného fóra.
Reakcia na: Majo #99300:
no niektore chodia zdvojene a predtym ked chodili 1x 18m a teraz 2x 12m tak je to o 6m viac..
Reakcia na: Ámos #99297:
Hlavne, ak podniky SAD nakúpia vozidla s podstatne menšou kapacitou, ako mali predtým a sľubujú, že na najzaťaženejších úsekoch budú zdvojené spoje, k čomu ale nikdy nedôjde...
Reakcia na: Emo #99292:
A čo potom takí, ktorí sa na električenku odvezú do mesiaca len 42x (do práce a späť)? Tí zas doplácajú na tých čo sa vozia mesačne 60x a tí na tých čo sa vozia 80x ..... a takto by sme sa dostali k žilinskej všespravodlivej tarife a teda že každý si kúpi toľko jázd, koľko mesačne precestuje.

To povedie k vyháňaniu cestujúcich na krátke trasy (radšej si prejdem 1-2 zastávky pešo ako by som si mal minúť ďalšiu jazdu za 10 Sk) a časom aj na stredné jazdy.... a nakoniec sa dopracujeme k tomu, že v priebehu pár (málo) rokov bude MHD využívať tak polovica tých čo dnes a ešte naviac poväčšine na jednorázové lístky, lebo však predplatné sa už ani neoplatia. ?

Pre zaujímavosť, ročný prepad počtu cestujúcich sa už dlhodobo (minimálne posledných 8 rokov) drží na úrovni 10% oproti predchádzajúcemu roku, prepad v tržbách z PCL je aj napriek rôznym tarifným úpravám (poväčšine cenovo smerom hore) cca 10-15%. ?

A tak sa pýtam, toto sme chceli Slováci? Toto? ? Tú službu máš predplatenú, a ak ju raz budeš potrebovať, tak ju môžeš využiť. Na to nemožno pozerať systémom, ja doplácam na iných, lebo sa nočákom nevozím. Čo všetko ja financujem a pritom nevyužívam (resp. využívam len čiastočne). ?
Reakcia na: Emo #99291:
ale tie karosy su napriek veku v dobrom stave, dvere priliehaju, brzdy nepiskaju, prevodovka nestrajkuje... i ked esteticky to nie je ziadna vyhra, stale je to podstatne (aj fyzicky aj esteticky) lepsie ako dpb karosy
http://www.sadds.sk/img/karosa_c934_1+.jpg
Reakcia na: Ike #99283:
netreba len nadavat ale vidiet aj suvislosti a to preco má vacsina SADiek nove vozy, ci to nebola sucast privatizacnych zmluv a podobne.
Okrem toho treba sa aj zamysliet, ze si stupol takemu SL pocet cestujucich ked kupili SORatka alebo napriek tomu stale zakaznikov stracaju. A teda, ze ci je novy bus tak obrovskym prinosom pre cestujuceho ako sa tu tvrdi.
Ano, nove vozidla su potrebne no ich nakup/prenajom je v prvomrade plusom pre DP az sekundarne aj pre cestujucich. A aj to podla toho aky voz sa kupi.
Reakcia na: Papyr #99273:
3.11.-13.12.1975 a 23.3.-30.6.1982. (Čekal, P.: Lodní doprava jako součást MHD v Praze aneb soumrak parníků na Vltavě. In: Dráha 2/1998. Fotky tam nie sú, pozriem v starších Železničářoch, až sa k nim dostanem.)
Reakcia na: Majo #99293:
"Nepochopil si ma. Myslel som to tak, že by sa k električenke kupoval doplatok, povedzme ako teraz na BID-ku."

To by mohlo byť. ?

"Ktoré sú ale v podstatne lepšom stave ako väčšina vozidiel DPB."

No to sú. ?
Reakcia na: Emo #99291:
Ale chodia aj Croswaye tie idu cez šamorín.
Reakcia na: Emo #99292:
Nepochopil si ma. Myslel som to tak, že by sa k električenke kupoval doplatok, povedzme ako teraz na BID-ku.

Re #99291 Emo: Ktoré sú ale v podstatne lepšom stave ako väčšina vozidiel DPB.
Reakcia na: Majo #99290:
To by na to doplatili takí ako ja, čo si električenku kupujú ale nočnú MHD nevyužívajú. ?
Reakcia na: Ike #99283:
No nie je to tak jednoznačné. Taká SAD Dunajská Streda jazdí do Bratislavy aj s Karosami C734. ?
Reakcia na: Ike #99289:
Keď už chcú silou mocou mať nočnú dopravu drahšiu, mohli by predávať napr. električenku o 50Sk/mesiac drahšiu s tým, že by platila aj na nočné spoje. Súčasný systém je naozaj nešťastný...
Reakcia na: Majo #99288:
Tak ano, vychadzal som z toho ze DPB ovela viac ale strati ked sa 95% zakaznikov vykasle na nosenie mescov a kupovanie listkov na ND 🙂

nastup prednymi dverami je blbost pri MHD, to bez pochyby, ale sucasne riesenie ND tiez nie je najstastnejsie...
Reakcia na: Ike #99286:
Skrátka si treba už konečne zapamätať, že nástup cez predné dvere nie je dobrý nápad v žiadnom čase... A SADky považujem za úplne sprosté, ak zavádzajú nástup cez predné dvere na MHD vo väčších mestách. Je to nezmysel, lebo to, čo ušetríš na revízoroch, stratíš na predĺžení jazdných dôb a tým podmieneným zvýšením počtu vozidiel, vodičov a teda aj nákladov.
Reakcia na: Ike #99286:
Nie, to by sa určite nedalo... Nočná doprava má tak spravené grafikony, že už teraz je to problém stíhať, ak stojíš na viacerých zastávkach a ak by sa vodič zdržoval aj predajom lístkov a cestujúci nástupom len cez predné dvere, bolo by fyzicky nemožné stíhať jazdné doby. A tie sa nedajú predĺžiť, to by sa zas musel predĺžiť interval, aby mohli ľudia prestupovať na Hl. st. Takže Tvoj návrh je úplne nerealizovateľný.
Reakcia na: patrik #99285:
Vobec by som sa necudoval keby to bol jeden z dopravcov s najstarsim priemernym vekom autobusov...
busy nie su eliny, tie rekonstruovane vyzeraju a v podstate su ako nove so starym (klasickym ? ) dizajnom... no tie autobusy, to je katastrofa... drevene sedacky, ziadna tepelna izolacia, diery v podlahe... to je stroj casu, nie MHD hlavneho mesta...

Inak nemohol by dpb riesit problem s ND tak, ze by sa nocna doprava platila u vodica? vodic by tak mal prehlad o jedincoch v buse (mohol by urcitym jedincom zakazat vstup) a tiez by sa eliminovalo to, ze ked chcem legalne cestovat ND tak nemusim zohnat 44sk v minciach ☠ . Zaroven by SBSkar nemusel byt v busoch, ale stacilo ak by bol na kritickych zastavkach ND - Hl. Stanica, Trnavske, Patronka v pripade ze by nejaky agresivny ozraty jedinec nevedel pochopit prepravny poriadok a vodic ho nepustil do busu...
Reakcia na: Ike #99284:
sak este aj v skole na geografii pri doprave sme mali taku poznamku ze v Bratislave je vozovy park vratane MHD zastaraly.
Reakcia na: Ike #99283:
ono to nie je len o primestskej doprave, vid Zilina, Trencin, PB... tam si bezny cestujuci skutocne pripada ako v 21.storoci...
Bratislava proste nema uroven sluzieb ani vozobeho parku na urovni MHD hlavneho mesta EU v 21.storoci

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.