Reakcia na: AAA #86153:
A kde vidis v tom clanku problem? "Dorozumievacie zaradenie" znamena v modernom jazyku "komunikacne zariadenie", co je aj hocijaka zbernica, po ktorej idu signaly z tlacidiel. A zabezpecit aby sa pri prvom stlaceni dopytu ozval vodicovi "jeden zvukovy signal" tiez nie je nijaky problem. Hlavny problem je aj tak v "nikdy sa to tak nerobilo a cestujuci okrem toho ze by to nepochopili, este by to aj po pochopeni zneuzivali na to, aby pozadovali zastavenie na zastavke"... ?
Valec
1. To čo som písal, som písal Igorovi a nie tebe, tak sa do toho nemiešaj.
2. Nemám nič proti tomu, aby aj v BA fungoval systém ako v západných mestách, a teda že ak chcem vystúpiť pred zastávkou si stlačím príslušné tlačítko, čím jednak vodiča upozorním že vystupujem a jednak sa mi otvoria príslušné dvere. A ak nikto nebude chcieť vystúpiť a nikto nebude stáť na zastávke, tak tam vozidlo zastavovať vôbec nemusí. ALE, ak to má takto fungovať, tak poprosím na všetkých vozidlách a rovnako. Čiže podobné úvahy môžem mať až po výmene takmer všetkých súčasných vozidiel a nie montovať rôzne výdobytky techniky do rozpadávajúcich sa vrakov.
3. "otvárajú všetky dvere aj napriek tomu, že nie sú vybavené fotobunkou"
Fotobunka vo viedenských električkách má len tú funckciu, že keď sa v priestore dverí určitú dobu nikto neobjaví, tak sa zatvoria. U nás by to nefungovalo už len z toho dôvodu, že v prestore dverí sa bežne cestuje. Fotobunka nemá žiadny význam pri otváraní dverí.