Reakcia na: Nal Sehel #70216:
Hmm a je zaujímavé, že ty o tom vieš a pri audite si to nevšimli (hoc odmena audítora sa odvíjala od množstva Sk ktoré sa im podarí ušetriť).Očakávaný stav ku 1.1.2005:
- zamestnanci celkom: 3199
z toho:
- vodiči MHD: 1406
- dielenský robotníci: 641
- ostatný robotníci: 549
- THP: 603
Nech počítam ako počítam, tak na jedného vodiča vyjde (1406/603) 0,42 THP pracovníkov.
Čo sa týka šetrenia, lepšie je brať si príklad z tohoto: "Dále je nutné neprodleně zahájit realizaci klíčových (investičních a sanačních) částí dříve schválené strategie rozvoje (budovy, plochy, dopravní prostředky a trasy), podle zpracovaných rozvojových programů, které nelze dále (ani zčásti) krýt racionalizací a úsporami." Akurát tie trasy už sú z časti vyriešené.
Beus
Čo sa prúdov týka, je v tom reálne väčší rozdiel, než je v číslach. Fyzika nepustí - trenie, straty, atď, takže zrýchlenie pri 400A sa nerovná 2/3 zrýchlenia pri 600A, ale je o čosi menšie.
Ďalej, pri 580A dosiahneš charakteristiku motora (čiže zjednodušene otáčky, kedy už môžeš pripojiť k motoru na priamo trolej, a on bude svyšovaním otáčok znižovať prúd, a môžeš ho začať shuntovať) **** 30km/h, kdežto pri 400A ho budeš "dusiť" v impulznom režime aj po dosiahnutí charakteristiky až do cca 45km/h, čo motorom príliš dobre nerobí. A to je len môj odhad prúdového nastavenia zadného panela, v skutočnosti to nemusí byť ani tých 400A.
Takže v konečnom dôsledku až do 45km/h budeš zrýchľovať dosť obmedzene, a keď si zrátaš zo základných vzorcov čas, ktorý potrebuješ na dosiahnutie určitej rýchlosti pri zrýchlení a, a pri zrýchlení 3a/5 (pre jednoduchosť som zvolil 3/5, keďže je to o kúsok menej ako 2/3), vyjde Ti pomer časov 5/3, čo je fakt nezanedbateľne dlhšie. A keď si k tomu dopočítaš dráhy, ktoré potrebuješ na rozbeh danými zrýchleniami po stanovenú rýchlosť, tak ten priepastný rozdiel zistíš