Reakcia na: bwd #86152:
Inak na to, aby mohol vôbec dpoyt slúžiť namiesto zvončeka, treba ísť za pánom ministrom Vážnym a navrhnúť mu zmenu dopravného poriadku dráhy. Tam sa totiž v prílohe 6 stanovuje, ako sa má dávať návesť zastav. Tá sa má dávať tak, že ak "cestujúci vo vlaku (v dráhovom vozidle) chce vystúpiť na nasledujúcej zastávke "Na znamenie"; návesť "Zastav" sadáva jedným zvukovým signálom vnútorného dorozumievacieho
zariadenia vlaku (dráhového vozidla) (.)."
Túto návesť možno dať aj inak aj to si nie som istý či vôbec, ak sa splní odsek 7 § 30, ktorý umožňuje"Prevádzkovateľ dráhy alebo dopravca môže v prevádzkových predpisoch ustanoviť ďalšie návesti, návestidlá, svetelné signály a značky po ich schválení príslušným dráhovým správnym úradom."
Lenže dopytové tlačidlo nie je návesť, návestidlo, svetelný signál, ani značka, ak sa nemýlim. Teda ako som už povedal, šup na ministerstvo, alebo prerobiť všetky električky a t-busy.
bwd
A čo sa stalo? Niektorí vodiči (určite nie takí, ako 'pazrocha', ak to je vodič) nechávajú ľudí používať tie tlačidlá na otváranie dverí aj na iných autobusoch, stretol som sa už s tým napríklad na linkách 93, 93. Niektorí cestujúci blbo stáli a nenapadlo im, čo majú urobiť, niektorí sa dovtípili a fungovalo to. Po plošnom zavedení by stačilo len umiestniť vo vozidlách oznam a behom maximálne dvoch dní by sa to naučili všetci. Okrem už spomínaných výhod by to odstránilo aj riziko schizofrénie, ktoré súčasný systém predstavuje, keď to v jedných vozidlách funguje, v iných čiastočne a v ďalších vôbec nie a cestujúci musí neustále byť v strehu a riešiť otázku tlačiť alebo netlačiť, lebo 'pazrocha' bdie a hrozí: ☠