#73232 S499.1023 - vyvlastnovanie je podľa mňa nástroj na prípady, kde sa nedá pri vykúpe použiť trhový mechanizmus. Prospech komunikácie presa nezáleží na tom, či je spoločná alebo súkromná, ale ide o to že sa jazdí. Preto to považujem za ficovinu.
aNTI
Momentalne linkove vedenie a intervaly nepovazujem za atraktivne (ani vozovy park). Z Petrzalky je koho vozit, akurat kazdy kto na to ma, sa miesto tlacenia v 95 povezie v aute. Preto stavat elektricku a potom zaviest intervaly take, aby iba nahradili linku, ktora teraz nestacia ludi z MHD vyhana, je vyhodenie penazi.
Elektricka sa stavia preto, aby ponukla atraktivny interval celodenne (aspon by mala podla mna). Inak to nema zmysel. Ponuknut sucasnu kapacitu neznamena pokrok, a ten by som od toho ocakaval.
Inak to v Petrzalke vyzera tak, ze v spicke je plne vsetko. Neviem ako by som to inak popisal. Takze posilovat sa da vsade, najma 93/4 a 95.
Takze tie 2-3 minuty v spicke by boli vytazene, a to ze by vozy neboli napraskane ako teraz 95 (lebo by boli kapacitnejsie) by bolo iba plus. Pretoze komfort je hned prva vec (po variabilite) v ktorej IAD vyhrava nad MHD.
A co sa tyka samotnych liniek, ja osobne som zastanca mimimalnych variantov a jednoduchych prestupov (opak molecovej a noveho mosta)
Re #73264 Daniel: Zalezi ako sa ma Petrzalka rozvijat v buducnosti. Co som pocul tak pri Janikovom sa bude mozno stavat, aj byty. Ak by sa malo v buducnosti hustit a pripadne na juh sirit, tak sa elektricka pouzije.