Hovoríme tu o modelovom príklade prestupu zo SAD na trolejbus pri cintoríne Ružinov. Nemyslím si, že je to šťastné riešenie. Ale snahu, aby nejazdili SADisti až do centra považujem za správnu. Možno to bude niekedy možné aj prakticky. Napríklad: Železničná trať KN - DS - BA. Ak bude existovať trať Filiálka - Nivy - Petržalka, môžu vlaky od juhu premávať cez mesto až do Petržalky. Ak by sa trať zrýchlila, ak by sa zaviedol takt, z niektorých dedín na juhu by autobus mohol ľudí voziť ku (klimatizovanému) vlaku napríklad do DS (prípoj do 10 minút) a v BA by vlaky slúžili aj na vnútromestskú dopravu. Prípadne by si vidiečania tie svoje 120ny zaparkovali niekde v Kvetoslavove a do BA by išli vlakom (to sa SAD páčiť nebude
.
Niečo podobné je možné (a pravdepodobnejšie) aj od Pezinka, Senca a Malaciek (Gyoru, Parndorfu). Jednoducho WIN-WIN: Musí byť vyššia kvalita aj pre bratislavčanov, aj pre vidiečanov.
Ad dotácie: BID je podľa mňa na to, aby "zbierala" peniaze od zákazníkov, mesta, VUC a štátu a "rozdeľovala" ich medzi DPB, SAD, ŽS, lanovky, súkromných dopravcov, Dunajplavbu, OEBB, MÁV, majiteľov záchytných parkovísk a pod. Kam oni povedia, tam sa bude jazdiť (s dotáciami).

Niečo podobné je možné (a pravdepodobnejšie) aj od Pezinka, Senca a Malaciek (Gyoru, Parndorfu). Jednoducho WIN-WIN: Musí byť vyššia kvalita aj pre bratislavčanov, aj pre vidiečanov.
Ad dotácie: BID je podľa mňa na to, aby "zbierala" peniaze od zákazníkov, mesta, VUC a štátu a "rozdeľovala" ich medzi DPB, SAD, ŽS, lanovky, súkromných dopravcov, Dunajplavbu, OEBB, MÁV, majiteľov záchytných parkovísk a pod. Kam oni povedia, tam sa bude jazdiť (s dotáciami).
tomas1
"že efektívne bude využitých 4 mil."
- ...ktoré použije na navýšenie výkonov (vozidlami, ktoré t. č. fyzicky neexistujú - ale o tom sa nebavme).
Predostrené predchádzajúce otázky:
1. "Drastické riešenie možno spôsobí malý nárast IGK, ale z perspektívneho hľadiska pri neriešení dopravy bude nárast oveľa enormnejší."
- (nie je otázka), podľa mňa ten nárast IGK nebude malý. Pri neriešení dopravy? Ale tvoj návrh rovnako nič nerieši, v súčasnosti nemá žiadne pozitíva podľa mňa.
2. "Ako (ale seriózne) chcete financovat výstavbu systémov, ktoré majú spĺňať všetky pozitívne atribúty HD?"
- Tvoj návrh rovnako nič nefinancuje, iba prelievaš existujúce bubáky z jednej firmy do druhej. Financovať ju chcem ako každý normálny zobratím peňazí z IGK projektov.
3. "To si myslíte, že sa to bude dať bez siahnutia na dotácie a tržby SAD?"
- čo? Bez kontextu neviem čo mám napísať. Ja by som iba zrušil to socialistické "dotácie" a používal "objednávanie dopravy u súkromných dopravcov". Prehľadne a transparentne ako v normálnom svete.
4. "kedy si myslíš, že nastane tá správna nesučasná situácia?"
- najlepší scenár:
a, iMHD založí polit. stranu a vyhrá voľby VÚC a v meste
b, integrovaná tarifa
c, začne sa s koncepčnou obnovou MHD (pepka, real-preferencia na súčasných radiálach, veľokapacitné eliny, atď.)
d, maximalizácia využitia potenciálu železnice (regiovlaky s int. cca 15 min., nové zastávky lamač, dnv, ružinov, vrakňa sídl.)
e, ten filiálkový tunel sa bude stavať
f, cca rok 2012 sa zavádza ukončovanie regiobusov na periférii