No tak odporúčam aby ste prestali s touto debatou...vyvoláva to iba násilie(aj keď sa to nezdá)...Máte obaja pravdu...vďaka čechom sme mali peniaze, ale na druhú stranu, odchádzali a zostali tam mnohé "hlavičky" zo SK...neviem ich menovať, nemám pamäť na mená...a Česi využili svoje postavenie v tedajšej dobe, ale je to za nami...už by sme na to všetko mali zabudnúť, boli aj dobré časi a som rád že máme takého "súrodenca"...bodka

KLF
Do buducna sa ale netreba silou mocou drzat ceskych vyrobkov, len preto, ze maju u nas tradiciu a ze su to nasi "bratia". Myslim si, ze aj im je jasne, ze dnes uz to nie su oni, kto tu miesa kavu... Vedeli sme prejst na polske Solarisy, myslim si, ze by nebol problem prejst na Koncare, alebo Bombardier (s ULFom moc nepocitam). Urcite treba dat sancu obom na testoch (a dufam, ze ju aj obaja dostanu) a OBJEKTIVNE si vybrat. A nielen podla ceny. Lebo je nad slnko jasnejsie, ze Koncar je lacnejsi ako Bombardier. To by sme ani nemuseli vypisovat sutaz a testovat ine stroje.
Nam sa tu (zatial ako citam) viac pozdava Bombardier. Mne osobne tiez. Ale ktohovie ako to je s ich parametrami potrebnymi pre BA, ich jazdnymi vlastnostami potrebnymi pre BA, ich prevadzkovymi a servisnymi nakladmi.
Treba otestovat a OBJEKTIVNE sa rozhodnut. A cim skor.
No a co sa financii tyka - ak by to malo ostat ciste na DP, tak sa nekupi nic. Ak pomoze magistrat (co pomoze), tak to bude 10 Koncarov (alebo dacoho lacneho), no a ak chceme daco moderne a kvalitne, bude treba brat velku pozicku a zrejme bude musiet pomoct aj stat prostrednictvom MDPaT.