Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: drink #70212:
Chceš vedieť kde vziať chechtáky na DBP. Znížiť neskutočnú korupciu v DPB a jeho rozkrádanie. DPB má asi najväčšiu administratívu v celej EU. jeden vodič musí svojou prácou
vytvoriť plat pre ďalších dvoch zamestnancov, preto aj také zlé ohodnotenie výkonných zamestnancov DPB t.j. vodiči, opravári údržba tratí atď.Ale to je problém na dlhšiu polemiku a žial my to tu nezmeníme. Pokiaľ bude s čoho beztrestne brať, tak sa doprava v BA veľmi ťažko spamätá. No len treba asi naivne veriť, že sa niečo pohne v prospech DPB a možno tá povestná motyka aj vystrelí.
Reakcia na: S499.1023 #70214:
To sa ich vyrobilo tolko ? A ratas do toho aj sto kusov 12 metrovych C-cok pre SAD BA?
Reakcia na: citelis #70207:
Aby som to upresnil, SOR vyvinul úplne nové, plne nízkopodlažné autobusy radu NB. Low Entry rad BN zostáva vo výrobe a napriek "mimoriadne ohavnému" hrbu je najúspešnejším modelovým radom v histórii výroby autobusov SOR. Takže všetko je to len a len o tom, kto si aký autobus objedná a koľko zaň chce zaplatiť.
Reakcia na: citelis #70207:
Ved hej.. Avsak DPB potrebuje halvne 12 a 18 metrove busy... Aj ked kde je vylucene, ze o rok bude aj 9,5ka bez hrbu.

Re #70199 Beus: Dik.
Reakcia na: citelis #70207:
Prečo máš pocit, že "dobrý DPB" a "zlý magistrát". DPB nedokáže ani aktualizovať mapu liniek raz za rok, myslíš, že by to stálo milióny? DPB a komunikácia s verejnosťou? Nula bodov!

Navrhni, kde vziať peniaze na nové vozidlá!

Ak je málo peňazí z daní, tak zostáva jediné: Zvýšiť cestovné.

Má niekto iné riešenie?

Napríklad z reklamy? Takých 300 miliónov? ?
Reakcia na: citelis #70207:
rozpocet Brna: http://www.brno.cz/download/orf/rozpocet/2006/souhrn/rozpocet2006.xls
prijmy: 9,6 mld CESKYCH korun
vydavky: 11mld ceskych korun

rozpocet Bratislavy:
http://www.bratislava.sk/vismo5/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=73670&query=rozpo%E8et
prijmy: 6,3mld SLOVENSKYCH korun
vydavky: 6,1mld slovenskych korun
Reakcia na: citelis #70207:
Ked chces porovnavat - napriklad Brno a Bratislavu, tak porovnavaj, ale treba vzdy porovnavat vsetky vyznamne a rozhodujuce faktory. Myslim, ze tie udaje a ich porovnanie by potom nijak nesvedcili proti Durkovskemu. Ja nemam pocit, ze Durkovsky, alebo teda magistrat by mali kopu penazi a vsetky ich minali na nezmysli, mam pocit skorej opacny, ze uz teraz ide na dopravu v Bratislave znacna cast rozpoctu magistratu a problem bude skorej v obnose financnych prostriedkov, a prapricina bude zrejme v perfektne dotiahnutej "decentralizacii" najma v oblasti dopravy, kde akoze prenesene financie ma VUC, ale plati len SAD... Takze porovanie nakupu novych vozidiel v Bratislave a v Brne si predstavujem tak, ze tam bude porovnane
- pocet novych vozidiel
- financna dotacia mesta pre dopravny podnik + financne dotacie inych subjektov (VUC, statu), ak take su
- podiel dotacie mesta na MHD na celkovom rozpocte mesta
- celkovy rozpocet mesta (bratislava/brno)
Myslim ze porovnanim tychto udajov sa objavi zaujimava (a pre niekohho aj predpokladana a neprekvapiva) zavislost medzi poctom novych vozidiel a vyskou dotacie, a vyskou rozpoctu mesta. A tak, zrejme chyba bude v tom, s kolkymi financiami mesto pracuje, a v tom, ze aky je (ne)system financovania dopravy u nas a v Brne... Takisto sa moze porovnat nakup novych vozidiel do SAD... Priznam sa, ze posledne som isiel SAD Bratislava z Bratislavy do Nitry Mercedesom (a za sumu 50 korun!!! po 50% zlave na ISIC), a vlastne na vacsine liniek tam premavaju autobusy podobneho charakteru...
Reakcia na: luky133 #70206:
No uvidime lebo niekde na imhd.sk sa o tom spekulovalo ?
Reakcia na: Ámos #69955:
Ano,SOR vyriesil hrb na 12 a 18 metrovej nizkopodlaznej verzii,ale 9.5 metrova verzia sa vyraba iba ciastocne nizkopodlazna a ten hrb tam stale zostava a na tak kratkom voze vyzera neskutocne ohavne. Inac mimochodom naozaj som zvedavy,ci niekto z tych uzasnych kandidatov na primatora konecne nakupi nove vozy...Korupcny magnat Durkovsky to asi nebude a biela pecen Benova ako to uz bolo povedane ma len plnu hubu prazdnych reci a riesenie problemov ju trt zaujima.Tiez by ma ale zaujimalo,preco DPB neusporiada napriklad riadnu tlacovku s kopou novinarov,kde jednoduch oznami,ze nove vozy sa nekupili,nieje s cim jazdit,a ze rusi linky bez nahrady.Nech pan primator,a cele Slovensko vidia,ako sudruh Durkovsky realne pomohol vyriesit problem MHD v Bratislave.Vo volebnom roku by to bola pre pana primatora najlepsia volebna kampan.... Inak nemohli by autory imhd uverejnit tabulku,kde by bolo zverejnene kolko novych prostriedkov MHD od roku 1998 nakupilo Brno v porovnani s Bratislavou?Su to velkostou podobne mesta,a akosi sa k tym brnenskym udajom neviem dopracovat...
Reakcia na: Dlhe Diely MHD #70205:
No musíš počkať na zverejnenie rozpočtu mesta na rok 2007. Potom sa to dozvieme či sa kúpia.
Reakcia na: Ámos #70189:
Ked to chcete vedietmam 14 rokov som deviatak a caka ma monitor ❗ Mam preto vela ucenia doucka a k PC sa dotanem vacsinou (podotykam) az o siestej vecer a este robit referaty, projekty a labaki je dost tazke ❗ ? A vie niekdo nieco noveho o kupe dalsich 6 duobusov na DD? ?
Reakcia na: Martin Fundárek #70192:
Na 2-ke chodili sola cely den, nie len vecer. A myslim ze podobne to bolo aj na 8-ke.
Reakcia na: Beus #70202:
ROFL ? usaty vyplazeny jazyk ? Povodne to chcelo byt < P > 🙂
Reakcia na: Beus #70201:
Teda tuším... lebo rendering browsera, a keďže ta medzera nie je &nbsp; , ani odstavec nie je v <p>, tak vždy z viacerých medzier za sebou urobí jednu, takže za toto stránka nemôže 🙂
Reakcia na: Beus #70200:
Akurát netuším, prečo mi z 3 medzier medzi "p r i" a "c c a" urobilo jednu...:-/
Reakcia na: Beus #70199:
Sakra aj s dementným filtrom....
**** 30km/h = p r i c c a 30 km/h
Reakcia na: Ámos #70197:
To je fakt otázka na seminárnu prácu 🙂 Dosť veľa vecí, ktoré vážne bránia použitiu Tvojej metódy, a skutočne nie sú reálne odstrániteľné, som už napísal v dispečerovi. Odstránil by si to jedine tým, že by si dozadu namontoval plnohodnotné riadiace stanovište, ktoré umožňuje aspoň základné jazdné funkcie (radič jazdy a brzdy, piesočníky, zobrazovanie základných informácií) ovládať rovnako ako na prednom stanovišti; ďalej domontovaním zvonca, normálnych reflektorov, spätných zrkadiel, a pieskovačov aj dozadu. A to by už asi fakt bolo jednoduchšie postaviť obojsmerné vozidlo s dvoma rovnakými stanovišťami 🙂

Čo sa prúdov týka, je v tom reálne väčší rozdiel, než je v číslach. Fyzika nepustí - trenie, straty, atď, takže zrýchlenie pri 400A sa nerovná 2/3 zrýchlenia pri 600A, ale je o čosi menšie.
Ďalej, pri 580A dosiahneš charakteristiku motora (čiže zjednodušene otáčky, kedy už môžeš pripojiť k motoru na priamo trolej, a on bude svyšovaním otáčok znižovať prúd, a môžeš ho začať shuntovať) **** 30km/h, kdežto pri 400A ho budeš "dusiť" v impulznom režime aj po dosiahnutí charakteristiky až do cca 45km/h, čo motorom príliš dobre nerobí. A to je len môj odhad prúdového nastavenia zadného panela, v skutočnosti to nemusí byť ani tých 400A.
Takže v konečnom dôsledku až do 45km/h budeš zrýchľovať dosť obmedzene, a keď si zrátaš zo základných vzorcov čas, ktorý potrebuješ na dosiahnutie určitej rýchlosti pri zrýchlení a, a pri zrýchlení 3a/5 (pre jednoduchosť som zvolil 3/5, keďže je to o kúsok menej ako 2/3), vyjde Ti pomer časov 5/3, čo je fakt nezanedbateľne dlhšie. A keď si k tomu dopočítaš dráhy, ktoré potrebuješ na rozbeh danými zrýchleniami po stanovenú rýchlosť, tak ten priepastný rozdiel zistíš 🙂
Reakcia na: Beus #70196:
lebo ako johny napisal, ak mohli saliny cez celu dubravku cuvat... Teraz posim v cisto hypotetickej rovine, co by sa dalo spravit aby sa to mohlo vyuzivat a co skutocne zabranuje akemukolvek pouzitiu tejto metody v praxi (he to je ako otazka na seminarnu pracu ? )
Reakcia na: Beus #70196:
s ostatnymi ucastnikmi c. premavky mi je to jasne, aj ked to by sa dalo riesit cez dispo feldu, ale to je v skutku jedno...
Je mi jasne, ze riadit elektricku cez zadny panel v stoji cez cely ruzinov zrejme nie je to prave orechove...
Preco ale rozbeh cez zadny panel trva dlhsie, resp. tak vyrazne dlhsie. Je 400A a cca 570A taky priepastny rozdiel?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.