Reakcia na: Ondro #97713:
Mesto nema vlastne zdroje ani na metro, ani na elektricku do Petrzalky. Financovanie zdruzenej investicie mesto zvladne z vlastnych zdrojov, pricom je to riesenie blizace sa k systemovemu a koncepcnemu rieseniu NS MHD (je to jedna jeho vetva).V sucasnosti neexistuju na Slovensku technicke normy pre vozidla pre NS MHD. Eleltkricky svojimi akustickymi aj vbracnymi charakteristikami su zasahom do riadneho uzivania vlastnickych prav a preto tieto ziadame eliminovat realizaciou trate v tzv. plytkom tunely.
Zdruzena investicia v plytkom tunely je mensi zasah do ZP ako planovana elektricka do Petrzalky.
S499.1023
1) Peniaze sú len jedny: Neexistuje nič takého, že mesto nemá na električku a metro prinesie Mikuláš.
2) Aká je ekonomická nevýhodnosť električky? Konkrétne čísla prosím. Svetové skúsenosti dokazujú, že v prepočte na jednotku prepravného výkonu je električka najlacnejším a metro najdrahším dopravným prostriedkom. A zatiaľ čo sa výhodnosť medzi autobusmi, trolejbusmi a električkami pri dosiahnutí určitého prepravného výkonu láme, NIKDY nedochádza k zlomu v prospech metra. Metro sa čiste ekonomicky nedá zdôvodniť. Výhody metra sú všetky možné, len nie ekonomické.
3) Kde konkrétne sa v centre nachádza neriešiteľné úzke hrdlo pre električky?
4) Aká je investičná náročnosť električky (obzvlášť v porovnaní s metrom) a aké územie zabíja? Najdrahšie pozemky v civilizovaných mestách sú práve v dostupnsoti električiek.
5) Na zmenu rozchdu sú pripravené aj Vajniorská, Ružinov, Karlova Ves... Nemá to ŽIADNU súvislosť s nejakým vysnívaným metrom.
6) To oprávnenie hovoriť v mene TISÍCOV vlastníkov bytov by som rád videl.