Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Dalsi kohut na scene. Marcello ma schopnosti vhodne na poziciu poradcu primatora, alebo hovorcu , alebo veduci dakeho dopravneho oddelenia. Tam by sa uplatnil v zmysle hesla 'dialky su jasne, blizko je tma' a hesla 'neexistuje ina alternativa'. Marcello skutocne si precitaj aj tu BID a to ze potom bude fajn ked bude filialka a trat do petrzky, to sa nikto nebude hadat, tak to nemusis kricat stale.
Reakcia na: Marcelllooo #95588:
"A mesto nebude financovat MHD, pokial nebude rentabilna, pokial to bude ciernou dierou na peniaze... A o tom to je."

No to je dobrá blbosť, lebo MHD nie je rentabilná asi nikde...
Pri zavedení MHD každé mesto musí počítať s tým, že sa mu peniaze vložené do MHD nevrátia a že nebude zisková.. Ide o to, aký prínos bude mať zavedenie MHD pre obyvateľov.. Ak zvýši kvalitu života v meste, tak sa financovanie MHD oplatilo..
Reakcia na: Marcelllooo #95598:
Ak si si nevšimol zníženie počtu liniek z 13 na 5 (možno by sa v praxi zaviedla ešte jedna doplnková) a odmietaš si pozrieť Plán obsluhy BSK, tak potom je ťažko s Tebou diskutovať. Dovidenia.

PS: Nezostáva iné, len čakať na laminátku. ? ?
Reakcia na: Valec #95595:
Tak to sa brutalne mylis. Nielenze magistrat uzko spolupracuje s MDPT SR, sekcia zeleznic na tomto projekte a suvislostiach medzi TEN-T17 (hej, moja predchadzajuca chyba z nepozornosti ? ) ale sa s nimi od zaciatku uvazuje ako o nadvaznych projektoch, nakolko by mali vyuzivat minimalne spolocny tunel, ak nie aj celu infrastrukturu zeleznicnych kolaji...

Nie, Petrzalka nie je cela BA, ale je to jej cela tretina... A dalsia tretina ja v Ruzinove a Novom meste... A do Ruzinova a Noveho mesta sa presuva aj centrum mesta. Navyse sa uvazuje s tratou az do Trnavy, takze by uvedena trasa riesila viac nez polovicu dopravnych potrieb Bratislavy nielen z mestskeho hladiska, ale i z hladiska celeho regionu... Nehovoriac, ze tato linia je jednou z tras uvazovaneho metra, takze uz bude stacit dobudovat Z-V vetvu z Dubravky niekam ku letisku s okruhom pod centrom mesta a mame to komplet...

Znovu odporucam http://www.rovniankova14.sk/docs/nsmhd/studia_zeleznice.doc
Reakcia na: zakaznik #95596:
Nie, nemienim sa Pezinkom zaoberat nijako podrobnejsie, uviedol som len nejake vseobecne zasady, ktore sa musia dodrziavat. Mna primarne zaujima doprava v BA a okolie len v nadvaznositi na BA dopravu.
Reakcia na: zakaznik #95592:
BID - len z casti mas pravdu a len ako docasne riesenie az do casu realizacie koridoru TNT-T17 a prestavby zeleznicnej dopravy v BA a to najme prestavba a vystavba Filialky ako druhej hlavnej stanice v BA. Bude pat hlavnych linie zeleznicnej dopravy: Tah TNT-T17 Pariz - Bratislava, Brno - Bratislava, Zilina - Bratislava, Sturovo - Bratislava ako hlavne medzinarodne linie a jedna hlavna nosna vetva BA regionu Petrzalka - Filialka - Jur - Pezinok - Trnava ako NS MHD Bratislavy s nadvaznostou na regiony. Tato trat sa moze predlzit az do Viedne zo strany Petrzalky. Tolko naozaj len v skratke.

Ak ta to zaujima viacej, pozri si studiu ZSR "zeleznicna doprava v Bratislavskom uzle" alebo kontaktuj Ing. Fabora, splnomocnenca primatora Bratislavy pre dopravu... Tu studiu si mozes stiahnut aj tu: http://www.rovniankova14.sk/docs/nsmhd/studia_zeleznice.doc
---
Ano, ten navrh v pdf-ku, ktory som si pozorne pozrel, nie je prelinkovanim ale len zmenou cisiel. V lepsom pripade zmenou grafikonu, ale urcite nie prelinkovanim. Zmena grafikonu k vyraznemu zlepseniu dopravnej obsluznosti sa vsak da realizovat len s dostatocnym poctom vozidiel, ktore neviem ci su k dispozicii v takom rozsahu. Nehovorim, ze by to nebolo treba, ale pozrime sa aj na to, co je realne.
Reakcia na: Marcelllooo #95594:
Predtým, než napíšeš čokoľvek ďalšie o MHD Pezinok a regiovlakoch silne odporúčam preštudovať:
bid.mhd.sk/plan_dopravnej_obsluhy_bsk.doc
Je tam plno tabuliek a obrázkov, tak to nie je časovo náročné prejsť celé. ?
Reakcia na: Marcelllooo #95594:
Tak len pre info, jedná sa o TEN-T17 a nie TNT (to je čosi úplne iné). NS MHD tak, ako ho tam nakreslili v Dopravoprojekte nemá absolútne nič spoločné s nosným dopravným systémom mesta, keďže je vedený len z Petržalky a stráca sa niekde v lokalite Filiálky. Jedine ak by Petržalka bola celým mestom. Takýto návrh by nič nevyriešil.
Reakcia na: Valec #95591:
Suvisi to velmi priamo a uzko, totizto to o com hovoris je uvazovane ako dopravna obluha bratislavy a nadvazujuceho uzemia regionalnymy vlakmi typu S-bahn na trati Petrzalka - Filialka - Jur - Pezinok - Trnava ako jedna hlavna a nosna vetva verejnej dopravy a MHD BA... A nie, ten regiovlak nie je to iste, co dnesny osobak... ? ?

Samozrejme, ze mi ta nastudovana sietova optimalizacia udrela do hlavy a ostala tam zaryta v pamati, lebo tak to je spravne robenie dopravnych rieseni, ktore prinasa vsestranny uzitok (a pouziva sa vsade tam, kde doprava funguje). Skor ma prekvapuje, ze ty nevies o nej nic ani o prirpavovanej nosnej traty v suvislosti s TNT-T17 ani o studii ZSR "Zeleznicna doprava v Bratislavskom uzle", ktora prave riesi to, co spominam... ?
Reakcia na: zakaznik #95592:
*...čo sa najnovšie posunulo na 12/2008.
Reakcia na: Marcelllooo #95589:
Nepravda, malo to byť súčasťou zavedenia Bratislavskej Integrovanej Dopravy od 3/2008, čo sa najnovšie posunulo

Re #95590 Marcelllooo: Pozrel si sa vôbec do toho PDFka? Keď navrhuje maximálne dve linky na radiálu, to je podľa teba iba prečíslovanie súčasných liniek?
Zopakovanie:
KROK1: Otvoriť http://hrady.sk/imhd/eliny2008.pdf
KROK2: Odmyslieť si Petržalskú radiálu, jednotku a dvojku si predstaviť točiť cez Jesenského.

"Dopravu musisi riesit ako optimalizaciu na sieti a vo svojich suvislostiach..."
- Tož pravda.
Reakcia na: Marcelllooo #95589:
Ako súvisí regiovlak (dnešný osobák) s NS MHD a koridorom TEN a rýchlostným koridorom do Trnavy?

Mimochodom, nemáš pocit, že ti tá naštudovaná optimalizácia sietí nejak udrela do hlavy?
Reakcia na: zakaznik #95587:
Co hovoris o elektrickach, to nie je prelinkovanie, to je len precislovanie a mozno zmena intervalu...
Reakcia na: zakaznik #95587:
Pozor, ale ten regiovlak nie je len tak sam od seba, ten je aktualny az ako sucast riesenia NS MHD v Bratislave, resp, v Bratislavskom regione a suvisi s obnovou Filialky a tunelom az do Petrzalky. Cize zase regionalna doprava, ktora bude moct byt zrealizovana az, ked bude urobeny koridor TNT-T17 a rychlostny koridor do Trnavy komplet.... ?

Dopravu musisi riesit ako optimalizaciu na sieti a vo svojich suvislostiach... ? ?
Reakcia na: Valec #95586:
Mozno vsimli a mozno nevsimli, skor ale vsimli. Problem je inde a sam si to povedal: financovanie. A mesto nebude financovat MHD, pokial nebude rentabilna, pokial to bude ciernou dierou na peniaze... A o tom to je.

P.S. Regionalnu dopravnu politiku ma na starosti VUC a nie mesto, takze skor tam by si mal adresovat svoj (mozno opravneny) hnev.

P.S.S. Pezinok ma ale ovela vacsie dopravne prusery ako len MHD, a tym najvacsim je na hovno cestna siet...
Reakcia na: Marcelllooo #95581:
MHD Pezinok sa plánuje obnoviť ako prípoj k vlakom po tom, čo sa odstráni súčasný nezmyslený stav, že medzi Pezinkom a Bratislavou zabezpečujú dopravu hlavne autobusy. Malo by sa prejsť na vlaky v intervale 15/30/15/30.

Re #95580 Marcelllooo: Ak si odmyslíš trať do Pretržalky a L1 a L2 budeš točiť cez Ľ. Štúra...

PS: Mohol by to niekto prekresliť. Lebo vyzerá to, že to bude zas treba aspoň raz za týždeň. Ď. ?
Reakcia na: Marcelllooo #95585:
Prečo boli mestské spoje začlenené do prímestskej linky naozaj netuším. Zrejme to má niečo spoločné s financovaním. MHD ako taká bola zrušená z toho dôvodu, že prechod kompetencií bol k 1.1.2005 a objednávka dopravy bola zo strany štátu do konca grafikonu 2005/2006 (čiže niekde do 10.12.) . Keďže tak ako v mnohých ďalších mestách si to zrejme miestny úradníci nevšimli a tak nič neobjednali, SADka MHD jednoducho zrušila. Až v polovici januára sa potom úradníci zobudili a na nejakom rokovaní sa dopracovali k tomu, čo funguje dodnes. Ono so 128-tisícmi Sk vtedajšej mestskej dotácie sa nejaká doprava moc organizovať nedá. To by tak stačilo možno na školský spoj ráno do školy a popoludní späť.


Pre zaujímavosť, pred cca dvoma rokmi fungovala (a dodnes možno funguje) aj obecná doprava v Závode. Zo železničnej stanice do obce a spať premával nejaký súkromník ako prípoj k vlaku.
Reakcia na: Valec #95579:
Cize jasne dokazujes, ze MHD v Pezinku je neekonomicka a musela byt zaclenena do SL, aby sa aspon v akej-takej podobe zachovala....

A ano, tych 32 ludi moze byt malo na to, aby sa to oplacalo... Preco bola inak MHD v Pezinku zrusena, ako sam pises vyssie?
Reakcia na: kecho #95582:
Nooo, tak to jedine tak... ? ? ?

Ale ked sa hovori o prelinkovani, nemal som na mysli len zmenu cisiel tras... Holt, som asi prilis narocny... ?
Reakcia na: Ámos #95566:
Porovnavas neporovnatelne a nepouzivas adekvatne metody. Na problem sa pozeras velmi uzko bez vzatia do uvahy sirsie vztahy a suvislosti...

1. Dopravne naroky: DNV ma taku dopravnu potrebu (napr. aj vdaka VW), ako nebude mat Pezinok dohromady ani s Jurom a Modrou. Toto mnozstvo sposobuje, ze MHD nie je len pre lokalnych, ale hlavne pre cudzich, ktory sa potrebuju z BA dostat do VW a Devinska je tak vlastne len "dedina" pocas cesty (samozrejme trochu prehanam, ale princip tu je).

2. Takze, vezmuc do uvahy aj bod 1. vidime, ze Pezinok je nazoaj v podobnej situacii ako DNV - je to tranzitny uzol na trase BA - Modra a mozno BA - dalsie dediny. Zmysel tu ma jedine doprava, ktora obsluhuje sirsie uzemie a vztahy, lebo vtedy sa jednym spojom ludia dostanu k svojej destinacii. Riesenim su teda hsutejsie zastavky V Pezinku a nie samostatna MHD. Je to navyse ekonomickejsie.

3. DNV nema samostatnu MHD, ale celomestsku (co zase suvisi aj s 1), co znamena, ze ekonomika tras sa rozpusta na cele mesto.

ZAVER: Ak porovnavas Pezinok a DNV, potom prave tvrdis, ze vklastna MHD v Pezinku je neopodstatnena ale by mala byt realizovana pomocou SL zhruba v dnesnej podobe, mozno so zahustenim zastavok...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.