#6063 pozi: Podla projektu spolocnosti Metro a.s. by to malo okolo roku 2010 vyzerat asi nasledovne: V DNV pockas a sadnes na bus a zvezies sa bud na ZST DNV alebo na stanicu nosneho systemu na zeleznicnej trati pri sidlisku. Pockas na supravu a zvezies sa niekde na zastavku Kramare (tak 10 min?). Tam presadnes (asi) na autobus a zvezies sa do Mlynskej doliny. Keby si isiel az k intrakom, presadnes zrejme este raz.
Okolo roku 2025, po dostavani Dubravskej vetvy nosneho systemu nastupis na supravu v DNV ako pred tym, zvezies sa jednu zastavku do Dubravcic (za Dubravkou), alebo sa tamn zvezies uz z DNV busom a tam sadnes na nosny system a zvezies sa priamo do Mlynskej doliny, asi 6-7 zastavok? A samozrejme peso hore k FEIke.
Podla http://www.udi-praha.cz/rocenky/rocenka00vm/texty/cz00kap6.htm je cestovna rychlost pri metre v Prahe 35,7 km/h. Na zaklade udajov v mnou citovanom zdroji (su tam udaje aj o Bratislave) je mozne vypocitat rychlost buducej dopravy. Podotykam, ze tam nie je rychlost rychlodraznej eliny, takze s nou to porovnat nepojde. Vie niekto, ake su dosahovane cestovne rychlosti pri kosickej rychlodrahe?
Okolo roku 2025, po dostavani Dubravskej vetvy nosneho systemu nastupis na supravu v DNV ako pred tym, zvezies sa jednu zastavku do Dubravcic (za Dubravkou), alebo sa tamn zvezies uz z DNV busom a tam sadnes na nosny system a zvezies sa priamo do Mlynskej doliny, asi 6-7 zastavok? A samozrejme peso hore k FEIke.
Podla http://www.udi-praha.cz/rocenky/rocenka00vm/texty/cz00kap6.htm je cestovna rychlost pri metre v Prahe 35,7 km/h. Na zaklade udajov v mnou citovanom zdroji (su tam udaje aj o Bratislave) je mozne vypocitat rychlost buducej dopravy. Podotykam, ze tam nie je rychlost rychlodraznej eliny, takze s nou to porovnat nepojde. Vie niekto, ake su dosahovane cestovne rychlosti pri kosickej rychlodrahe?
Pozi
Bratislava potrebuje nosny system dopravy, ktory je kompletne mimourovnovy. A ten superprojekt je len Petrzalka, ako som to teraz po jeho precitani pochopil, takze velmi neviem, ako sa bude riesit dopravna situacia Bratislavy, nie len Petrzalky.
Neviem si dost dobre predstavit napr. usek cez Dubravku a Karlovku. Ak tam pojde trat elektricky (ta medzi cestami, co tam je) a nebude ani raz krizovat cestu, tak zjem Ikarus. Ono by to tak bolo v pohode, aj ked po tych kopcoch by to asi nebolo extra rychle. Ale tusim, ze vy budete presadzovat kompromis medzi rychlodrahou a dnesnou elektrickou, takze to rychle moc nebude.
Ako si ja predstavujem dobre riesenie: Rano v DNV nasadnem na xxx, po nejakych 3 zastavkach som v skole (FEI STU) - max. 15 minut. Z DNV by som sa dostal v pohode aj napr. na hlavnu stanicu a to myslim v case cca 20 min. a urcite nie cez nejaku Obchodnu elektrickou predierat sa v pesej zone, ale krasne mimourovnovo (pod zemou). Nech by som sa chcel dostat hocikam, nemal by som ani raz prechadzat cez prechod pre chodcov (kvoli prestupovaniu).
Tento nosny system (el./metro.) by zasahoval do kazdej mestskej casti a mal by minimum zastavok. V meste by bol tento nosny system kompletne pod zemou.
Lokalna doprava by bola riesena klasicky (bus./trol./klasicka el.).
Ak mi ponukne ten vas projekt toto, tak to berem. Ak nie, tak dakujem, neprosim si, a myslim ze ani vacsina Bratislavcanov...